Gå til innhold

koffert vs bag - hvilken liker du best?

AnonymBruker
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært en koffert person, helst hard plast med 360 snurr på fire hjul, en i hver størrelse.. Men, nå har jeg vurdert noe annet og har sett litt på DB90L og lurer på om noen har noen erfaring med den vs 60L? (modellen er 180 cm) 
Jeg tenker den skal erstatte den store "feriekofferten" som er en samsonite sak som forsåvidt funker fint men som "er stor" i forhold..

Så det jeg trenger er noen med mer reiseerfaring enn meg til å komme med veiledning på hvorfor jeg bør velge den ene over den andre? 
image.png.ca1f4f30e77313cf66e3d5bece364d92.pngimage.png.ea56119419b0c78598c5c9f8f1740768.png

Anonymkode: 2b9bf...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker koffert. Hardplast beskytter mye mer mot slag og støt enn en myk bag. 

Anonymkode: b9013...e3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten (stor nok) bag som går som håndbagasje, fordi jeg ikke liker å ha kofferter eller større bager. Mye enklere å reise som minimalist.

Anonymkode: bd0f3...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hvordan jeg skal reise. Med fly vil jeg ha hardplast kofferter med fire hjul, med bil vil jeg ha bager(uten hjul) Har noen myke bager (om jeg skal ha med myke, noen vanntette om været er dårlig.  På tog vil jeg ha noe jeg kan ha på ryggen.

Anonymkode: 2dd7d...7a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sekk og flykoffert om jeg reiser lett, så dette dreier seg om "borte opptil tre uker" pakking der man skal ha med alt mulig og sjekke inn på fly.. Jeg reiser stort sett lett, men når man må pakke for alle årstider og en aktiv hverdag trenger man mer enn håndbagasje også.

Anonymkode: 2b9bf...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg reise med fly og skal være borte litt, så foretrekker jeg koffert i hardplast for å beskytte det som er i. (Og hjul på , for den blir ofte tung.)

Skal jeg reise med bil, er bag oftest lettere å pakke i bagasjen, siden den gir litt etter. Og en bag bør helst ha stropper så den er grei å ta på ryggen. 

Ser ikke helt hva "gevinsten" med å gå over til en slik DB bag er. 

Anonymkode: 7d1ed...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker sånne bagger for jeg synes det er enklere å holde orden i en bag når man er på reise, men synes det blir for tungt å bære en full bag så vil kunne trille den. 

Anonymkode: 40cd1...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

• Opprett ny...