AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #141 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 25.1.2023 den 10.14): Jeg er gravid med 2.mann nå. Med første mann syns jeg det hele var veldig sårt. Jeg visste at en venninne skulle ordne babyshower til meg, utenom dato. Hu ville at jeg skulle forhøre meg med familie om de var interessert i å være med, men jeg ble skjelt ut av flere for å i det hele tatt tenke tanken på å ville ha babyshower, fordi de syns hele greiene var teit. Å den ene sa til og med at hen ikke ville "feire" noe som ikke var født ennå pga det kunne i værste fall ende med dødfødsel eller at ungen hadde funksjonshemning osv osv. Jeg ga likevel en liste til denne veninna om hvem jeg ville ha med. Trur det var snakk om 8stk. Det var bare 1 som kom. Verten og denne ene venninna. Verten og venninna hadde i tillegg tatt med samboerne sine for at det skulle bli flere sånn at jeg ikke skulle bli såra. Greit.. venninna mi gjorde det hu kunne for at det skulle bli en fin ting for meg, men det hele var bare veldig sårt. Så for meg noe helt annet. De andre som skulle komme sa de var syke, eller svarte ikke på invitasjonen. Venner jeg trudde var glad på mine vegne, men nå høres jeg sikkert veldig egoistisk ut. En annen venninne ytrer nå et ønske om at jeg skal lage babyshower for meg selv, invitere familie og venner, og helt ærlig så vet jeg ikke om jeg gidder. Syns det er styrete, og i hvertfall å måtte arrangere min egen. Ser virkelig ikke vitsen. Hva mener du om babyshower? Anonymkode: efed6...711 Høres ut som at du har en rævva familie. Babyshower er helt greit, men ikke noe jeg forsvinner eller krever å få. Anonymkode: bc7e0...d71
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #142 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (13 minutter siden): Men liker du å arrangere babyshower? Jeg er med på å arrangere når det skjer i venninnegjengen, selvfølgelig. Baker, handler inn, fikser gave. Det setter jeg stor pris på. Akkurat som ved alle andre små og store anledninger. Jeg har jo som sagt ikke barn selv. Hadde det vært et sorg/savn ville det selvfølgelig vært noe helt annet, men da vet jeg at det ville blitt tatt hensyn til på alle måter. Og jeg drar nok større del av lasset når det er 17.mai, utdrikningslag eller julebord, enn å være kreativ når det gjelder bleiekake. Så igjen føler jeg at denne tråden i bunn og grunn handler om dårlige venninner? Anonymkode: 4210b...48b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #143 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hater overraskelser. Nå har jeg ikke barn. Men da jeg giftet meg visste jo mine venninner utmerket godt dette om meg, så jeg ble involvert i planleggingen av utdrikningslaget. Og selvfølgelig inneholdt heller ikke utdrikningslaget elementer som var flaue for meg. Er det slik at mange hater babyshower fordi de har dårlige venninner som ikke forstår hvem du er som person? Anonymkode: 4210b...48b Samme her, jeg hater overraskelser. Så jeg ble hele veien fortalt om når baby shower skulle være, gikk gjennom gjestelista, fikk komme med ønsker (som feks ingen gaver, ingen kleine leker) osv. Det var en koselig sammenkomst for meg, mannen, og våre nærmeste venner. Ingen bilder på sosiale medier heller. Anonymkode: e82f7...e79
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #144 Skrevet 28. januar 2023 Husk at 90% av de som skriver her inne på KG ikke har gode venner da. Veldig mange som sliter med psykiske problemer og mangler vennskap. Da kan det virke som alle hater babyshower. Viktig å ta kvinneforum med en klype salt. Anonymkode: 764b0...984
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #145 Skrevet 28. januar 2023 Jeg er ikke med på at man kan legge ut en tråd som spør: Hva synes du om babyshowers? og alle som svarer: "Det er ikke min greie" er dårlige venner egoistiske og fulle av hat mot babyshowers. Det går an å ikke like noe, uten at man hater det. Det er også flere måter å være en god venn på. Selvsagt må man ta alle forum med en klype salt, man bør heller ikke stille spørsmål om man ikke tåler at noen er uenige med deg (selvsagt på en respektfull måte) Det å hevde at de som ikke mener det samme som deg har psykiske problemer og mangler vennskap, er for eksempel en lite konstruktiv måte å kommunisere på etter min mening. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #146 Skrevet 28. januar 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Syns det er en fin ting å arrangere, og noe man bør unne vordende mødre som man vet ville satt pris på det. Er virkelig så mange så egoistisk og selvsentrert at de ikke unner andre dette fordi de er ufrivillig barnløs, fordi de synes det er teit, fordi ditt fordi datt? Helt sykt 🫠 og ja, jeg har vært ufrivillig barnløs i 4 år, men kunne likevel unne mine venninner dette, og gledet meg over det. Anonymkode: 90d24...ff9 Jeg er ufrivillig barnløs, men har alltid stilt opp for venninner, og hørt dem snakke om graviditet, fødsel, ammeproblemer osv i åresvis. Dratt i baby showers og fått spørsmål om "når det er min tur". Og etter mange år med dette så begynner jeg å få veldig nok av å le høflig og si "jeg håper jo at det blir min tur en dag" når jeg inni meg skriker at folk faen meg på passe sine egne saker. Forskjellen er at det er så stas med graviditet og nyfødte babyer at all oppmerksomhet og hyllest går dit. Det er ikke like stas å ha fertitlitetsproblemer og være 35+. Anonymkode: fa014...445
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #147 Skrevet 29. januar 2023 Veldig upopulær mening på kg, men jeg synes babyshower er koselig. Anonymkode: cb51b...550 3
marsvin Skrevet 6. september 2024 #148 Skrevet 6. september 2024 Jeg skal i min første babyshower nå i helgen til en veninne i gjengen. Er selvfølgelig med, men personlig liker jeg ikke konseptet. Det at andre skal overøse kommende mor med baby-og barneting og finansiere hele babytiden blir feil i mitt hode når denne veninnen og mannen har valgt selv å få barn. Da får de skaffe seg ting selv. Blir litt det samme som å om jeg skulle hatt «puppy shower» hvor vennene mine kom med masse utstyr til hund når jeg selv har valgt å få hund. Beløpet er tilsammen ca 9000 til veninnen i helgen etter spleiselag, og er ikke måte på til berg av gaver og babymøbler og vugger og you name it. De trenger jo ikke kjøpe noe som helst det første året til babyen 😅 Nei, jeg ville heller gitt en gave etter at babyen ble født når man møttes.. nå gjør man jo det i tillegg og 😟 Er ihvertfall forventet i min gjeng når man møter noens baby første gang.. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #149 Skrevet 6. september 2024 Jeg syns det er litt slitsomt. Men så er jeg frivillig barnløs og eneboer. Det er bare så sykt mye som skal feires hele tiden; babyshower, utdrikningslag, bryllup, dåp etc. Det koster masse penger og man skal overøse med masse gaver og "hygge" uten at man kjenner halvparten av de andre gjestene. Anonymkode: 247bb...1e3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå