Gå til innhold

Få ovnen ren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har stekt kjøtt. Ovnen er full av brente striper og prikker innvendig. Jeg skal ha det bort, men... har prøvd stålull. Funka ikke. Prøvde den mammaskrubben, husker ikke hva den heter. Smileansikt. Prøvde vanlig såpe (?). Har tidligere prøvd bakepulver uten hell.

Nå prøver jeg eddik. 

Har mr muscle, men tåler ikke parfymen i den. Vil helst ikke prøve den😬🤒

Kjerringråd? Noe som faktisk virker? Har ingen tro på eddiken. Har prøvd det mot andre ting tidligere. 

Anonymkode: 1d44b...809

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edikk funka IKKE 

Skrevet

Har du pyrolyse eller noe slikt på stekeovnen din?

Skrevet

Den mr muscle ovn sprayen er det beste jeg har prøvd. Fikk typen sin ovn nesten plettfri med den, og den var skitten! Men den lukter sterkt av kjemikalier så anbefaler god utluftning og gå litt bort når du har sprayet. La det være på ei stund, gjerne med plast over 

Anonymkode: 5c9da...530

Skrevet

De fleste ovner nå har ett program for slikt, men utover det så signerer jeg over her. mr muscle sin ovn spray er farlig effektiv og kraftig.

Anonymkode: 1a62c...6a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De fleste ovner nå har ett program for slikt, men utover det så signerer jeg over her. mr muscle sin ovn spray er farlig effektiv og kraftig.

Anonymkode: 1a62c...6a0

newman01 skrev (17 minutter siden):

Har du pyrolyse eller noe slikt på stekeovnen din?

Jeg har en gammel ovn 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Den mr muscle ovn sprayen er det beste jeg har prøvd. Fikk typen sin ovn nesten plettfri med den, og den var skitten! Men den lukter sterkt av kjemikalier så anbefaler god utluftning og gå litt bort når du har sprayet. La det være på ei stund, gjerne med plast over 

Anonymkode: 5c9da...530

Den er helt ok. Den tar ikke alt.

Men! Jeg er allergisk mot den. Mannen og.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker Zalo og skrubbesvamp. Men kjøp deg en ovnsmatte, så slipper du å vaske bunnen. Den kan kjøres i oppvaskmaskin. Selges av Jernia, Clas Ohlsson, Power....

Anonymkode: 28c15...879

• Nyttig 1
Skrevet

Kan alltids prøve å fylle en liter vann i en ildfast form og sette ovnen på 150 grader så du får gjort flekkene myke. La ovnen stå i varm damp en times tid, slå av ovnen og luft i et minutt, og så kan du skrubbe når den er varm. Bruk fuktig klut, og pass armer og fingre så du ikke brenner deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg bruker Zalo og skrubbesvamp. Men kjøp deg en ovnsmatte, så slipper du å vaske bunnen. Den kan kjøres i oppvaskmaskin. Selges av Jernia, Clas Ohlsson, Power....

Anonymkode: 28c15...879

Er egentlig glasset som er problemet:)

Skrevet
newman01 skrev (29 minutter siden):

Kan alltids prøve å fylle en liter vann i en ildfast form og sette ovnen på 150 grader så du får gjort flekkene myke. La ovnen stå i varm damp en times tid, slå av ovnen og luft i et minutt, og så kan du skrubbe når den er varm. Bruk fuktig klut, og pass armer og fingre så du ikke brenner deg

Kan prøve :) men har prøvd sånt før. Hadde på 50 grader og vann istad.  Men kanskje 150 er annerledes 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruk sånn glass-skrape. 

Anonymkode: f4f2c...90d

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om det er glasset som er utfordrende må du starte med å informere om det. Glass-skrape, sånn man bruker på koketoppen. Da blir det rent 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har stekt kjøtt. Ovnen er full av brente striper og prikker innvendig. Jeg skal ha det bort, men... har prøvd stålull. Funka ikke. Prøvde den mammaskrubben, husker ikke hva den heter. Smileansikt. Prøvde vanlig såpe (?). Har tidligere prøvd bakepulver uten hell.

Nå prøver jeg eddik. 

Har mr muscle, men tåler ikke parfymen i den. Vil helst ikke prøve den😬🤒

Kjerringråd? Noe som faktisk virker? Har ingen tro på eddiken. Har prøvd det mot andre ting tidligere. 

Jeg bruker The Pink Stuff til å rengjøre ovnen, det middelet tar vekk alt oppe på platetoppen (ofte blir det slitasje pga høy varme, dem tar bort dette). Den fjerner også alt fett, rust og dritt inne i ovnen. Kjempe bra saker, bruker den pasten i rund boks og scrub-daddy

Anonymkode: b19a8...2b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bruk The pink stuff og scrub-daddy. Vasker hele ovnen med disse regelmessig, ovnen vlblir så god som ny. Både innvendig og utvendig, inkl glass. 

Anonymkode: b19a8...2b5

Skrevet

Tråden er ryddet for helseskadelig innhold. 

- Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...