Reign Skrevet 27. januar 2023 #41 Del Skrevet 27. januar 2023 Einus skrev (11 minutter siden): Ja det ser du, det er tøvete å skrive at dette gambling... En Yaris med 100/150.000 km er ikke noe gambling. Du må roe deg ned, tenk på hjertet !! Så du betaler regninga dersom bilen havarerer raskt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #42 Del Skrevet 27. januar 2023 Svigermor solgte sin gamle fra 1994, og den går som en klokke enda Anonymkode: ddf86...c55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. januar 2023 #43 Del Skrevet 27. januar 2023 Ja, det er greie biler å få i den prisklassen. F.eks denne Leafen til 35k: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=289122850 Men det forutsetter helst at man har lademulighet da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 27. januar 2023 #44 Del Skrevet 27. januar 2023 Ikke kjøp bil til den prisen. Du kan finne like bra biler til 10 000. Kjøp en bil som har vert i EU kontroll for ikke så lang tid tilbake. Det er like stor fare for problem med en til 10 og 30 tusen. Jeg går for Suzuki, bra bilmerke med lite feil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 27. januar 2023 #45 Del Skrevet 27. januar 2023 Enig med deg, bare at Suzuki har til dels høye delepriser i forhold til f.eks Toyota, selv om prisene på ingen måte er rimelige her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2023 #46 Del Skrevet 27. januar 2023 Om du ikke bryr deg så mye om sikkerhet og eventuelle dyre fremtidige reparasjoner, så kan du fint få en bil til den prisen. Men den kan fort ende opp med å koste det doble ganske raskt og da kan det være lurt å heller betale mer nå for en bil som varer lengre og er bedre kvalitet og mer trafikksikker. Anonymkode: a6da1...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 27. januar 2023 #47 Del Skrevet 27. januar 2023 Jeg kjøpte nettopp en pen bil til 25k i går. Europeisk premiummerke med masse utstyr og høy sikkerhet. Har gått 200kkm og skal på PKK om nøyaktig to år. Ja, den vil kreve mer utskiftinger å service enn en ny bil, men jeg kjører lite og gjør reparasjoner og service selv. Hadde jeg kjørt over 20kkm i året ville jeg kjøpt en ny elbil, men jeg ligger på nærmere 8kkm. Bilen står stort sett i garasjen, men av og til må jeg ut på bygda det er ikke er kollektivtilbud, og av og til må jeg trekke en tung henger med byggevarer eller en båt eller motorsykkel. Denne bilen vil gi meg mye glede, få problemer og små kostnader. Jeg tipper hovedservice med reg.reimbytte på en Audi koster omtrent det jeg ga for denne bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 27. januar 2023 #48 Del Skrevet 27. januar 2023 On 1/26/2023 at 10:17 AM, AnonymBruker said: Jeg kan ingenting om bil, så vil ikke kjøpe noe som trenger masse fiksing. Trenger en bil som jeg kan kjøre 7 km til jobb og tilbake. Ikke noe fancy, men det må fungere. er det mulig til ca 30 000? Anonymkode: 14260...4ed Ja, det er mulig men mer vanskelig når du "kan ingenting om bil". Jeg har hatt masse biler i "siste livsfase", og de kan holde overraskende lenge om man gjør de rette tingene. Som nevnt over er muligens gammel Leaf et alternativ, men mulig de fortsatt er litt for dyre? De har et potensielt dyrt problem med elektrisk parkbrems, men en god mekaniker fikser det billig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. januar 2023 #49 Del Skrevet 27. januar 2023 Subaru er visst gode bilen en i familien har hatt det i 40 år og er veldig fornøyd 🙂 mener han har en Forester 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #50 Del Skrevet 29. januar 2023 Maskinfører skrev (På 27.1.2023 den 21.40): Subaru er visst gode bilen en i familien har hatt det i 40 år og er veldig fornøyd 🙂 mener han har en Forester 🙂 Og der dukka Subaru-gjengen opp som vanlig. Anonymkode: 29e75...4be 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #51 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og der dukka Subaru-gjengen opp som vanlig. Anonymkode: 29e75...4be Er du så i mot Subaru, kan du like godt holde kjeft? Om det er litt sårt for deg at en bil er pålitelig. Anonymkode: 86dd7...147 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 29. januar 2023 #52 Del Skrevet 29. januar 2023 Subaru er faktisk blant de mest driftssikre bilene i verden. Og har kanskje blant de beste 4x4 systemene også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 29. januar 2023 #53 Del Skrevet 29. januar 2023 On 1/27/2023 at 1:22 PM, LiseTV said: Ikke kjøp bil til den prisen. Du kan finne like bra biler til 10 000. Kjøp en bil som har vert i EU kontroll for ikke så lang tid tilbake. Det er like stor fare for problem med en til 10 og 30 tusen. Jeg går for Suzuki, bra bilmerke med lite feil. Jeg foretrekker å kjøpe en som ikke er EU godkjent, da vet jeg hva som må utbedres og fikser det selv for en brøkdel av det bilen tapte seg i verdi når den ble underkjent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #54 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg vil si det er mulig, men har du noen som kan hjelpe deg med bilkjøpet? Det første jeg tenker er subaru, toyota og nissan leaf, basert på hva jeg har hørt i det siste. Anonymkode: 4b267...2f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #55 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du så i mot Subaru, kan du like godt holde kjeft? Om det er litt sårt for deg at en bil er pålitelig. Anonymkode: 86dd7...147 Jeg har intet mot Subaru. Driftssikre biler, men dyre deler og drikker drivstoff grunnet utdatert teknologi på motor og girkasse. Jeg reagerer bare på at de få som bevandret på bilforumet på KG er kåtere på Subaru enn den mest hardcore japanske Subarufansen Anonymkode: 29e75...4be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #56 Del Skrevet 29. januar 2023 Selvsagt. Har en Mondeo kjøpt for 30k, den har gått nok km, men sklei rett gjennom eu-kontrollen. Ingen problemer. Hatt den i 2 år. Anonymkode: 708d9...804 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #57 Del Skrevet 29. januar 2023 Jeg kjøpte en Mazda 2010 modell for 45000. Hatt den i 3år. Men du gjør lurt i å kjøpe en bil som nylig er eu godkjent. Bare husk det kan dukke opp ekstra utgifter til verksted. Anonymkode: 82b41...ca1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 29. januar 2023 #58 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Og der dukka Subaru-gjengen opp som vanlig. Anonymkode: 29e75...4be Ja han kar,n her er oppi åtti åra og har hatt Subaru i 40 år eller no kamerat med sjefen der 🙂 subaru-gjengen kjører du Subaru også ? Kjører Mitsu jeg 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2023 #59 Del Skrevet 31. januar 2023 7 km til jobb og like mye tilbake, til 30 tusen får du kjøpt en bra elsykkel komplett med alt, inkl vinterdekk med pigger. Pluss at du får forbedret mental helse på kjøpe. Men hvis du ikke liker den løsning, så brukt, gammel Leaf, elbil. Men rekkevidde 50 km (mer enn nok for deg) og selges på finn til under 50 tusen. Nesten gratis i bruk og vedlikehold, så lenge du kan lade hjemme. Anonymkode: ca9c8...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2023 #60 Del Skrevet 1. februar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.1.2023 den 14.25): 7 km til jobb og like mye tilbake, til 30 tusen får du kjøpt en bra elsykkel komplett med alt, inkl vinterdekk med pigger. Pluss at du får forbedret mental helse på kjøpe. Men hvis du ikke liker den løsning, så brukt, gammel Leaf, elbil. Men rekkevidde 50 km (mer enn nok for deg) og selges på finn til under 50 tusen. Nesten gratis i bruk og vedlikehold, så lenge du kan lade hjemme. Anonymkode: ca9c8...aa6 Utmerket forslag, egentlig. Anonymkode: 0b975...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå