Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en viss forståelse for hvorfor annonsen ble avvist og at Finn ba om dokumentasjon på at jeg faktisk eier salgsobjektet, men nå har jeg sendt dokumentasjon. Er det noen som har vært borti dette og vet ca hvor lang behandlingstid man bør forvente? Sendte dokumentasjonen seint i går kveld og vurderer å kontakte Finn iløpet av dagen eller i morgen om det ikke er noen avklaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PS5?

Anonymkode: 572b7...4df

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

PS5?

Ja, det er derfor det er forståelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

PS5?

Hva betyr PS5?

Anonymkode: 8023a...dbb

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva betyr PS5?

Anonymkode: 8023a...dbb

Playstation 5.

Inntil videre ser jeg om det er noen som ønsker å kjøpe, men ikke så mange annonser av den typen. Var en i går kveld, men da svarte jeg for tregt da han begynte å stille spørsmål.

Skrevet

Sikkert en tulling som mener prisen er for høy og som har rapportert annonsen.

Et godt råd er å ikke selge til noen som ikke kan møte opp personlig eller folk som ikke snakker eller skriver på norsk.

Anonymkode: d5377...1b6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sikkert en tulling som mener prisen er for høy og som har rapportert annonsen.

Et godt råd er å ikke selge til noen som ikke kan møte opp personlig eller folk som ikke snakker eller skriver på norsk.

Anonymkode: d5377...1b6

Nei, annonsen ble avvist da den skulle publiseres, ingen som har hatt mulighet til å rapportere. Mulig at alle eller mange PS5-annonser avvises.

Skrevet

Hvorfor avvises disse annonsene? (Spør fordi jeg lurer, beklager om dette er noe "alle" vet.)

Anonymkode: afd69...3f2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hvorfor avvises disse annonsene? (Spør fordi jeg lurer, beklager om dette er noe "alle" vet.)

Anonymkode: afd69...3f2

Sikkert en typisk svindelvare, vært vanskelig å få tak i i lengre tid osv. 

Har funnet en kjøper. Angående vurdering/score, så kan jeg avvente og se hva jeg selv får før jeg gir?

Skrevet
norw skrev (25 minutter siden):

Sikkert en typisk svindelvare, vært vanskelig å få tak i i lengre tid osv. 

Har funnet en kjøper. Angående vurdering/score, så kan jeg avvente og se hva jeg selv får før jeg gir?

Du får ikke se vurderingen til kjøper før du har selv har skrevet en vurdering.

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/202850691-Slik-fungerer-vurderinger-av-kjøpere-og-selgere-på-Torget

• Nyttig 1
Skrevet
CQM80 skrev (43 minutter siden):

Du får ikke se vurderingen til kjøper før du har selv har skrevet en vurdering.

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/202850691-Slik-fungerer-vurderinger-av-kjøpere-og-selgere-på-Torget

Ok. Jeg vurderte å gi en dårlig vurdering, i hvert fall om kjøperen ikke ga meg maks score, men har heller kansellert handelen. Er så mange umodne mennesker der ute, og denne "kjøperen" er til og med en voksen mann og forelder.

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått solgt? Jeg er int

Anonymkode: 2fdce...c64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 26.1.2023 den 16.11):

Ok. Jeg vurderte å gi en dårlig vurdering, i hvert fall om kjøperen ikke ga meg maks score, men har heller kansellert handelen. Er så mange umodne mennesker der ute, og denne "kjøperen" er til og med en voksen mann og forelder.

Men det er ikke umodent å gi kjøper dårlig score bare fordi de ikke gir deg maks score?

Anonymkode: e9f8f...da6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 26.1.2023 den 16.11):

Hvorfor kansellerte du handelen med vedkommende? 

Anonymkode: 79947...17e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er ikke umodent å gi kjøper dårlig score bare fordi de ikke gir deg maks score?

Ikke nødvendigvis.

Og til AB over, ja, jeg solgte i januar. Ble litt profitt siden butikkprisene steg, så jeg kunne ta en høyere pris enn det jeg selv betalte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kansellerte du handelen med vedkommende? 

Anonymkode: 79947...17e

Han holdt ikke avtalen og ga ikke beskjed.

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (2 timer siden):

Ikke nødvendigvis.

Og til AB over, ja, jeg solgte i januar. Ble litt profitt siden butikkprisene steg, så jeg kunne ta en høyere pris enn det jeg selv betalte.

Nehei, i hvilke situasjoner er det ikke umodent å gi en person en dårlig score fordi de ikke gir med maks score?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nehei, i hvilke situasjoner er det ikke umodent å gi en person en dårlig score fordi de ikke gir med maks score?

Hvis jeg får lav/feil score, feilaktig, så er det ikke umodent å gi dårlig score tilbake, om det er mulig (som det ikke er) 

AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (7 minutter siden):

Hvis jeg får lav/feil score, feilaktig, så er det ikke umodent å gi dårlig score tilbake, om det er mulig (som det ikke er) 

Jo det er umodent og sikkert derfor det heller ikke er mulig å se scoren man har fått før man selv har gitt også 

Anonymkode: 440c2...2f5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jo det er umodent og sikkert derfor det heller ikke er mulig å se scoren man har fått før man selv har gitt også 

Anonymkode: 440c2...2f5

Nei. Det som er umodent, eller mindre intelligent, er å gi feilaktig dårlig score. Men er naturligvis noen som ville misbrukt dette om det var mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...