Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Bilbatteri

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert et idiotisk spørsmål, men jeg har virkelig ikke peiling på bil 🥲 Det har seg sånn at batteriet på bilen er helt flatt, får ikke til å starte med jumpstartern jeg har. Greia er at dette ikke er første gangen, og jeg har måttet få starthjelp av Viking tidligere (i alle fall 3 ganger grunnet at jeg har latt bilen stå ute i kulda for lenge... bare min feil med andre ord). Nå lurer jeg på om jeg heller bør få byttet ut batteriet, og ser at Viking tilbyr dette. Kan jeg kjøre så snart jeg får et nytt batteri på bilen eller er det andre ting jeg må tenke på...?😅

Anonymkode: c31df...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan nok være smart å fy inn nytt. Og samtidig se på polskoene at de er rene. Er det irr/smuss på de, kan du fortsatt ha problem med kontakt mellom polsko og batteripoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et batteri som er helt tomt vil få fysiske skader når det er kuldegrader, med et nytt batteri så kan du kjøre med en gang så lenge det ikke er ting som må kodes om og det kommer an på bilens alder.

En annen ting å tenke på er hvis bilen brukes til småkjøring så vil ikke det nye batteriet vare velig lenge uten vedlikeholdslading, batteriet rekker aldri å bli fult ladet og på vinteren så bruker man gjerne ekstra strøm på ting som setevarme, langlys, vifte og varme i bakruten.  

Anonymkode: f63cb...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Et batteri som er helt tomt vil få fysiske skader når det er kuldegrader, med et nytt batteri så kan du kjøre med en gang så lenge det ikke er ting som må kodes om og det kommer an på bilens alder.

En annen ting å tenke på er hvis bilen brukes til småkjøring så vil ikke det nye batteriet vare velig lenge uten vedlikeholdslading, batteriet rekker aldri å bli fult ladet og på vinteren så bruker man gjerne ekstra strøm på ting som setevarme, langlys, vifte og varme i bakruten.  

Anonymkode: f63cb...40f

Takk :)

Vet du om det holder å kjøre en lenger tur 1-2 ganger i uka eller må jeg kjøpe meg en lader i tillegg? 😅 Bilen skal stå ute på parkeringsplass fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tdm900 skrev (3 timer siden):

Kan nok være smart å fy inn nytt. Og samtidig se på polskoene at de er rene. Er det irr/smuss på de, kan du fortsatt ha problem med kontakt mellom polsko og batteripoler.

Takk! 

Jeg tror det må bli et nytt batteri ja :) polskoene tenkte jeg ikke engang på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Takk! 

Jeg tror det må bli et nytt batteri ja :) polskoene tenkte jeg ikke engang på!

Mange som ikke gjør det👍☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diesel eller bensin? 
Grunnen til at jeg spør er at du har gløding og dette trekker bra med strøm på diesel. Skru av varmerute og vifte og setevarme før du forsøker å starte, dette gjelder også bensinbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einus skrev (1 time siden):

Diesel eller bensin? 
Grunnen til at jeg spør er at du har gløding og dette trekker bra med strøm på diesel. Skru av varmerute og vifte og setevarme før du forsøker å starte, dette gjelder også bensinbil.

Takk for tips! Jeg har bensinbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt batteri kan være tingen sjekk også dynamo søker du på Biltema.no på reg.nr ditt får du opp gode batterier har hatt de selv i 3 år nå tidligere var det opprinnelige varta batterier :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...