AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #41 Del Skrevet 29. februar 2024 Jeg ender på tomgang og holder på å dø. Kjesker ihjel også. Funker overhodet ikke for meg. 4 små måltider om dagen, kanskje to mellommåltid. Riktig kalorimengde kan lett ordnes. Stabilt blodsukker, kroppens trygghet på at mat nærmer seg (i stedet for at den aldri vet når mat kommer, og derfor kniper forbrenninga = lite til ingen positiv og langvarig vektnedgang), og også mer jevn energi gjennom dagen. Anonymkode: 04478...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #42 Del Skrevet 29. februar 2024 Hvis man bare skal ha to måltider må jo de være på minst 600-700kcal hver. Det passer ikke min apetitt å ha så store måltider. Jeg liker godt å spise, så vil heller ha litt og flere ganger. Har alltid vært normalvektig, og er mer opptatt av smak og å spise ofte, enn å bli så fryktelig mett. Mitt største måltid er middag, og det er på ca 400-500kcal. Resten av dagsbehovet er fordelt på kanskje 3-4 små måltider i tillegg. Snackser mye på grønnsaker, frukt og litt nøtter. Folk er veldig ulike på dette, men mat bare to ganger daglig virker litt stusselig for meg😅 Anonymkode: 04c5d...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #43 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis man bare skal ha to måltider må jo de være på minst 600-700kcal hver. Det passer ikke min apetitt å ha så store måltider. Jeg liker godt å spise, så vil heller ha litt og flere ganger. Har alltid vært normalvektig, og er mer opptatt av smak og å spise ofte, enn å bli så fryktelig mett. Mitt største måltid er middag, og det er på ca 400-500kcal. Resten av dagsbehovet er fordelt på kanskje 3-4 små måltider i tillegg. Snackser mye på grønnsaker, frukt og litt nøtter. Folk er veldig ulike på dette, men mat bare to ganger daglig virker litt stusselig for meg😅 Anonymkode: 04c5d...56c Ingen som spurte om din mening i denne tråden akkurat Anonymkode: 0c90f...49d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #44 Del Skrevet 29. februar 2024 Har aldri spist mer enn maks 2 måltider om dagen. Spiser som oftest ikke hver dag heller, men om jeg gjør er det maks 1 gang per dag. Fungerer fint det. Anonymkode: af4bb...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #45 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 19.02): Ingen som spurte om din mening i denne tråden akkurat Anonymkode: 0c90f...49d Wow. Beæret over å hilse på dronningen av kvinneguiden. Visste ikke at man måtte bli spurt direkte for å svare om sine egne erfaringer i dette forumet. Anonymkode: 04c5d...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 2. mars 2024 #46 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 16.15): Har du forsøkt spise bare 1-2 måltider om dagen? Hvordan fungerte det? Tenker selvfølgelig spise den kalorimengden jeg trenger, bare færre måltider. Anonymkode: fb117...0a0 Mange som gjør dette, det betinger at du ikke har store problemer med ditt blodsukker og fall i dette. Mange som ikke takler dette, og blir sure og gretne. Spise en sen frokost så en middag i 4 tiden ? Spiser man nok så går dette helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 2. mars 2024 #47 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 13.00): Jeg ender på tomgang og holder på å dø. Kjesker ihjel også. Funker overhodet ikke for meg. 4 små måltider om dagen, kanskje to mellommåltid. Riktig kalorimengde kan lett ordnes. Stabilt blodsukker, kroppens trygghet på at mat nærmer seg (i stedet for at den aldri vet når mat kommer, og derfor kniper forbrenninga = lite til ingen positiv og langvarig vektnedgang), og også mer jevn energi gjennom dagen. Anonymkode: 04478...76b Kroppen vet jo når maten kommer om man legger måltidene til omtrent samme tid hver dag. Et måltid kl. 11 og et kl. 16. Spise nok og drikke godt mellom måltidene. Stabilt og forutsigbart. Dette tåler mange veldig greit, men det er jo en del som er veldig følsom for fall i blodsukkeret sitt og aldri vil klare dette. Da kan man heller ikke gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 2. mars 2024 #48 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 16.15): Har du forsøkt spise bare 1-2 måltider om dagen? Hvordan fungerte det? Tenker selvfølgelig spise den kalorimengden jeg trenger, bare færre måltider. Anonymkode: fb117...0a0 Så er alle disse måltidene noe som hører til gammel kulturhistore. For 50 år siden hadde mange tungt kroppsarbeid og måtte ha inntak av næring hele tiden. Min gamle far startet dagen med en solid frokost, hadde med seg 12 skiver på jobb, og satte til livs en solid middag sent på ettermiddagen etter jobb. Men han hadde en knallhard fysisk jobb og var tynn som en strek. Forbrente hver eneste kalori hver eneste dag. For oss i dagens samfunn er det hel annerledes for de aller fleste. Kontorjobb ? Ja man sitter dønn stille og en kaffe og vann holder faktisk til lunsj. Så spise en sunn solid salatlunsj med egg, skinke og kylling til. Så en god middag når man kommer hjem. Holder i massevis Hva man spiser er ofte mye viktigere en hvor ofte man spiser alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå