Gå til innhold

Helsestasjon/jordmortjeneste i Bergen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Fant ut igår at jeg endelig er gravid! 🥰 

Er det noen som har erfaring med jordmortjenester i Bergen? Vurderer Engen helsestasjon eller Laksevåg jordmortjeneste. 

Anonymkode: 69a21...978

Skrevet

Du kan ikke velge offentlig helsestasjon selv. Du må gå til den du er tilknyttet til ut fra adressen din. Så det er ingen vurdering å ta. Du må ta den du hører til eller gå privat.

Anonymkode: 142b1...b5b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei! 
Fant ut igår at jeg endelig er gravid! 🥰 

Er det noen som har erfaring med jordmortjenester i Bergen? Vurderer Engen helsestasjon eller Laksevåg jordmortjeneste. 

Anonymkode: 69a21...978

Laksevåg jordmortjeneste finnes ikke mer, de som bor på Bergen vest tilhlrer Oasen faniliehus

Anonymkode: d267b...721

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan ikke velge offentlig helsestasjon selv. Du må gå til den du er tilknyttet til ut fra adressen din. Så det er ingen vurdering å ta. Du må ta den du hører til eller gå privat.

Det gjøres unntak ved ledig kapasitet og begrunnede ønsker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Laksevåg jordmortjeneste finnes ikke mer, de som bor på Bergen vest tilhlrer Oasen faniliehus

Er fortsatt helsestasjon på Laksevåg senter.

Anonymkode: 228aa...4f2

Skrevet

Hvorfor skal du velge en helsestasjon over en annen,  de tilbyr jo alle de samme tjenestene? Du får "tildelt" en ut fra bydelen du bor ved å ringe til dem, det kan vel også være praktisk når du får babyen å ha den nærmeste sånn at du feks kan trille dit :)Det viktigste er vel at du føler du har en viss kjemi og tillit til den jordmoren (og etter hvert helsesykepleieren) du får tildelt. Av alle ting man bør tenke gjennom er kanskje denne den minste 🙃

• Hjerte 1
Skrevet

Hva er galt med den offentlige du tilhører..? 

Jeg har gått på Fyllingsdalen helsestasjon med begge mine. Ser ingen grunn til å betale for å gå privat. 

Anonymkode: e2f42...685

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er fortsatt helsestasjon på Laksevåg senter.

Er det?

Vi tok kontakt nylig vedr. Jordmor og da sa de at det var flyttet til Oasen. Synes det er litt veel langt å reise. 

Skrevet
Okidokisjokioki skrev (8 timer siden):

Det gjøres unntak ved ledig kapasitet og begrunnede ønsker. 

Jeg kan garantere deg at de ikke har mer kapasitet enn de MÅ ha. De er sprengt. Ta den du hører til du.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det?

Vi tok kontakt nylig vedr. Jordmor og da sa de at det var flyttet til Oasen. Synes det er litt veel langt å reise. 

https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/jordmortjenesten-ved-laksevag-helsestasjon

De er der fortsatt. Mulig de ikke tar inn nye pasienter, for planen er å flytte etterhvert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

https://www.bergen.kommune.no/omkommunen/avdelinger/jordmortjenesten-ved-laksevag-helsestasjon

De er der fortsatt. Mulig de ikke tar inn nye pasienter, for planen er å flytte etterhvert. 

Nettsiden er der fortsatt. Samme gjelder eksempelvis Olsvik helsestasjon, men de er nedlagt. De har bare ikke fjernet nettsiden. Ringer du nummeret på siden, kommer du til oasen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nettsiden er der fortsatt. Samme gjelder eksempelvis Olsvik helsestasjon, men de er nedlagt. De har bare ikke fjernet nettsiden. Ringer du nummeret på siden, kommer du til oasen. 

"Fra 1. februar vil helsestasjonsdrift på Olsvik og Loddefjord helsestasjon bli midlertidig bli samlokalisert på Laksevåg helsestasjon og Familiens hus på Oasen senter."

http://bergen-kommune.no/hvaskjer/helse-omsorg-og-inkludering/midlertidig-flytting-av-olsvik-helsestasjon-og-loddefjord-helsestasjon

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Fra 1. februar vil helsestasjonsdrift på Olsvik og Loddefjord helsestasjon bli midlertidig bli samlokalisert på Laksevåg helsestasjon og Familiens hus på Oasen senter."

http://bergen-kommune.no/hvaskjer/helse-omsorg-og-inkludering/midlertidig-flytting-av-olsvik-helsestasjon-og-loddefjord-helsestasjon

Jeg hører til Olsvik helsestasjon og forsøkte å ringe både Laksevåg og Olsvik. Jeg går på oasen fordi begge deler er stengt. Er gravid i skrivende stund og får oppfølging av oasen, så du tar kort og greit feil. Samme hva linken din sier. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hører til Olsvik helsestasjon og forsøkte å ringe både Laksevåg og Olsvik. Jeg går på oasen fordi begge deler er stengt. Er gravid i skrivende stund og får oppfølging av oasen, så du tar kort og greit feil. Samme hva linken din sier. 

Ja, jeg kontaktet de også og ble sendt til Oasen. Bergen kommune har nok bare ikke oppdatert nettsiden.

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

😅 Er det mulig å være så bastant? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

😅 Er det mulig å være så bastant? 

Så du hva jeg skrev? Bastant? Jeg vet jeg har rett fordi jeg senest i forrige uke sjekket opp i dette og ble sendt til oasen? 

Er det mulig å ha så vondt for det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du hva jeg skrev? Bastant? Jeg vet jeg har rett fordi jeg senest i forrige uke sjekket opp i dette og ble sendt til oasen? 

Er det mulig å ha så vondt for det?

Og jeg var der på kontroll 13. januar. Felles telefonnummer har de hatt i lang tid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og jeg var der på kontroll 13. januar. Felles telefonnummer har de hatt i lang tid.

Da tar de åpenbart ikke inn nye. Vi er to som har tatt kontakt og fått beskjed om at de er stengt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...