Gå til innhold

Mat ved vennebesøk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tusen takk for svar alle. Blir helt rørt jeg😅 klarer ikke svare alle, men jeg noterer alle tips🥰

Tusen takk også til de som sier at boller mm er ok. Ang datteren vår- hun spiser sundt altså. Hun får ikke boller hver dag;) Hun er meget selektiv, og har slitt med å få i seg nok mat. Så hun overøses ikke med boller hver dag☺️

Anonymkode: 6ccfa...378

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grov pizza (jeg bruker havregryn), masse grønnsaker på og gjerne en salat ved siden av :) 

Smoothie, fruktsalat eller hjemmelaget yoghurtis (jeg bruker gresk yoghurt med frukt/bær) er godt til dessert :) 

Anonymkode: 0caba...068

• Liker 3
Skrevet

Pust, TS ❤️ Som foreldre vil man det beste for sitt barn, og andres. Nå har du jo fått fine kommentarer for det meste her inne - men om du legger ut andre innlegg håper jeg du tar tilbakemeldinger med en klype salt. La ut et innlegg for en ukes tid siden om bursdagsfeiring, og er fortsatt litt satt ut. Dette forumet er nok egentlig ikke egnet for mødre som ønsker å bli likt. Vanskelig å vinne her inne, men du kan nok være trygg på at du vinner i den virkelige verden ;) Men er LITT sur på deg fordi jeg er midt i mitt eget 16 ukers hælvete og nå har sjuuukt lyst på boller. Damn you! 😅

Anonymkode: 1a7e0...072

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Pust, TS ❤️ Som foreldre vil man det beste for sitt barn, og andres. Nå har du jo fått fine kommentarer for det meste her inne - men om du legger ut andre innlegg håper jeg du tar tilbakemeldinger med en klype salt. La ut et innlegg for en ukes tid siden om bursdagsfeiring, og er fortsatt litt satt ut. Dette forumet er nok egentlig ikke egnet for mødre som ønsker å bli likt. Vanskelig å vinne her inne, men du kan nok være trygg på at du vinner i den virkelige verden ;) Men er LITT sur på deg fordi jeg er midt i mitt eget 16 ukers hælvete og nå har sjuuukt lyst på boller. Damn you! 😅

❤️

haha, sorry😂

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

❤️

haha, sorry😂

Ingenting å si sorry for, her er mannen sendt ut på bakstjakt! 🤣

• Hjerte 2
Skrevet

Det høres kjempekoselig ut å dra på besøk til dere. ♥️ De fleste barn liker vanlige middager som kjøttkaker, fiskegrateng, fiskekaker.  Ikke alle som er like glade i fisk nødvendigvis..  

Her er mat jeg pleier å lage når jeg står fast på inspirasjon. pitabrød/tortilla/pasta + valgfrie grønnsaker + kylling/kjøttdeig/laks/ skinke/fiskekaker + saus eller dressing. Da kan barnet velge bort ting de ikke liker. 

Ellers er det godt med pizzasnurrer eller grove pannekaker.

Det er koselig at du baker noe til barna.Det er mange som ikke har tid til det på hverdager, og ikke alle liker å bake heller. Jeg hadde ikke tenkt at det var dumt. 

Anonymkode: db35e...60b

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei!

Vi har ei jente i 1 klassen. Vi bor ganske øde, og hun er enebarn. Så det er populært å ha med venninner hjem, noe jeg synes er veldog hyggelig. Jeg jobber deltid, så har god tid til disse besøkene. 
Men- synes alltid det er mitt vanskelig med middag. Skjønner jo at jeg bare kan lage det vi uansett skulle ha hatt, men synes det er artig å lage noe barna liker.

Tips til middager? Frem til nå har det vært meget enkelt, med pølse m brød, «polarbrød pizza» som de lager selv.

En annen ting. Blir det feil å servere boller, kanelboller eller lignende hver gang? Det er jo ulike venniner med hjem hver gang, så de samme er kanskje med hjem maks en gang pr mnd. (Igjen- jeg synes det er så koselig å ordne sånne ting- men er redd foreldrene synes det blir for mye godt. Pleier å spørre foreldrene om det er greit da, men trenger kanskje ikke gjøre det hver gang😅)

Gjør det enkelt/barnevennlig, spagetti, fiskepinner, pølse og potet mos, hjemmelaget pizza, pannekake etc. Er det første gang med hjem så spørs jeg foreldrene om det er noe spesielt de ikke liker, allergier/intoleranser etc. 

Serverer ikke så mye usunt her sånn i hverdagene iallefall, blir gjerne nok av det uansett. Jeg bruker å sette frem hver sin skål med frukt/bær evt. 😊 ellers ville jeg spurt, Ikke fordi det er krise med en bolle eller noe i min verden, men jeg vet jo at en del synes det er ett problem. Trenger jo ikke spørre hver gang heller tenker jeg, du får vell litt inntrykk av hva de mener om temaet første gang du spør. Så styrer du unna kanelboller til de som vil begrense slikt for barna,  og evt setter frem noe til de som synes det er greit. 

Men litt på siden så er det jo fin livslærdom å kunne kose seg litt ekstra uten at det må bety usunt og da. Spesielt på en helt vanlig hverdag. Jeg hadde ikke hatt ett problem med at du hadde servert barnet mitt en kanelbolle på ett besøk en gang i blant, men jeg hadde foretrukket frukt e.l. 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...