AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #121 Skrevet 28. januar 2023 Helene1982 skrev (21 minutter siden): Jeg er ikke i kategorien ufrivillig barnløs, men frivillig barnløs, og forstår at dette er to veldig ulike ting, så jeg snakker kun for meg selv. Jeg stiller opp med gaver og tid for barn jeg er glad i. Om jeg synes barneselskap er gøy? Nei. Det er slitsomt og kjedelig, men jeg gjør det for disse små menneskene som jeg bryr meg om og foreldrene deres, men jeg liker ikke at jeg er forpliktet til å stille opp. Det er mye oftere det ikke passer for disse foreldrene å delta på ting som betyr noe for meg, som jeg forstår, men det gjør også av og til gjør at jeg føler meg litt tatt for gitt. Jeg er ikke med på udrikningslag heller. Jeg orker ikke 7 aktiviteter i løpet av en dag som koster meg 2000 kr. Jeg gjør andre ting for brudeparet. Da er vi ganske like. Bortsett fra at jeg fikk barn I fjor, men er 37 år gammel så er en av de siste blant mine venner som har fått barn. Jeg har også stilt mye opp for mine venner og definitivt følt meg tatt for gitt i blant, selv om jeg også skjønner at tiden ofte ikke strekker til. Samtidig har jeg merket at jeg får igjen for det nå av noen av vennene mine. De stiller veldig opp for oss (vi har hatt en røff start med en unge med kolikk) og de siste årene har de blitt mer sosiale når de kom seg ut av den verste småbarnsbobla og vist at de har satt pris på at jeg har vært der for dem. Velger å tenke at man gir og får i livet og at de med små barn ikke er så gode venner en periode, men at de kommer sterkere tilbake. Noen har jeg faset mer ut fordi jeg har opplevd at de aldri er der for meg, men sånn er det jo noen ganger. Anonymkode: 59cdd...e23 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #122 Skrevet 28. januar 2023 Syns det er en fin ting å arrangere, og noe man bør unne vordende mødre som man vet ville satt pris på det. Er virkelig så mange så egoistisk og selvsentrert at de ikke unner andre dette fordi de er ufrivillig barnløs, fordi de synes det er teit, fordi ditt fordi datt? Helt sykt 🫠 og ja, jeg har vært ufrivillig barnløs i 4 år, men kunne likevel unne mine venninner dette, og gledet meg over det. Anonymkode: 90d24...ff9 2
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #123 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Syns det er en fin ting å arrangere, og noe man bør unne vordende mødre som man vet ville satt pris på det. Er virkelig så mange så egoistisk og selvsentrert at de ikke unner andre dette fordi de er ufrivillig barnløs, fordi de synes det er teit, fordi ditt fordi datt? Helt sykt 🫠 og ja, jeg har vært ufrivillig barnløs i 4 år, men kunne likevel unne mine venninner dette, og gledet meg over det. Anonymkode: 90d24...ff9 Jeg hadde satt pris på om noen hadde arrangert en tjohei-barnløs fest for meg, men jeg forventer det ikke. Jeg vil heller ikke ha noe fra noen som gjør det fordi jeg mener at de er egoistiske og selvsentrerte fordi de ikke unner meg å være singel om de ikke gjør ditt og datt. Det å arrangere fester er ikke for alle. Vi viser kjærlighet på ulike måter. Det å diktere andre oppgaver som ikke er komfortabelt for dem er egoistisk og selvsentrert. 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #124 Skrevet 28. januar 2023 Synes det blir enda en masete ting som må skje. Hverdagen er full av ting vi må gjøre, hele tiden. Så koster det mye for arrangørene. Tid, penger. Så kommer barselgave etterpå, så er det dåpsgave, så er det ditt og datt. Det blir mye penger på kort tid. Jeg har selv barn og ville ikke ha babyshower da jeg var gravid. Anonymkode: 14bf0...71c
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #125 Skrevet 28. januar 2023 Synes det er helt grusomt. Liker ikke overraskelser, liker heller ikke ha så mye oppmerksomhet rundt meg og graviditeten. Synes det er en privat og intim greie som jeg kun deler med mine nærmeste. Så synes jeg hele greia med babyshower er teit. Virker som det blir arrangert for å flashe det rundt på some. Anonymkode: 73489...357
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #126 Skrevet 28. januar 2023 Jeg syntes det er litt tøysete. Men hadde jo stilt opp jeg ble bedt. Det blir jo aldri feil å feire nien, uavhengig hva jeg liker og ikke. Spiller jo ingen rolle det. Dog syntes jeg det høres veldig stress ut og blir mye såre følser for mange. Feks i venindegjenger det gjøres forskjell på osv. Jeg hadde iallefall ikke giddet å ordne fest selv, når nesten ingen kom sist, og i tillegg var stygge med deg. Anonymkode: 3f863...7bf
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #127 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Man kan da gjøre begge deler. Er ikke sånn at jeg ikke besøker venner som har fått baby, fordi de også har hatt babyshower 🤪 Anonymkode: e82f7...e79 Nei, jeg ønsker å gå på barselbesøk og jeg ønsker å slippe kleine babyshowers. Anonymkode: ffb68...dcf
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #128 Skrevet 28. januar 2023 46 minutter siden, Helene1982 said: Jeg hadde satt pris på om noen hadde arrangert en tjohei-barnløs fest for meg, men jeg forventer det ikke. Jeg vil heller ikke ha noe fra noen som gjør det fordi jeg mener at de er egoistiske og selvsentrerte fordi de ikke unner meg å være singel om de ikke gjør ditt og datt. Det å arrangere fester er ikke for alle. Vi viser kjærlighet på ulike måter. Det å diktere andre oppgaver som ikke er komfortabelt for dem er egoistisk og selvsentrert. Da får vi være enig om å være uenig. Og jeg mener du er selvsentrert og egoistisk som kun tenker på deg selv 🤷🏼♀️ Anonymkode: 90d24...ff9 2
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #129 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da får vi være enig om å være uenig. Og jeg mener du er selvsentrert og egoistisk som kun tenker på deg selv 🤷🏼♀️ Anonymkode: 90d24...ff9 100 % jeg mener nøyaktig det samme om deg.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #130 Skrevet 28. januar 2023 Enda noen ikke norske tradisjoner som overtar våre egne ting som "grautbæring" gå med gave etter babyen har kommet og nybakt morctakker ja til et kort besøk. Så ikje der er så mange om gangen. Kjør på sikkert som halloween inn med halloween ut med julebukk. Anonymkode: bd68e...ee2
Daria Skrevet 28. januar 2023 #131 Skrevet 28. januar 2023 Jeg er veldig glad for at venninnene mine ble ferdige med å få barn før babyshower-trenden inntok landet - i mine øyne er det importert amerikansk vås, og etter trådene om det her inne å dømme skaper det mer intriger og såre følelser enn glede. Jeg vil heller komme på besøk med barselgave når ungen faktisk er født. Men hadde jeg blitt invitert hadde jeg jo kommet så sant det passet og holdt meningene mine for meg selv - jeg ville hvertfall ikke kjeftet hverken på arrangøren eller den vordende mor... 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #132 Skrevet 28. januar 2023 Jeg elsket baby shower ☺️ Da fikk man gaver på forhånd, før man hadde kjøpt alt selv. Gaver som kommer etter babyen er født er som regel ting du allerede har fra før, og blir i liten grad brukt. Når du får det på forhånd kan du droppe å kjøpe dobbelt. Og nei, man gir ikke barselgave i tillegg, det er enten eller. Dessuten hater jeg barselbesøk. Folk som skal trenge seg inn døra det øyeblikket babyen er ute mangler sosiale antenner, spør du meg. Da har mor mer enn nok med seg selv og egne vondter, få i gang amming, bli kjent med en ny baby og akutt søvnmangel - og så kommer kreti og pleti dyttede inn døra. Nei takk. Supert å ha baby shower på forhånd og få unna gaver, og så kan folk komme på besøk og hilse på baby når barselperioden er over og man har kommet seg litt og orker besøk. Anonymkode: 8f106...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #133 Skrevet 28. januar 2023 Eg synest det er dødsteit men har stilt opp på fleire utan å klaga og gjort det til noko koselig. Ville ikkje ha det sjølv og sa tydelig i frå om det. Eg synest barselgåve er meir fornuftig, men meg om det. Anonymkode: 81629...f5a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #134 Skrevet 28. januar 2023 For meg virker babyshower en merkelig greie. Det er veldig koselig å komme på besøk når babyen er født og da har med en gave. Anonymkode: f3f16...94a
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #135 Skrevet 28. januar 2023 Noe av det mest tullete jeg har vet. Det som slår det er disse selskapene hvor man skal avsløre kjønn…. Som om det er viktig…. Anonymkode: 3219b...c2f
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #136 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da får vi være enig om å være uenig. Og jeg mener du er selvsentrert og egoistisk som kun tenker på deg selv 🤷🏼♀️ Anonymkode: 90d24...ff9 Hvorfor mener du at jeg er egoistisk og kun tenker på meg selv?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #137 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Synes det er helt grusomt. Liker ikke overraskelser, liker heller ikke ha så mye oppmerksomhet rundt meg og graviditeten. Synes det er en privat og intim greie som jeg kun deler med mine nærmeste. Så synes jeg hele greia med babyshower er teit. Virker som det blir arrangert for å flashe det rundt på some. Anonymkode: 73489...357 Jeg hater overraskelser. Nå har jeg ikke barn. Men da jeg giftet meg visste jo mine venninner utmerket godt dette om meg, så jeg ble involvert i planleggingen av utdrikningslaget. Og selvfølgelig inneholdt heller ikke utdrikningslaget elementer som var flaue for meg. Er det slik at mange hater babyshower fordi de har dårlige venninner som ikke forstår hvem du er som person? Anonymkode: 4210b...48b
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #138 Skrevet 28. januar 2023 Daria skrev (2 timer siden): Jeg er veldig glad for at venninnene mine ble ferdige med å få barn før babyshower-trenden inntok landet - i mine øyne er det importert amerikansk vås, og etter trådene om det her inne å dømme skaper det mer intriger og såre følelser enn glede. Jeg vil heller komme på besøk med barselgave når ungen faktisk er født. Men hadde jeg blitt invitert hadde jeg jo kommet så sant det passet og holdt meningene mine for meg selv - jeg ville hvertfall ikke kjeftet hverken på arrangøren eller den vordende mor... Det er jo litt synd å leve livet sitt etter hva folk skriver her inne. I så tilfelle er de fleste menn utro slasker som ignorerer husarbeid, og etterhvert ikke betaler barnebidrag. Og de fleste prøvere må ty til IVF. Anonymkode: 4210b...48b 2
Helene1982 Skrevet 28. januar 2023 #139 Skrevet 28. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo litt synd å leve livet sitt etter hva folk skriver her inne. I så tilfelle er de fleste menn utro slasker som ignorerer husarbeid, og etterhvert ikke betaler barnebidrag. Og de fleste prøvere må ty til IVF. Anonymkode: 4210b...48b Men liker du å arrangere babyshower?
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #140 Skrevet 28. januar 2023 Har også familie som verken feirer eller kommenterer graviditet. Etnisk norske, og ikke religiøse, de er bare litt spesielle slik. Skal ikke vise glede før barnet er født, ikke kjøpe inn utstyr, fordi det i verste fall kan gå galt. Synes det er trist, for jeg hadde gledet meg til å vise ultralydbildet og til å glede meg sammen med dem. Jeg synes også det er dumt at jeg ikke har noen bilder av meg selv om gravid. Bortsett fra noen dårlige "selfier". Babyshower er ikke noe for meg, da jeg synes det er litt teit å importere amerikanske skikker sånn uten videre. Misliker også Halloween intenst. Men jeg synes også at graviditet er noe som bør feires, så har du lyst, så er det bare å kjøre på! Anonymkode: ff368...baf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå