Gå til innhold

Hvilke personlighetstyper passer sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Helene1982 skrev (1 time siden):

Snakker du om DISC?

MBTI

Anonymkode: b96d9...11f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

MBTI

Anonymkode: b96d9...11f

Der er jeg prikk lik @Maestro klassisk Phil Dunphy.

Skrevet
Zeruda skrev (17 timer siden):

Er introvert (INFP), og ville aldri datet en ekstrovert. Synes de kan bli slitsomme i lengden. 
Behøver mye egentid. Dette er noe ekstroverte ikke fatter. 

De fleste er jo en blanding da. Det er ikke sånn at alle er ekstremt intro eller ekstro.

Har aldri møtt noen som IKKE har behov for egentid…

Anonymkode: c3be8...fcb

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

De fleste er jo en blanding da. Det er ikke sånn at alle er ekstremt intro eller ekstro.

Har aldri møtt noen som IKKE har behov for egentid…

Anonymkode: c3be8...fcb

Jeg er ekstremt intro. Ja. Mange er blandinger. Men så finnes det jo også dem på ytterkantene av skalaen. 

Skrevet
7 hours ago, Maestro said:

Jeg er ENFP, kan ikke juge fra meg de bokstavene. Kombinert med ADHD og er Skytten. Er travelt 😂 Tror disse tre tingene henger sammen, da disse tre har ting likt hos en person med den PH, det stjernetegnet. Adhd bare ble med på lasset den. Altså de harmonerer med hverandre, på meg ihvertfall 😊

Det kule er, de to på bildet er to roller, som jeg kjenner meg igjen i. Var litt morsomt. Energi og entusiasme til Phil, pågangsmot og styrke til Piper. Samt søking etter spenning, mange baller i lufta /prosjekt /plutselig ha en diet eller ikke skal spise det og det som varer fjorten dager før jeg ramler av eller har en ny ide og gjør det istedenfor 😂 

Eksen min er INFJ. Da jeg ble bedre og ble mer MEG, så ble det kræsj. Og brudd fra min side, slo opp med han. Jeg er en fri livsnyter, han MÅ ha rammer og rutiner, liker seg bedre inne med en bok mens jeg liker meg ute i naturen. Han liker ikke sol og varme engang 😂 Alvorlig type og introvert som ikke eier livsglede. Kunne han bodd i en bunkers, hadde han gjort det. 

Screenshot_20230128_043452_com.android.chrome.jpg

Ja, der ser man hvor viktig det er å ta personlighet i betraktning også, for som infj er jeg helt besatt av natur 😅 kan sitte i timesvis å bare stirre på havet og får enormt glede av å gå i skogen på vår og sommerstid. Riktignok foretrekker jeg å gjøre det alene, med mindre det er en jeg er veldig nære med som et familiemedlem eller samboer. 

Anonymkode: 55b76...a0a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
6 hours ago, Rosakatt said:

Vet ikke om jeg tror på personligheter selv om det var veldig morsomt å lese om, er enten infj, infp, isfj eller isfp om det er reelt, det er umulig å finne ut hvilken 

Så min mulige beste match er enten entp, enfp, enfj, entj, esfp, estp, esfj eller estj, tror ikke noen er utelukket om jeg regner med de som mulig går 😆 Blir mange å prøve kysse, gotta catch them all 

Siden du ligger på vippepunktet mellom bokstaver så må du nok bare kysse en av hver personlighetstype og se om kjemien stemmer. Lykke til. 😂 

Men for å fokusere litt mer seriøst på to av bokstavene som folk flest har en bedre forståelse av. Introvert (I) og ekstrovert (E). Begge bokstavene har jeg uthevet i innlegget ditt. Ikke en eneste av de beste valgene du lister opp er f.eks introvert. Men bruker du en annen oversikt/graf enn den som er postet i tråden så vil du finne litt andre resultater. Så man må ta slike spesifikke oversikter med en klype salt.

En person kan være 52% introvert og dermed fungere veldig bra i lag med en som er 53% ekstrovert. De får likevel forskjellige bokstaver selv om de egentlig er veldig like på akkurat det punktet. Begge kan være sikker på at de ønsker en partner med samme personlighetstrekk/bokstav på det punktet. Til tross for det kan de matche perfekt med en av motsatt bokstav/personlighetstrekk siden de begge er så nært midten. 

Noen ganger kan en som er 60% introvert og en som er 60% ekstrovert utfylle hverandre slik at det blir positivt. F.eks den introverte har ett mindre sosialt nettverk enn ønskelig og ønsker egentlig å komme mer i kontakt med folk, men gjør det ikke naturlig på egenhånd. Da kan det være en fordel å være med en ekstrovert som er mer kontaktsøkende og kanskje har et større nettverk å være sosial med.

Men om f.eks en som er 70% introvert skal være i lag med en som er 80% ekstrovert og sistnevnte har mye venner som vedkommende liker å ha på besøk støtt og stadig, så kan det jo fort bli kjempe krasj. Den introverte vil ikke få nok egentid. Slik som en del har antydet i en annen aktiv tråd her. På en annen side. Dersom den som er 80% ekstrovert ikke har stort behov for å ha partner med på alt mulig sosialt og driver på med de sosiale aktivitene utenfor eget hjem så kan de f.eks fungere veldig bra i lag.

Jeg synes MBTI er interessant. Bokstavene kan si mye om en person. Det kan være et nyttig verktøy dersom det brukes riktig. Men på visse personer. Spesielt de som ligger på vippepunktet  vil det ikke fungere like bra. Noen ganger fungerer ikke ting helt som folk flest tror basert på bokstavene heller. Jeg tenker derfor at man skal være litt forsiktig med generaliseringer om hvem som passer i lag.

INTJ

Anonymkode: d5f1d...7b2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Siden du ligger på vippepunktet mellom bokstaver så må du nok bare kysse en av hver personlighetstype og se om kjemien stemmer. Lykke til. 😂 

Men for å fokusere litt mer seriøst på to av bokstavene som folk flest har en bedre forståelse av. Introvert (I) og ekstrovert (E). Begge bokstavene har jeg uthevet i innlegget ditt. Ikke en eneste av de beste valgene du lister opp er f.eks introvert. Men bruker du en annen oversikt/graf enn den som er postet i tråden så vil du finne litt andre resultater. Så man må ta slike spesifikke oversikter med en klype salt.

En person kan være 52% introvert og dermed fungere veldig bra i lag med en som er 53% ekstrovert. De får likevel forskjellige bokstaver selv om de egentlig er veldig like på akkurat det punktet. Begge kan være sikker på at de ønsker en partner med samme personlighetstrekk/bokstav på det punktet. Til tross for det kan de matche perfekt med en av motsatt bokstav/personlighetstrekk siden de begge er så nært midten. 

Noen ganger kan en som er 60% introvert og en som er 60% ekstrovert utfylle hverandre slik at det blir positivt. F.eks den introverte har ett mindre sosialt nettverk enn ønskelig og ønsker egentlig å komme mer i kontakt med folk, men gjør det ikke naturlig på egenhånd. Da kan det være en fordel å være med en ekstrovert som er mer kontaktsøkende og kanskje har et større nettverk å være sosial med.

Men om f.eks en som er 70% introvert skal være i lag med en som er 80% ekstrovert og sistnevnte har mye venner som vedkommende liker å ha på besøk støtt og stadig, så kan det jo fort bli kjempe krasj. Den introverte vil ikke få nok egentid. Slik som en del har antydet i en annen aktiv tråd her. På en annen side. Dersom den som er 80% ekstrovert ikke har stort behov for å ha partner med på alt mulig sosialt og driver på med de sosiale aktivitene utenfor eget hjem så kan de f.eks fungere veldig bra i lag.

Jeg synes MBTI er interessant. Bokstavene kan si mye om en person. Det kan være et nyttig verktøy dersom det brukes riktig. Men på visse personer. Spesielt de som ligger på vippepunktet  vil det ikke fungere like bra. Noen ganger fungerer ikke ting helt som folk flest tror basert på bokstavene heller. Jeg tenker derfor at man skal være litt forsiktig med generaliseringer om hvem som passer i lag.

INTJ

Anonymkode: d5f1d...7b2

Har sett at det nevnes litt forskjellige matcher ja, det er bra. Ex'n min tror jeg er isfp og vi gikk lenge godt sammen. Men det får meg til å tenke at jeg muligens ikke er det selv, men så er det ting fortsatt som ikke kan utelukkes, å man er jo ikke alle prikk like innenfor typene

Vet ikke hvor introvert jeg er, lever veldig introvert, men savner sosialisering så har lyst å møte ekstroverte å kjenne hvordan det er. Men samtidig er det litt skummelt også, føler jo man begrenser noen i livet om man  ikke er jevne, som du nevner kan bli et problem

Det er så mye informasjon om hver enkelt av personlighetene, har sett utrolig mye forskjellig, var veldig interisert da jeg var yngre. Også så mye som kan bety så mye ulikt, at det er vanskelig å utelukke noen av de 4, åsså er det ikke sikkert at man er god til å se seg selv heller. Å om noen sier de er en ting, å jeg ser en likhet mellom oss, men så er det jo ikke sikkert at de vet sikkert, hvilken de har heller 🤷‍♀️ Å alle kan jo ha likhetstrekk uansett? Eller kanskje ikke

Skal nok ikke bruke mbti til å date, men syns det er morsomt 😊 Å veldig forvirrende 

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg synes MBTI er interessant. Bokstavene kan si mye om en person. Det kan være et nyttig verktøy dersom det brukes riktig.

Det begynner å bli noen år siden, men for meg var det litt som når enkelte får en psykiatrisk diagnose i voksen alder, og føler at brikker faller på plass. Min kategori har såpass mange særheter i tenkemåte og væremåte, at jeg følte meg seriøst utafor her i verden. At noen få prosent har det på samme måte, var en aha-opplevelse. 

Anonymkode: a23af...7a3

• Nyttig 1
Gjest Abendstern
Skrevet

Jaja så dette er grunnen til at jeg er singel 🤣 Screenshot_20230128-162212_Chrome.thumb.jpg.32b1a7ab642801009ced3d182db77960.jpgScreenshot_20230128-162236_Chrome.thumb.jpg.d3d80a0b0a9b3e07d82dcb447ffedd62.jpg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, der ser man hvor viktig det er å ta personlighet i betraktning også, for som infj er jeg helt besatt av natur 😅 kan sitte i timesvis å bare stirre på havet og får enormt glede av å gå i skogen på vår og sommerstid. Riktignok foretrekker jeg å gjøre det alene, med mindre det er en jeg er veldig nære med som et familiemedlem eller samboer. 

Anonymkode: 55b76...a0a

Same, bare med høsten 🙏 Elsker alt med høsten.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...