AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #1 Skrevet 25. januar 2023 Hvor mye skjermtid har deres barn som er under 10 år? Syns det er mye skjerm om dagene. Står 6 timer i gjennomsnitt iPaden. Noen dager det mye noen er det lite. Tror helgene drar opp gjennomsnittet. Barnet er 7 år Anonymkode: a72a2...56d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #2 Skrevet 25. januar 2023 Oi det var mye ja. Her er det rundt 1 time i gjennomsnitt. Anbefaler å sette en grense på 1-2 timer, så slår den seg av Anonymkode: 378ec...e09 4
Sofakona Skrevet 25. januar 2023 #3 Skrevet 25. januar 2023 4 år...det blir 1 time på morgenen..og så 2-3 timer på ettermiddagen/ kvelden...barne tv og ofte står i bakgrunnen Og innimellom litt spill på pc
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Sofakona skrev (3 minutter siden): 4 år...det blir 1 time på morgenen..og så 2-3 timer på ettermiddagen/ kvelden...barne tv og ofte står i bakgrunnen Og innimellom litt spill på pc Det er jo hinsides 😳 Kjenner jeg faktisk ikke har ord. Anonymkode: e61a2...b9c 11 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #5 Skrevet 25. januar 2023 Sofakona skrev (12 minutter siden): 4 år...det blir 1 time på morgenen..og så 2-3 timer på ettermiddagen/ kvelden...barne tv og ofte står i bakgrunnen Og innimellom litt spill på pc Her også blir det fort en time på mårningen. Også mens jeg lager middag (1t) så etter middag kanskje 2 t. Så tilsaman 3 timer til dagen. Dårlig samvittighet men hen vil jo ingenting annet.. Anonymkode: a72a2...56d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #6 Skrevet 25. januar 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Her også blir det fort en time på mårningen. Også mens jeg lager middag (1t) så etter middag kanskje 2 t. Så tilsaman 3 timer til dagen. Dårlig samvittighet men hen vil jo ingenting annet.. Anonymkode: a72a2...56d EH, HJELP! Du er den voksne og må regulere dette. Vil du at barnet ditt skal være så avhengig av skjerm? Hvorfor kan dere ikke gjøre noe hyggelig sammen etter middag som ikke innebærer skjerm? Anonymkode: 5af4d...fd1 12 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #7 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her også blir det fort en time på mårningen. Også mens jeg lager middag (1t) så etter middag kanskje 2 t. Så tilsaman 3 timer til dagen. Dårlig samvittighet men hen vil jo ingenting annet.. Anonymkode: a72a2...56d Skjerm blir jo en avhengighet. Dere som foreldre må ta ansvar, ikke la skjerm være et alternativ. Ser altfor mange vennepar ty til skjerm ved minste antydning til sutring. Skjerm ved bilkjøring, skjerm mens man venter, skjerm om man kjeder seg osv. Her er det 30 minutter barne-tv på kveld, aldri me. Vår sønn har aldri opplevd å få skjerm når han kjeder seg, så det er ikke noe han etterspør engang. Han fyller 4 år i løpet av året. Anonymkode: e61a2...b9c 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #8 Skrevet 25. januar 2023 Får se tv om morningen hvis de står opp før oss ca til vi voksne står opp 06:00/06:30. Og litt tv mens vi lager middag. Så totalt sett ca 1/1,5T i døgnet. Vi eier ikke ipad. Anonymkode: 0fe17...a0d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #9 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Her også blir det fort en time på mårningen. Også mens jeg lager middag (1t) så etter middag kanskje 2 t. Så tilsaman 3 timer til dagen. Dårlig samvittighet men hen vil jo ingenting annet.. Anonymkode: a72a2...56d Her er det du som voksen som må ta ansvar. Anonymkode: 0fe17...a0d 5 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #10 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): EH, HJELP! Du er den voksne og må regulere dette. Vil du at barnet ditt skal være så avhengig av skjerm? Hvorfor kan dere ikke gjøre noe hyggelig sammen etter middag som ikke innebærer skjerm? Anonymkode: 5af4d...fd1 Vi gjør ting noen dager. Men dagene er fulle og det går mye tid til gjøremål. Hver eneste dag er jo ikke lik, men det er flest sånne dager. Og helgene er tydeligvis verre enn jeg trodde når jeg sjekket skjermtiden. Kan jo ikke tvinge hen til å leke heller. Hen er 7 år og sitter bare å stirrer i veggen og surmuler til hen får iPaden tilbake. Anonymkode: a72a2...56d
Mamajune11 Skrevet 25. januar 2023 #11 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mye skjermtid har deres barn som er under 10 år? Syns det er mye skjerm om dagene. Står 6 timer i gjennomsnitt iPaden. Noen dager det mye noen er det lite. Tror helgene drar opp gjennomsnittet. Barnet er 7 år Anonymkode: a72a2...56d 6 timer er VELDIG MYE. 8 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #12 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi gjør ting noen dager. Men dagene er fulle og det går mye tid til gjøremål. Hver eneste dag er jo ikke lik, men det er flest sånne dager. Og helgene er tydeligvis verre enn jeg trodde når jeg sjekket skjermtiden. Kan jo ikke tvinge hen til å leke heller. Hen er 7 år og sitter bare å stirrer i veggen og surmuler til hen får iPaden tilbake. Anonymkode: a72a2...56d Ikke gi ipaden tilbake da!? Hen surmuler fordi hen VET du gir den tilbake. Anonymkode: 0fe17...a0d 9 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #13 Skrevet 25. januar 2023 Mamajune11 skrev (Akkurat nå): 6 timer er VELDIG MYE. Det er i gjennomsnitt da. I en vanlig hverdag er hen ikke våken 6 timer hjemme. Hen er på skole fra 8.15 til 15.45 Anonymkode: a72a2...56d
Sofakona Skrevet 25. januar 2023 #14 Skrevet 25. januar 2023 Dere som mener vi foreldre må ta ansvar... hvorfor? Hvorfor mener dere at den tiden de ser på tv...som da er barnetv.. musikk..danse etc er så ille? Hvorfor er det så ille at de ser mer en 1 time på tv? For at dere tror de vil bli avhengig...kan si at jeg er ganske sikkert på at 96 barn så like mye på tv og data
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #15 Skrevet 25. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke gi ipaden tilbake da!? Hen surmuler fordi hen VET du gir den tilbake. Anonymkode: 0fe17...a0d Hen kan holde på til han går å legger seg og forsette igjen neste dag. Blir en lang kamp som sluker mye tid Anonymkode: a72a2...56d
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #16 Skrevet 25. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vi gjør ting noen dager. Men dagene er fulle og det går mye tid til gjøremål. Hver eneste dag er jo ikke lik, men det er flest sånne dager. Og helgene er tydeligvis verre enn jeg trodde når jeg sjekket skjermtiden. Kan jo ikke tvinge hen til å leke heller. Hen er 7 år og sitter bare å stirrer i veggen og surmuler til hen får iPaden tilbake. Anonymkode: a72a2...56d Men du må jo ta ansvar! La barnet surmule! Det er sunt for barn å kjede seg, det er da man blir kreativ og lærer seg å bruke fantasien. Dere må innføre regler og forklare hvorfor det er sånn. 7 år, da er man gammel nok til å forstå det. At dagene er fulle kan jeg ikke forstå skal være enn unnskyldning. Vil anbefale deg å lese litt om barns hjerne og hvordan de påvirkes av skjerm. Det er skremmende hvor lett barn blir avhengige. Anonymkode: 5af4d...fd1 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #17 Skrevet 25. januar 2023 Sofakona skrev (Akkurat nå): Dere som mener vi foreldre må ta ansvar... hvorfor? Hvorfor mener dere at den tiden de ser på tv...som da er barnetv.. musikk..danse etc er så ille? Hvorfor er det så ille at de ser mer en 1 time på tv? For at dere tror de vil bli avhengig...kan si at jeg er ganske sikkert på at 96 barn så like mye på tv og data Anbefaler deg å lese litt om skjermbruk. Anonymkode: e61a2...b9c 5 1
Rucula Skrevet 25. januar 2023 #18 Skrevet 25. januar 2023 Sofakona skrev (26 minutter siden): 4 år...det blir 1 time på morgenen..og så 2-3 timer på ettermiddagen/ kvelden...barne tv og ofte står i bakgrunnen Og innimellom litt spill på pc Woot! hvorfor? Mine er 2 og 5 Ser 30-60 min barnetv på kvelden, thats it 4
Sofakona Skrevet 25. januar 2023 #19 Skrevet 25. januar 2023 Rucula skrev (Akkurat nå): Woot! hvorfor? Mine er 2 og 5 Ser 30-60 min barnetv på kvelden, thats it Hvorfor? Fordi vi ser på barnetv...vi ser på musikk videor..vi lærer engelsk... Så flott at dine har 30-60 min...flott vi ikke er like
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #20 Skrevet 25. januar 2023 27 minutter siden, Sofakona said: 4 år...det blir 1 time på morgenen..og så 2-3 timer på ettermiddagen/ kvelden...barne tv og ofte står i bakgrunnen Og innimellom litt spill på pc Stå opp kl. 6-7. Barnehagen 8? Hente i barnehagen 15:30? 2-3 timer med skjermtid før leggetid kl. 19. Får barnet noe annen sosial omgang hjemme i det hele tatt? Anonymkode: 37bb7...157 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå