AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #1 Del Skrevet 26. januar 2023 Hvor mange dager i uka kjøper dere lunsj derifra? Er det idioti å bruke 40kr hver arbeidsdag på en næringsrik og god lunsj? Anonymkode: 79946...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 26. januar 2023 #2 Del Skrevet 26. januar 2023 Vi betaler 60 kroner per dag. Sparer ikke all verden på å lage matpakke. Vel verdt det synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 26. januar 2023 #3 Del Skrevet 26. januar 2023 40 kr? Det er jo helt greit! Vanskelig å komme under 50-60 kr hos oss. Og det synes jeg er for mye selv om det er bare to dager i uka. Det er begrenset hvor sunt det er også dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #4 Del Skrevet 26. januar 2023 Kjøper lunsj i kantinen stort sett hver dag jeg er på kontoret. Vi blir trukket noe og 50 hver gang, og kan forsyne oss av varmmat/salatbar/sandwicher/desserter. Pleier å spise en sen lunsj som blir "middagen" min. Anonymkode: f604d...e8d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kruspersilletaco Skrevet 26. januar 2023 #5 Del Skrevet 26. januar 2023 Vi betaler 500 kr i mnd for kantine, så spiser jo der hver dag. Ca. 25 kr dagen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #6 Del Skrevet 26. januar 2023 c_buk skrev (1 time siden): Vi betaler 60 kroner per dag. Sparer ikke all verden på å lage matpakke. Vel verdt det synes jeg. Vel verdt pengene kan det være, om man har råd og nyter maten, akkurat det er jeg enig i. Men at du ikke sparer noe særlig på å lage matpakke er jo bare teit å si. For min del er matpakke to brødskiver med enkelt pålegg som ost eller kokt skinke. Jeg bruker ikke 60 kr dagen på det😄 Anonymkode: 46501...2aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #7 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange dager i uka kjøper dere lunsj derifra? Er det idioti å bruke 40kr hver arbeidsdag på en næringsrik og god lunsj? Anonymkode: 79946...a00 Kjøper hver dag, blir en del 🤑 i løpet av uka 😅 litt slik jeg ikke ønsker å tenke på en gang 😅 Men det er en enkel måte å få mat på, slipper å gjøre noe ekstra hjemme. Og det er verdt det for min del. Men det er en plass jeg kan spare penger om jeg føler jeg trenger det 😄 Anonymkode: ff3dd...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 26. januar 2023 #8 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel verdt pengene kan det være, om man har råd og nyter maten, akkurat det er jeg enig i. Men at du ikke sparer noe særlig på å lage matpakke er jo bare teit å si. For min del er matpakke to brødskiver med enkelt pålegg som ost eller kokt skinke. Jeg bruker ikke 60 kr dagen på det😄 Anonymkode: 46501...2aa Da tjener man på det. Jeg har ikke med brødmat som lunsj når jeg lager og havner fort på nærmere 50 kroner per porsjon + matlagingstid når jeg lager lunsj. Det blir jo bedre enn jobblunsjen da, så foretrekker det jo. Men tyr ofte til lunsjen på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #9 Del Skrevet 27. januar 2023 Vi betaler 400kr i måneden, for brømat på mandager, brødmat + salatbar tirsdag-torsdag, og varmmat+brødmat på fredager. Rimelig og godt. Anonymkode: ff9d3...5c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #10 Del Skrevet 27. januar 2023 Om det er idioti eller ikke er det du som avgjør. Om du har skikkelig dårlig økonomi, så ja, da kan det være dumt å prioritere så dyr lunsj - når man kan lage sunn og god lunsj hjemme mye billigere. Men har du råd, så hva er problemet? Jeg betaler 36 kr for lunsj på jobb. Da jeg bare hadde ett barn, pleide jeg alltid ha med matpakke. Nå har jeg to barn, og er drittlei av å styre med matpakke til ungene, så nå spanter jeg lunsj på meg selv i kantinen. Anonymkode: 81a9d...5b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #11 Del Skrevet 27. januar 2023 I min første jobb spiste jeg alltid i kantinen. Jeg var singel og hadde ikke barn, så jeg byttet om lunch og middag (stort måltid i kantinen klokken 11.30 og noen skiver i 17-tiden). Da trente jeg spinning før jobb, så det passet fint med et skikkelig måltid tidlig på dagen. Anonymkode: 2797c...19d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #12 Del Skrevet 27. januar 2023 Jobben betaler , men forrige jobben betalte vi 30. Og som over jeg brukte det når jeg var singel og spiste da middag på jobb og brød til middag. Lunsjen varte til 14 .00. Anonymkode: 5fe73...35b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #13 Del Skrevet 27. januar 2023 Fort gjort å bli feit av å stappe i seg «salat» etc i kantina hver dag. Anonymkode: 3a234...39b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #14 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fort gjort å bli feit av å stappe i seg «salat» etc i kantina hver dag. Anonymkode: 3a234...39b hvorfor det? Anonymkode: 0d6f1...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #15 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvorfor det? Anonymkode: 0d6f1...1ea Fordi kantine»salat» inneholder masse sauser, fetaost, krutonger, sukkerdynket soltørket tomat etc. stappa fullt av kalorier, med andre ord. Anonymkode: 3a234...39b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #16 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Fordi kantine»salat» inneholder masse sauser, fetaost, krutonger, sukkerdynket soltørket tomat etc. stappa fullt av kalorier, med andre ord. Anonymkode: 3a234...39b folk flest har vel akkurat samme kunnskap som deg om disse ingrediensene? Det fine med en salatbar er jo at når man velger, så kan man og velge vekk. Forøvrig er det bedre å ta litt mettende ingredienser som feta oppi, og grønnsaker med masse fiber, selv om de har dressing på, enn å lage salat av kinakål, agurk og mais. Anonymkode: 0d6f1...1ea 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #17 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): folk flest har vel akkurat samme kunnskap som deg om disse ingrediensene? Det fine med en salatbar er jo at når man velger, så kan man og velge vekk. Forøvrig er det bedre å ta litt mettende ingredienser som feta oppi, og grønnsaker med masse fiber, selv om de har dressing på, enn å lage salat av kinakål, agurk og mais. Anonymkode: 0d6f1...1ea Rart at det er så mange feite som spiser «salat» da. Om de gjør så kloke valg som du påstår. Anonymkode: 3a234...39b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #18 Del Skrevet 27. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Rart at det er så mange feite som spiser «salat» da. Om de gjør så kloke valg som du påstår. Anonymkode: 3a234...39b det er jo en helt meningsløs påstand som du bare dikter opp. Forskjellige folk spiser forskjellige ting. Anonymkode: 0d6f1...1ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #19 Del Skrevet 28. januar 2023 Her betaler vi 42 kr pr dag. Det blir 800+ kr hver måned. Jeg står over. Før pandemien var det 200 kr i måneden som da var pålegg og brød. Anonymkode: 960e9...501 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #20 Del Skrevet 28. januar 2023 Halve lunsjen forsvinner i køen i kantina. Tar med niste. Anonymkode: 16a29...daa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå