Gå til innhold

Kan man få en ok bil til 30 000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ingenting om bil, så vil ikke kjøpe noe som trenger masse fiksing. Trenger en bil som jeg kan kjøre 7 km til jobb og tilbake. Ikke noe fancy, men det må fungere. 
er det mulig til ca 30 000?

Anonymkode: 14260...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er mulig. Kjøp en bil som har gått lite og har fulgt servicene. 
Selv har jeg hatt biler til 20-30 tusen i flere år, en i familien hadde sin i 7 år.

Anonymkode: 518ab...56c

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til den prisen er at du får en bil som er kommet dit at ting stadig går, ofte mindre greier men det baller på seg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Har faktisk en gammel liten elbil som har vært brukt til likt formål. Den har ikke god rekkevidde på vinteren, men det duger. På sommeren går den typ opp mot 9 mil heldigvis:)

 

Vurderer å selge denne nå, for rundt 30k faktisk. Dette da behovet har endret seg. Tilsvarende biler ligger ute for noen tusen til ser jeg.

Anonymkode: 3da3f...5c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badebuksa2.0 skrev (2 minutter siden):

Nei.

Tull.

Den siste bilen min hadde ikke gått 50 000 km en gang, alle sevicene fulgt. Gikk feilfritt i 4 år før jeg måtte bytte dempere, noe man må med de fleste biler. Solgte den etter 5 år og kjøpte en nyere.

Moren min har hatt bil til 25 000 i mange år uten problemer, man må bare velge riktig og ikke være opptatt av fancy dyre bilmerker.

Anonymkode: 518ab...56c

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Automagisk
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan ingenting om bil, så vil ikke kjøpe noe som trenger masse fiksing. Trenger en bil som jeg kan kjøre 7 km til jobb og tilbake. Ikke noe fancy, men det må fungere. 
er det mulig til ca 30 000?

Anonymkode: 14260...4ed

Neppe..

En bil som problemfritt kan kjøre 1 mil i døgnet klarer gjerne 20 og..Er ikke der skillet går..Du kan kjøpe en 1 gen Nissan Leaf til 50k og med litt flaks ha en problemfri bil noen år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være heldig å få en god bil og du kan være maks uheldig.

Jeg kjøpte en bil (1998modell) i fjor som kostet meg 5000,- i innkjøp, hadde utgifter på 9000,- for å få nye vinterdekk og få den gjennom PKK.

I etterkant har jeg byttet tennplugger og luftfilter på den hjemme selv. Den skal til pkk igjen i oktober i år , om den går gjennom bruker jeg den gjerne i to år til.

Endret av hjärterdam
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Automagisk
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt. Har faktisk en gammel liten elbil som har vært brukt til likt formål. Den har ikke god rekkevidde på vinteren, men det duger. På sommeren går den typ opp mot 9 mil heldigvis:)

 

Vurderer å selge denne nå, for rundt 30k faktisk. Dette da behovet har endret seg. Tilsvarende biler ligger ute for noen tusen til ser jeg.

Anonymkode: 3da3f...5c4

Leaf 1gen..?..En av de mest problemfrie biler som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tull.

Den siste bilen min hadde ikke gått 50 000 km en gang, alle sevicene fulgt. Gikk feilfritt i 4 år før jeg måtte bytte dempere, noe man må med de fleste biler. Solgte den etter 5 år og kjøpte en nyere.

Moren min har hatt bil til 25 000 i mange år uten problemer, man må bare velge riktig og ikke være opptatt av fancy dyre bilmerker.

Anonymkode: 518ab...56c

Dette stemmer til en hvis grad, dersom man ser etter de riktige tingene i en bruktbil og har med seg noen som kan sjekke etter ting som slitasje og rust osv så kan man finne en grei bil i den prisklassen om man i tillegg legger av penger hver mnd til vedlikehold, rep, sevice osv som man ikke selv kan ta.. 

Datteren vår har for eksempel en eldre BMW som går og går og går, har lite rust og bare funker.. Sønnens første bil var en golf som også bare funket mens bestekompisen faktisk kjørte sin førstebil, en eldre lexus i snart åtte år.. Riktignok er dette regnet som premium merker men av eldre årgang får du ofte mye for pengene om du vet hva du skal se etter.. 

Ssjekk slitedeler som bremser, dempere, foringer osv, se etter rust, vær skeptisk om bilen er lekkert opp igjen og finn ut hvordor, sjekk servicehistorikk, hvor mange eiere den har hatt /har den skiftet eiere ofte) og ikke minst se på innsiden om den ser slitt eller grei ut fordi det sier noe om hvordan forrige eier ivaretar tingene sine osv.. 

Anonymkode: 29067...f29

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tull.

Den siste bilen min hadde ikke gått 50 000 km en gang, alle sevicene fulgt. Gikk feilfritt i 4 år før jeg måtte bytte dempere, noe man må med de fleste biler. Solgte den etter 5 år og kjøpte en nyere.

