Gå til innhold

Mensen kommer ikke - ikke gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt mensen siden tidlig desember. Jeg har tatt graviditetstest og den var negativ. Har tatt P piller (cerazette) litt av og til, glemmer den ofte.. kan det være årsak til uteblitt mensturasjon? Er det andre ting som kan føre til uteblitt mensturasjon? 

Anonymkode: 9323c...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke mensen på 3 mnd grunnet stress og angst. Men cerazette kan selvfølgelig spille inn det også 

Anonymkode: 32d4b...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet mensen i 8 mnd pga stress rundt mat og trening. Ingen spiseforstyrrelse, men bare at jeg var veldig opptatt av det, telte makroer, veide maten, drev med periodisk faste osv. At jeg tenkte så mye på det og stressa sånn med tidspunkt og gram og makroer og sånn, gjorde at jeg mistet mensen. Jeg var ikke undervektig og fikk i meg nok kalorier. (Ca 1800). 

Så snart jeg greide å slutte med alt dette, kom den tilbake, uten at jeg gikk spesielt opp i vekt. 

Så stress kan bidra. 

Anonymkode: 1fd86...f0a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke ta p-piller litt av og til. De må tas til samme tid hver dag ellers er det bortkasta. Bedre med annen prevensjon. 

Anonymkode: cfb8e...154

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør se på annen prevensjon. Det å ta en p-pille «av og til» kødder med kroppen. 

Anonymkode: 4b60f...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her. Jeg har begynt å ta pillene regelmessig nå, men jeg glemte de ofte i starten :) Har samboer og sex et par ganger i uka. Derfor jeg tok graviditetstest nylig.. Jeg har stresset en del og ikke spist så mye som jeg burde, mulig det i kombinasjon med pillene gjorde at jeg hoppet over en syklus, skal jo snart ha mensen igjen så håper den kommer da.

Anonymkode: 9323c...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mensen når jeg går på cerazette. Mange som mister mensen av de. Andre får hyppige blødninger..

Anonymkode: cc77f...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

TS her. Jeg har begynt å ta pillene regelmessig nå, men jeg glemte de ofte i starten :) Har samboer og sex et par ganger i uka. Derfor jeg tok graviditetstest nylig.. Jeg har stresset en del og ikke spist så mye som jeg burde, mulig det i kombinasjon med pillene gjorde at jeg hoppet over en syklus, skal jo snart ha mensen igjen så håper den kommer da.

Anonymkode: 9323c...029

Helt normalt å miste mensen når man går på minipille. Noen mister den helt, mens andre småblør mye uten å ha vanlig mensen. Jeg småblødde og spottet masse når jeg gikk på den, men hadde aldri normale mensen blødninger. 

Anonymkode: 1d33a...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...