AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Del Skrevet 26. januar 2023 Jeg skal strikke en genser der man skal strikke bol og ermer hver for seg, og deretter sy på ermene. Er det er mulig å strikke ermene direkte på bolen? Ser for meg at man kanskje kan plukke opp masker? Synes det fort blir klumpete med sying. Anonymkode: 82ec3...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 26. januar 2023 #2 Del Skrevet 26. januar 2023 Joda, du kan plukke opp masker i ermehullene for å strikke ermene nedover 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 26. januar 2023 #3 Del Skrevet 26. januar 2023 Ja, jeg gjør som jeg vil når jeg strikker 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 26. januar 2023 #4 Del Skrevet 26. januar 2023 Ja, det gjøres i mange oppskrifter. Alle islandske gensere er slik (såvidt jeg vet), derfor har jeg bare strikket det, etter mislykket forsøk på raglanfelling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 26. januar 2023 #5 Del Skrevet 26. januar 2023 Jepp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 26. januar 2023 #6 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg skal strikke en genser der man skal strikke bol og ermer hver for seg, og deretter sy på ermene. Er det er mulig å strikke ermene direkte på bolen? Ser for meg at man kanskje kan plukke opp masker? Synes det fort blir klumpete med sying. Anonymkode: 82ec3...0ef Jeg pleier å plukke opp masker fremfor å sy ermene på i etterkant. Sistnevnte blir klumpete,som du skriver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 26. mars #7 Del Skrevet 26. mars Noen som har link til en video som viser dette med å plukke opp maskene for å strikke ermer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 26. mars #8 Del Skrevet 26. mars *Ariel* skrev (1 time siden): Noen som har link til en video som viser dette med å plukke opp maskene for å strikke ermer? https://www.petiteknit.com/no/pages/video Se under "plukke opp masker". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #9 Del Skrevet 27. mars En annen metode er raglanfelling eller rundfelling: https://hjertego.blogspot.com/2012/10/hva-er-forskjellen-pa-raglanfelling-og.html?m=1 Da slipper du å strikke siste del av bolen fram og tilbake. Veldig greit å slippe å strikke vrangt med mønster ihvertfall. Da strikker du ermer som vanlig og kobler de på. Anonymkode: bd9ce...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 27. mars #10 Del Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): En annen metode er raglanfelling eller rundfelling: https://hjertego.blogspot.com/2012/10/hva-er-forskjellen-pa-raglanfelling-og.html?m=1 Da slipper du å strikke siste del av bolen fram og tilbake. Veldig greit å slippe å strikke vrangt med mønster ihvertfall. Da strikker du ermer som vanlig og kobler de på. Anonymkode: bd9ce...e09 Det hjelper jo ikke hvis oppskriften er med isydde ermer... Det er lenge siden jeg har gjort et forsøk på isydde ermer (les: Det ble totalt mislykket og jeg tenkte "aldri mer"), men etter å ha sett denne fikk jeg lyst til å prøve igjen: https://linkaneumann.com/hvordan-montere-genser-med-isydde-ermer/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars #11 Del Skrevet 27. mars Portia Catonis skrev (6 timer siden): Det hjelper jo ikke hvis oppskriften er med isydde ermer... Jo, det er jo bare å gjøre om litt på oppskriften. Hun har jo ikke strikket genseren ennå. Anonymkode: bd9ce...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portia Catonis Skrevet 28. mars #12 Del Skrevet 28. mars Sitat Jo, det er jo bare å gjøre om litt på oppskriften. Hun har jo ikke strikket genseren ennå. Det er ikke alle oppskrifter man bare kan skrive om, spesielt ikke om det er mye mønster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå