AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #21 Skrevet 26. januar 2023 Èn feiring også får de som vil komme. Hvis barna etterspør den som ikke møter opp så kan dere heller invitere på kakerester dagen etterpå eller en middag en annen dag om dere vil holde kontakten. Anonymkode: 2fac2...3e2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #22 Skrevet 26. januar 2023 Dette er fortsatt helt ferskt. Og godt voksne mennesker har også følelser. Det må være mulig å ta en telefon til den som har såret og si at "vi er glad i deg, men i år må vi ta hensyn til besta, du er hjertelig velkommen senere i uka for en liten markering" Anonymkode: d26ec...3e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #23 Skrevet 26. januar 2023 Jeg inviterer til EN bursdag. Dette får de voksne finne ut av selv. Lar man vær å komme i bursdag, fordi man "hater" den andre part, er det noe man må ta på egen kappe. Man kan ikke tvinge barn/barnebarn til å ta parti. Dette får de bære selv. Anonymkode: 57903...623
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #24 Skrevet 26. januar 2023 Nå vet jeg ikke hvor gamle de er - (besteforeldre i min familie er mine foreldre som er midt i 70-åra, men folk kan jo bli besteforeldre som 50-åringer også). Men de har jo uansett levd i veldig mange år sammen som par. Da bør de kunne klare å legge ting til side et par timer for barnas skyld. Spille litt skuespill. Anonymkode: f71e4...80e
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #25 Skrevet 26. januar 2023 Hadde sakt til de begge at "Dette er deres kamp, ikke barnets. Barnet fortjener en gin bursdag sammen med besteforeldrene som det er glad i, så jeg forventer at dere begge kommer. Dere trenget ikke snakke sammen, kun oppføre dere ordentlig. Hvis dette ikke lar seg gjøre får dere dele dagen i to, jeg forventer som sakt å se dere begge. Dette er jo bare første av mange happenings fremover, så kan like så godt allerede nå begynne å svelge de berømte kamelene." Anonymkode: dbe65...e84 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #26 Skrevet 26. januar 2023 Inviter begge, så for den som er mest barnslig holde opp å komme. Anonymkode: ff186...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #27 Skrevet 26. januar 2023 Inviter begge, ett selskap. Gi beskjed til dem at dere forstår at de er i en vanskelig bruddsituasjon, men at de fortsatt begge er besteforeldre til samme barnebarn. Barnebarnet skal feire bursdag og det er det som er fokus for dagen. Alt annet voksrngreier og krig hører ikke hjemme. De får enten inngå midlertidig våpenhvile eller holde litt avstand i selskapet. Dette er første, men ikke siste gang de må forholde seg til hverandre som tidligere par i sosiale familieselskap. Det vil komme flere anledninger senere. De er voksne og må øve seg på å ta slike ting på en voksen måte. Kanskje ikke gøy, men så er det heller ikke dem som er hovedpersoner for dagen. Anonymkode: 721f8...dbd
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #28 Skrevet 26. januar 2023 Ville møtt dem sånn ca midtveis-ish. Invitert til én feiring, men ulikt tidspunkt. Så den ene kommer tidligere og gpr tidligere, den andre kommer etter. Men samme dag og feiring. Ville avtalt separat m dem begge så alle er inneforstått med opplegget. Vet selv hvor utrolig vondt og trigge triggende det kan være å måtte møte på dem som gjorde noe som såret eller skadet. Også godt voksne får problemer med å ta seg sammen når følelser og emosjoner er blitt forstyrret. Anonymkode: b2d3e...40d 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #29 Skrevet 26. januar 2023 Jeg synes mange er lite empatiske her. "Besta" har vært gjennom noe veldig tøft. Har selv opplevd at mor hadde en veldig vanskelig relasjon. Likevel ble begge invitert til en samling, fordi "voksne må bare skjerpe seg". Da dette var en av hennes aller nærmeste måtte hun jo gå. Men det kostet enormt, nattesøvn, tårer, og selve dagen ble egentlig bare ødelagt. Bildene er forferdelige. Og det ødela også for oss som var hennes nærmeste å se hvor mye dette smertet på det som skulle være en fin dag. Så TS, som datter/svigerdatter om jeg forstår deg rett - ta vare på dine nærmeste på best mulig måte. Om det så gjelder en god prat med "besten" om alles felles beste, eller om du faktisk fikser to dager. Om begge fortsatt krever "dilling" når dette ligger lengre tilbake i tid så er jeg enig med flertallet her, da er det på tide med tøff kjærlighet. Anonymkode: d26ec...3e1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #30 Skrevet 26. januar 2023 Her har den ene kommet et annet tidspunkt Anonymkode: 89304...99e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå