AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Skrevet 26. januar 2023 Min datter hadde nylig rs virus (under 2 år) og nå har jeg fått lignende symptomer, to uker senere... Hun slet med pusten og fikk lungebetennelse og astmamedisiner til hjelp. Nå har jeg fått en forferdelig tørrhoste, hatt feber og sliter med pusten og blir for andpusten bare av å prate. Var hos legen som mente at jeg hadde en virus infeksjon, crp på 14. Og med at jeg er gravid kan jeg ikke ta hostemedisin men kunne prøve ventoline. Jeg synes det er så ekkelt å slite sånn med pusten..men hun sa jeg måtte bare ta tiden til hjelp. Og hosten gjør så vondt i brystet. Kan voksne få RS virus?. Anonymkode: 48a1a...9de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #3 Skrevet 26. januar 2023 Ja, voksne kan få RS-virus. Er som en forkjørelse Anonymkode: ef10b...35d 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #5 Skrevet 26. januar 2023 Er det farlig? Blir litt redd jeg. Anonymkode: 48a1a...9de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det farlig? Blir litt redd jeg. Anonymkode: 48a1a...9de Bø! Anonymkode: d3c7a...648 2
Turtellure12 Skrevet 26. januar 2023 #7 Skrevet 26. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det farlig? Blir litt redd jeg. Anonymkode: 48a1a...9de Du kan få skikkelig pustevansker i likhet med de små. Som voksen kan du imidlertid håndtere det noe bedre enn en 2 mnd gammel baby. Men ja, man kan bli skikkelig dårlig av RS-virus. Er mer redd for influensa da. Endret 26. januar 2023 av Turtellure12 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #8 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det farlig? Blir litt redd jeg. Anonymkode: 48a1a...9de Nei det er kun farlig for spedbarn, lungesyke ol. Vanlig folk tåler rs virus helt greit. Hos voksne kalles det bare forkjølelse. Anonymkode: ef6a2...cee 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Skrevet 26. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei det er kun farlig for spedbarn, lungesyke ol. Vanlig folk tåler rs virus helt greit. Hos voksne kalles det bare forkjølelse. Anonymkode: ef6a2...cee Hos gravide da? Jeg er jo gravid Anonymkode: 48a1a...9de
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #10 Skrevet 26. januar 2023 Selvsagt kan du få rs. Anonymkode: 5ece5...2c5
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #11 Skrevet 26. januar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hos gravide da? Jeg er jo gravid Anonymkode: 48a1a...9de Samme som all annen forskjølse. Anonymkode: 5ece5...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #12 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hos gravide da? Jeg er jo gravid Anonymkode: 48a1a...9de Graviditet påvirker ikke luftveiene. Er du ellers frisk har du ikke noe å frykte. Gravide har dog nedsatt immunforsvar som gjør at du kan rammes hardere enn fu ville når du ikke er gravid. God bedring 😊 Anonymkode: ef6a2...cee 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #13 Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei det er kun farlig for spedbarn, lungesyke ol. Vanlig folk tåler rs virus helt greit. Hos voksne kalles det bare forkjølelse. Anonymkode: ef6a2...cee Det er jo individuelt. Kjenner en voksen som måtte få oksygen når hadde rs. Anonymkode: e18a9...41e 1
Papierschere Skrevet 27. januar 2023 #14 Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er det farlig? Blir litt redd jeg. Anonymkode: 48a1a...9de De aller fleste får RS-virus før de er to år. Man blir ikke immun, men de neste infeksjonene blir vanligvis mildere enn den første. Derfor er RS-virus vanligvis som en vanlig forkjølelse hos voksne. Når man er gravid får man naturlig hevelse i alle slimhinner. Derfor mange føler seg tett i nesa. Det samme gjelder altså i svelget. Skal nok mye til at du blir så dårlig at du faktisk trenger pustehjelp. Slimhoste er bra, da du forebygger lungebetennelse ved å hoste opp slim tørrhoste er kjedelig, men ikke farlig prøv inhalasjonen legen har anbefalt, senk temperaturen i bolig til 20-21 grader, og senk temperaturen på soverommet til 18 grader eller lavere. Kald luft reduserer hevelsen i luftveiene! god bedring 1
Gåsemor Skrevet 28. januar 2023 #15 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 26.1.2023 den 20.29): Min datter hadde nylig rs virus (under 2 år) og nå har jeg fått lignende symptomer, to uker senere... Hun slet med pusten og fikk lungebetennelse og astmamedisiner til hjelp. Nå har jeg fått en forferdelig tørrhoste, hatt feber og sliter med pusten og blir for andpusten bare av å prate. Var hos legen som mente at jeg hadde en virus infeksjon, crp på 14. Og med at jeg er gravid kan jeg ikke ta hostemedisin men kunne prøve ventoline. Jeg synes det er så ekkelt å slite sånn med pusten..men hun sa jeg måtte bare ta tiden til hjelp. Og hosten gjør så vondt i brystet. Kan voksne få RS virus?. Anonymkode: 48a1a...9de Hvor langt på vei er du? Jeg fikk hostesaft på resept hos lege mens jeg var gravid, men spørs hvor langt på vei man er om den er anbefalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå