Gå til innhold

Er du redd for å kaste opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig redd for å kaste opp? Er mange år siden sist så jeg husker nesten ikke hvordan det føles. Likevel er jeg redd. Flere som er redd for dette? Og hvordan føles det? Er det så ekkelt som man tror?

Anonymkode: 6e1af...df0

• Hjerte 1
Skrevet

Nei.. hva er det verste som kan skje? Det eneste som skjer er at du føler deg bedre etterpå og kvalmen har sluppet taket

Anonymkode: 73ace...bcd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nei.. hva er det verste som kan skje? Det eneste som skjer er at du føler deg bedre etterpå og kvalmen har sluppet taket

Anonymkode: 73ace...bcd

Nei. Skjer vel ikke noe farlig, men det er jo veldig ekkelt å spy.

Skrevet

Jeg er ikke redd, men hvis jeg skjønner at jeg må kaste opp så gruer jeg meg. Det er veldig lite behagelig, ja, men heldigvis fort overstått. 

Anonymkode: e4e3f...d21

• Liker 3
Skrevet

Spyr hver gang dagen derpå. Gjør ingenting.

Anonymkode: ab3da...2d7

Skrevet

Er ekstremt redd for det - angst, faktisk. Det er ikke det at jeg tror noe skjer, men det er mangelen på kontroll, smaken, lukten, det å gå å vente på det... Grøss og gru! 

Anonymkode: 80ebd...943

• Liker 2
Skrevet

Har ikke et snev av emetofobi. Hvis jeg er kvalm, så stikker jeg fingeren nedi halsen, for å bli ferdig med det😁

• Hjerte 1
Skrevet

Neida har kastet opp så mye at jeg blir ikke redd 😊 

Skrevet

Ja, det verste som finnes.😔

Anonymkode: 74f2b...5e9

• Liker 1
Skrevet

Hater det, sykt ubehagelig. Men digg å bli kvitt kvalmen. Går jo alltid bra:)

Skrevet

Er ikke redd, men det er pyton mens det står på, så at jeg kvier meg hvis jeg merker at det kommer? Absolutt. Men rett etter man er ferdig føles det jo som regel bedre (til neste runde, hvis det er omgangssyke feks)

Anonymkode: f5f28...91e

• Liker 1
Skrevet

Nei,hvis jeg er kvalm så vet jeg at det hjelper å få det opp.

Men etter jeg hadde slankeoperasjon får jeg ikke til å kaste opp lenger..

Skrevet

I andre graviditet kastet jeg opp så mye at jeg nå nesten ikke synes det er ubehagelig en gang. Tredje graviditet var enda verre, men det var kvalmen som var ille, ikke å kaste opp (bortsett fra at det føltes fryktelig unødvendig og lite sunt). Men om man ikke er vant til det, blir det jo ubehagelig. Men som jeg sier til ungene om mange ting, det er ikke farlig å ha det litt ubehagelig.

Anonymkode: 95059...cfa

Skrevet

Nei, det er ikke noe å være redd for. Er jo ikke farlig. Spyr sjeldent (åresvis imellom) og har aldri hatt omgangssyke med oppkast i hele mitt liv, men spydde faktisk for 2 mnd siden grunnet et migreneanfall og det verste med det var egentlig at jeg allerede hadde en ekstrem hodepine og det ble x10 akkurat da jeg spydde grunnet trykket. 

Anonymkode: 7dc5f...86d

Skrevet

Jeg har skikkelig noia for det. Livredd for å få omgangssjuke. Vet ikke hvorfor, tror jeg er redd det skal komme plutselig og et sted det ikke passer? Eller at det skal søle eller legge igjen masse bakterier jeg ikke får vaska bort ordentlig. 

Anonymkode: 864a7...35d

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er ekstremt redd for det. Selv om det er ytterst sjelden det har skjedd.

Det er veldig plagsomt, og i periodene hvor det går omgangssyke i byen min, er jeg i krise/beredskapsmodus og det er veldig, veldig slitsomt.

Er ikke redd for andre sykdommer, eller corona, bakterier generelt. Men det å kaste opp, den type bakterier/virus er noe helt annet og skremmende. Eller f.eks. bare det å ta nattbussen hjem fra byen med fare for at en annen passasjer spyr, det er helt utelukket. Sitter alltid ved midtgangen på fly, slik at hvis sidemannen blir flysyk/kvalm kan jeg kjapt komme meg unna. Har alltid en plastikkpose i ytterlomma på sekken min, i tilfelle jeg eller en i nærheten må kaste opp. Må være forberedt, tenker jeg, på det verste.

Anonymkode: e05d0...8cd

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke redd for det.

Det som er bra med å kaste opp er at etterpå slipper man å være kvalm en stund. Det kjennes helt nydelig når kvalmen gir seg.

Jeg er mer redd for å være kvalm enn for å kaste opp, men jeg er ikke redd for det heller og tenker aldri på det i hverdagen. Det skjer så veldig sjeldent. Har hatt omgangssyke en gang for 20 år siden og ellers bare kastet opp ved ett og annet migreneanfall.

Skjer det så skjer det og det varer jo ikke særlig lenge. 5 sekunder så er det over. Skylle munnen med litt vann så er man god som ny.

Anonymkode: 71f5f...2bb

Skrevet

Er veldig redd for å kaste opp. Har aldri hatt omgangssyke og bare kastet opp 1, i verste fall 2 ganger rett etter hverandre, de få gangene jeg har kastet opp oppigjennom. Synes det er jævlig nok og klarer ikke engang forestille meg hvor ekkelt det må være å ha omgangssyke. 😵

Anonymkode: 4028d...c7f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er veldig redd for å kaste opp? Er mange år siden sist så jeg husker nesten ikke hvordan det føles. Likevel er jeg redd. Flere som er redd for dette? Og hvordan føles det? Er det så ekkelt som man tror?

Jepp -ikke kasta opp siden jeg var 13, er 45 nå.. Men har hatt omgangssyke når barna har hatt det noen ganger, men klarer å holde igjen oppkast ved å svelge unna det jeg kan🙈 Den teknikken har jeg lært meg pga sterk angst for å slippe det ut. 

Anonymkode: 321e0...829

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, jeg er ekstremt redd for det. Selv om det er ytterst sjelden det har skjedd.

Det er veldig plagsomt, og i periodene hvor det går omgangssyke i byen min, er jeg i krise/beredskapsmodus og det er veldig, veldig slitsomt.

Er ikke redd for andre sykdommer, eller corona, bakterier generelt. Men det å kaste opp, den type bakterier/virus er noe helt annet og skremmende. Eller f.eks. bare det å ta nattbussen hjem fra byen med fare for at en annen passasjer spyr, det er helt utelukket. Sitter alltid ved midtgangen på fly, slik at hvis sidemannen blir flysyk/kvalm kan jeg kjapt komme meg unna. Har alltid en plastikkpose i ytterlomma på sekken min, i tilfelle jeg eller en i nærheten må kaste opp. Må være forberedt, tenker jeg, på det verste.

Anonymkode: e05d0...8cd

Hehe uff -sånn har jeg det også🙈

Anonymkode: 321e0...829

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...