Gå til innhold

Ekstra 3000kr i februar fra Nav


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nav skriver på siden sin at uføre på minsteytelse vil få 3000kr utbetalt i begynnelsen av februar. Men jeg vet ikke om jeg mottar minsteytelse. Har 19000 før skatt, og er ikke hundre prosent ufør. Noen som vet hvordan man finner ut om man har minsteytelse? Altså lav sats.

Anonymkode: 991aa...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk "dine utbetalinger" på din side på nav.no

Anonymkode: 8c8d8...6ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sjekk "dine utbetalinger" på din side på nav.no

Anonymkode: 8c8d8...6ff

Har det kommet opp der for de som får? Så hvis det ikke står noe får man ikke? 

Anonymkode: 85b18...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

https://www.nav.no/engangsutbetaling-ufor

 

Anonymkode: 281bc...e19

Det her er like diffust som det har vært siden desember. Hvis ab over , som skriver « sjekk dine utbetalinger « har rett, så får ikke jeg uten og skjønne hvorfor. 

Anonymkode: 85b18...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har minstesats som ung ufør 95%. Står ikke noe på mine utbetalinger enn det jeg fikk utbetalt i januar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det her er like diffust som det har vært siden desember. Hvis ab over , som skriver « sjekk dine utbetalinger « har rett, så får ikke jeg uten og skjønne hvorfor. 

Anonymkode: 85b18...290

Det står ikke enda på dine utbetalinger. Men nå tror jeg at jeg skjønner litt mer, gå på dine utbetalinger, klikk slik at du ser skattetrekket også. På meg står det -ordinær sats-. Så det er i hvert fall ikke høy sats.

Anonymkode: 991aa...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det står ikke enda på dine utbetalinger. Men nå tror jeg at jeg skjønner litt mer, gå på dine utbetalinger, klikk slik at du ser skattetrekket også. På meg står det -ordinær sats-. Så det er i hvert fall ikke høy sats.

Anonymkode: 991aa...bb7

Skjønner ingenting. Det er jo skattefritt, mener du på forrige utbetaling? Hva har skatt med dette og gjøre? 

Anonymkode: 85b18...290

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner ingenting. Det er jo skattefritt, mener du på forrige utbetaling? Hva har skatt med dette og gjøre? 

Anonymkode: 85b18...290

Mente bare at du ser på månedsutbetalingen i sin helhet, altså, utvid det der du får med bruttoinntekt og skatt. til venstre står det hos meg -ordinær sats-.

Anonymkode: 991aa...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk der det står -mer informasjon- (dine utb). for å finne ut om du har ordinær eller høy sats :)

Anonymkode: 991aa...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trykk der det står -mer informasjon- (dine utb). for å finne ut om du har ordinær eller høy sats :)

Anonymkode: 991aa...bb7

Hvilken sats? 

Anonymkode: 85b18...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trykk der det står -mer informasjon- (dine utb). for å finne ut om du har ordinær eller høy sats :)

Anonymkode: 991aa...bb7

Nei, jeg har ikke fått opp noen utbetaling. Vet jo uansett hva slags sats en har. 

Anonymkode: 85b18...290

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med meg som er på aap da? Jeg har jo bare ca 17-18 utbet i mnd.. Jeg ville vel fått mer som avklart, ufør...

Anonymkode: 3fe85...c81

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva med meg som er på aap da? Jeg har jo bare ca 17-18 utbet i mnd.. Jeg ville vel fått mer som avklart, ufør...

Anonymkode: 3fe85...c81

Du har merkbart mer utbetalt enn minstesats på AAP, du har også mer utbetalt enn minstesats på ufør. Så du vil slik jeg har forstått det ikke få de 3000.

Anonymkode: 9a5f9...7cc

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har merkbart mer utbetalt enn minstesats på AAP, du har også mer utbetalt enn minstesats på ufør. Så du vil slik jeg har forstått det ikke få de 3000.

Anonymkode: 9a5f9...7cc

Ok. Takk. 

Ble håpefull noen sekunder nå. Det jeg har er jo kun 66% av det jeg hadde. Med barn, huslån, behandlinger osv så kjennes det godt. Men men, vi sulter ikke. 

Anonymkode: 3fe85...c81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva med meg som er på aap da? Jeg har jo bare ca 17-18 utbet i mnd.. Jeg ville vel fått mer som avklart, ufør...

Anonymkode: 3fe85...c81

Kanskje? 

Kommer an på minstesats eller ikke.

Anonymkode: 96a25...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nav skriver på siden sin at uføre på minsteytelse vil få 3000kr utbetalt i begynnelsen av februar. Men jeg vet ikke om jeg mottar minsteytelse. Har 19000 før skatt, og er ikke hundre prosent ufør. Noen som vet hvordan man finner ut om man har minsteytelse? Altså lav sats.

Anonymkode: 991aa...bb7

Det gjelder vel kun de som fikk innvilget uføretrygd i januar 2023?

Anonymkode: 96a25...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjelder vel kun de som fikk innvilget uføretrygd i januar 2023?

Anonymkode: 96a25...3d1

Nei, det gjelder også de som fikk utbetalt minstesats ufør i januar - dvs alle som har fått innvilget uføretrygd før.

Anonymkode: 9a5f9...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nå at det ikke er skattepliktig inntekt....vil det si at det IKKE påvirker bostøtta likevel,som tidligere diskutert her inne?😇🤞

Anonymkode: b8b93...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...