Moren min har hatt bil til 25 000 i mange år uten problemer, man må bare velge riktig og ikke være opptatt av fancy dyre bilmerker.

Anonymkode: 518ab...56c

Jeg har slitt med å finne bil til under 50 000. Kjøpte en til 60 000 og brukte nesten like mye på verkstedet. Men det var Volvo, så... det er kanskje dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ingenting om bil, så vil ikke kjøpe noe som trenger masse fiksing. Trenger en bil som jeg kan kjøre 7 km til jobb og tilbake. Ikke noe fancy, men det må fungere. 
er det mulig til ca 30 000?

Anonymkode: 14260...4ed

Ja, det kan du så absolutt. Så lenge bilen ser ok ut, har fulgt servicer og ikke er en rustholk, kan den holder i mange år til.

Har bilen komplett servicehefte, kan den godt ha gått 200 000 km uten problem. Sjekk også at den er EU-godkjent.

Kan være en trygghet å kjøpe hos en forhandler, da får du som oftes med en 3 mnd bruktbilgaranti.

 

 

 

 

Anonymkode: d41f4...e5a

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yep, kjøpt mye bra biler for 30k. Har en utenfor nå som rett og slett er fabelaktig.

Kjøpte en 2004 Volvo V70 D5 163 hester med manuell girkasse, relativt greit med utstyr og 243.000 km. Den var ikke godkjent, og hadde tre måneder på seg til den skulle godkjennes. 

Gikk gjennom godkjenningen med kun feil på to lys som verkstedet fikset. 

Bruker idiotisk litt drivstoff. Jeg kjøpte bilen ganske enkelt fordi jeg brukte bil på jobb utrolig mye i fjor og så km-standen på dem andre bilen raste opp og forbi garanti-grensen. Denne her var da en økonomisk løsning, men ble noe mer. Har hatt samme modell, med bensinmotor før (2.5 turbo begge gangene) og de kan jeg si med en gang at fra bruker MYE bensin. De var rett og slett drankere. Den her er noe fullstendig annet, jeg har hatt bilen i snart 8 måneder og kjørt 25.000 km frem og tilbake mellom Tromsø og Ålesund blant annet - forbruket går ikke over 0.5. 

Det er god plass, enormt bagasjerom, jeg sitter godt, alt er lett å fikse om det skulle være noe. De er ikke kjent for å ruste noe særlig ved normalt vedlikehold. Rimelige dekkpriser, og bilen er sikker. Nummer to av de bilene jeg hadde før ble totalskadet i en kollisjon og rullet tre ganger; jeg kunne åpne førerprøven og gå greit ut. Den holder dessuten verdien ganske bra, og skulle jeg bli lei den så er den uhyre lettsolgt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan være en trygghet å kjøpe hos en forhandler, da får du som oftes med en 3 mnd bruktbilgaranti.

 

Ta den med på nafs tekniske test så avslører den alle feilene. 

Anonymkode: f680e...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en varebil? Lavere avgifter på en bil med grønne skilter.

Anonymkode: 8cb7d...c9f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det kan du så absolutt. Så lenge bilen ser ok ut, har fulgt servicer og ikke er en rustholk, kan den holder i mange år til.

Har bilen komplett servicehefte, kan den godt ha gått 200 000 km uten problem. Sjekk også at den er EU-godkjent.

Kan være en trygghet å kjøpe hos en forhandler, da får du som oftes med en 3 mnd bruktbilgaranti.

 

 

 

 

Anonymkode: d41f4...e5a

Enig i dette. Jeg kjøpte en bil for 2 år siden. 2009 modell. Betalte 25.000. Komplett servicehefte. EU-godkjent frem til februar i fjor. Ingen merknader på den kontrollen. Neste er februar om 1 år. Kmstand ved kjøp var 146.000. 

Anonymkode: c2fd4...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt søk på finn så finner jeg på første titt i alle fall fem biler jeg ikke hadde hatt store problemer med å kjøpe til under 30k. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en venninne av meg kjører en gammel polo hun betalte 5000kr for og brukte 4000 på å få godkjent for 10 år siden, den går som ei kule - koster ingenting å bruke, ser kanskje ikke ut som en drømmebil og er litt grå og kjedelig men der er det ekstremt mye bil for pengene! Og forsikringen er rimelig, drivstoffkostnaden omtrent null og fremkommeligheten er overraskende bra.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheHairyToothfairy skrev (Akkurat nå):

Kjapt søk på finn så finner jeg på første titt i alle fall fem biler jeg ikke hadde hatt store problemer med å kjøpe til under 30k. 

Er forskjell på "ikke problemer med å kjøpe" og hva som faktisk koster deg mer på sikt eknn å ta opp billån og kjøpe en bil som holder i 10 år. 

Anonymkode: b91a2...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...