Gjest Intensivsykepleier Skrevet 19. desember 2005 #1 Skrevet 19. desember 2005 Hei, Holder på med siste del av utdannlesen til intensivsykepleier, og skal skrive en hoved oppgave. Sliter med å finne enme, samt disponering av oppgaven. Og lurer på om det er noen som kjenner til oppgaver som er lagt ut på nettet, slik at jeg evt. kan få noen ideer til hvordan oppgaven skal formuleres og skrives? Er takknemlig for alle svar og kildehenvisninger.. Hilsen ei som sliter!!!
¤Carebear¤ Skrevet 19. desember 2005 #2 Skrevet 19. desember 2005 Jeg vet ikke om steder på Internett hvor du kan finne oppgaver, men på høyskolen der jeg går har de mange tidligere oppgaver på biblioteket. (Et slags oppgavearkiv.) Det har de kanskje på din skole også..? Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #3 Skrevet 19. desember 2005 Takk for svar, men jeg tar ikke utdannelsen i Norge, og det finnes svært lite informasjon om hvordan skrive oppgave. Denne oppgaven henger over meg som ett sant mareritt, og vet ikke helt hvor jeg skal begynne...
Gjest vimse Skrevet 19. desember 2005 #4 Skrevet 19. desember 2005 Et tips er å gå inn på norske høyskoler, finne biblioteket der, og sende de en mail, om de faktisk har noe som kan være av interesse for deg. Evt. kan de være behjelpelige med å opprette en brukerkonto for deg i biblioteksystemet, slik at de kan sende deg kopier av artikler, osv osv. Eksamensoppgaver tror jeg ikke de kan levere ut fra biblioteket, men om de kan ta kopi og sende, det kan jo være.
Puselure Skrevet 20. desember 2005 #5 Skrevet 20. desember 2005 Du kan prøve www.bibsys.no det er alle bibliotekene på høgskolene i Norge som er koblet opp mot denne internett adr. Her kan du søke på artikler og bøker. Jeg brukte den adr mye når jeg skrev min hvoedoppgave på grunnutd i sykepleie. Mulig du finner artikler i tidsskriftet sykepleien eller den norske lægeforening eller tidsskriftet omsorg. Søk på de på kvasir så får du sikkert opp noen linker. Du kan også gå inn på norske tidsskriftartikler og søke. Lykke til
Gjest gjest1 Skrevet 20. desember 2005 #6 Skrevet 20. desember 2005 (endret) Her ligger det mange oppgaver! Gull verdt å lese noen av dem for meg ihvertfall, plutselig skjønte jeg litt mer av hvordan jeg skulle disponere oppgaven min. En link til fordi den første var noe ustabil Endret 20. desember 2005 av Rosin
Gjest Intensivsykepleier Skrevet 21. desember 2005 #7 Skrevet 21. desember 2005 TUSEN takk for link!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå