Gå til innhold

Er det normalt med hvilepuls over100?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg pulsklokke og legger merke til at jeg aldri har puls under 100.

Selv etter en time i godstolen med TV'en på og føttene høyt banker hjertet avgårde i en takt på 110-115 slag pr. minutt. 

Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: edb79...70b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe høyt, ja. Er du stresset? Utrent?

Anonymkode: d8195...d06

Skrevet

Det høres veldig høyt ut. Er du sikker på at det ikke er noe feil med klokka? Jeg har 60 i hvilepuls 🤔

• Nyttig 1
Skrevet

Det høres veldig skummelt ut, du burde ta deg en tur til legen hvis den stemmer! 

Min hvilepuls er 42. det er veldig lavt igjen (trener veldig mye), men 60-70 er vel normalt, og noe særlig over 80 er litt ugreit.

Er du overvektig eller veldig utrent?

Anonymkode: 846cc...f07

• Nyttig 1
Gjest Automagisk
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har kjøpt meg pulsklokke og legger merke til at jeg aldri har puls under 100.

Selv etter en time i godstolen med TV'en på og føttene høyt banker hjertet avgårde i en takt på 110-115 slag pr. minutt. 

Det er normalt hvis du er en katt..ellers ikke.

Skrevet

Normal puls er fra ca 60-90 men man kan under å mer, har man gjennomsnitt 100 mellom hele dagen daglig burdte du ta en legesjekk. Jeg har hatt i perioder men ikke normalt i lengden

• Liker 1
Skrevet

Btw ikke stol 100% på klokka 

Skrevet

Jeg er 38 normal bli ca 75 men trener ikke mye. Ikke noen fasit på noe noen har høy andre ikke. Men 100 er mye

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er noe høyt, ja. Er du stresset? Utrent?

Anonymkode: d8195...d06

Jeg mener vel selv at jeg er godt trent. Er nypensjonert, men holder på mye utendørs. Er ikke noe problem å ta en topptur uten å oppleve noe spesielt ubehag.

Opplever at jeg har både god kondis og styrke.

Men det var denne pulsen... 

snurk skrev (8 minutter siden):

Det høres veldig høyt ut. Er du sikker på at det ikke er noe feil med klokka? Jeg har 60 i hvilepuls 🤔

Har prøvd andre klokker for å sjekke, men de viser det samme. 

Skrevet

Jeg har også over 100. Jada, jeg er overvektig og utrent. Har vært hos legen som tok blodtrykk og puls. Pulsen var høy og han kommenterte det. Men det skjedde ikke noe mer.

Anonymkode: 8bace...1cc

Skrevet

Det var sånn jeg fant ut at jeg har graves, høyt stoffskifte.

Bestill deg time hos lege i morgen.

Anonymkode: 9fcb1...ff0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Høy puls og høy alder er varselstegn. Hvis du i tillegg er mann og har/er røyker så må du oppsøke fastlegen din snarlig så du får en ordentlig kontroll.

Anonymkode: 57ac7...af6

• Liker 2
Skrevet

Ikke normalt! Bestill legetime du 😊 Bra at du kjøpte deg pulsklokke, slik at du kan finne årsaken! 

Anonymkode: ac48c...d8d

• Liker 2
Skrevet

Mellom 60 og 100 er normalt. Bruker du noen medisiner som har høy puls som bivirkning? Er du stresset?

Anonymkode: 6d929...a59

Skrevet

Du får måle egen puls på gamlemåten.. Og hvis den fortsatt er så høy, må du til legen.

Anonymkode: bc026...8c8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke normalt nei, og på det nivået begynner det å bli litt bekymringsfullt. Ihvertfall om det vedvarer over tid. Men det kan jo skyldes mye forskjellig. Alt fra stress til overvekt,  dårlig kondisjon, underliggende helseproblemer, søvnmangel etc. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mellom 60 og 100 er normalt. Bruker du noen medisiner som har høy puls som bivirkning? Er du stresset?

Anonymkode: 6d929...a59

Opplever absolutt null stress. Er så avslappet og happy med tilværelsen som jeg aldri før har vært. Dagene går fort og jeg føler at jeg har et hav av tid å ta av. Tida går ikke, den kommer. 

Null medisiner eller kjente medisinske problemer heller.

Må vel ta en tur til medisinmannenog utrede saken. Dette var overraskende!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...