Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble ikke arrangert noen babyshower da jeg ventet nr. 1. Vi bodde uansett langt unna venner og familie. Nå venter jeg nr. 2, og ønsker absolutt ikke babyshower denne gangen heller, selv med venner og familie i nærheten😅. Har vært i en par, og synes det er kleint. Mye hyggeligere med besøk av folk som bryr seg på ekte, en stund etter fødsel synes jeg🥰

Anonymkode: a3a1a...9a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg synes det er dumt, for det sitter ofte en eller flere blant gjestene som må klistre på seg et falskt smil og holde tilbake tårer fordi de ønsker barn, men sliter med å få det.

Anonymkode: 75ace...457

Med denne grunnen må vel personen holde seg unna ungen hele tia 🙄

Anonymkode: 64392...0b7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har aldri vært i babyshower med sånne type leker. Her har det vært gode venner, god mat, kaker og gaver. Gaver man uansett ville gitt etter fødsel. 

Anonymkode: 2b063...7eb

Oi, vet ikke hva som skjedde. Jeg uthevet det med sjokolade i bleier, men det forsvant visst..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ble ikke arrangert noen babyshower da jeg ventet nr. 1. Vi bodde uansett langt unna venner og familie. Nå venter jeg nr. 2, og ønsker absolutt ikke babyshower denne gangen heller, selv med venner og familie i nærheten😅. Har vært i en par, og synes det er kleint. Mye hyggeligere med besøk av folk som bryr seg på ekte, en stund etter fødsel synes jeg🥰

Man ber jo de som bryr seg på ekte… så den skjønte jeg ikke helt.. Da det ble arrangert for meg ble jeg spurt av svigerinnen min hvem jeg ville be. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns det er enda en unødvendig tradisjon vi har adoptert fra USA. Den kræsjer med den norske tradisjonen om å gi barselgave når kvinnen har født. Så forstår ikke folk hva de skal gjøre; gi gave til babyshower eller barselgave? 
Samtidig som noen vordende mødre forventer gave ved begge anledninger. 

Anonymkode: dc1b5...29f

Men den norske tradisjonen er jo barselgrøt. 

Deg sengeliggende, naboer, familie og alt inn på rommet. Absolutt ingen gaver. Men mye fet mat. 

Anonymkode: 4210b...48b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns det er idioti. Har heldigvis aldri vært med på en, hverken til meg selv eller venninner

Anonymkode: 60151...a90

Da vet du jo heller ikke hva du uttaler deg om, så litt merkelig å kalle det idioti. Man gir jo gave til venner som får barn. Med babyshower gis gaven på forhånd, så den gravide rekker å vaske det og evt bytte før fødsel, og også her mer oversikt over hva de må kjøpe selv. Selve festen er jo bare kaker, evt mat og kaker. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde dukket opp om jeg var innvitert. Men er ikke noe jeg hadde giddi å arrangert selv..

Anonymkode: 9d46e...01d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, vet ikke hva som skjedde. Jeg uthevet det med sjokolade i bleier, men det forsvant visst..

Da må jo venninnene være litt barnslige ellers og da?

Er det drikkeleker på nyttårsaften også? Kjøpe kondomer og banan på butikken i utdrikningslag? 

Skrevet

Helt ærlig synes jeg det er fjollete.  Men, hadde jeg blitt invitert i en, hadde jeg kjøpt gave og stilt opp og vært med på leken. Det betyr absolutt ingenting for meg, men er det viktig for en jeg bryr meg om, så hadde jeg stilt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du i det hele tatt fått med deg formålet med en babyshower?

Støtte og feiring av moren, og graviditeten. Få ting og utstyr man trenger i forkant av fødselen, i stedet for etterpå da foreldrene uansett har kjøpt alt selv. 

Om det er babyen du vil feire i og med at det må være "etter at alt har gått bra", så antar jeg at du ikke har hørt om krybbedød? 

Er det en nær venninne/familie støtter man jo den gravide hele svangerskapet uavhengig av en klein formiddag med cupcakes og leker. 

Så det du sier er at en babyshower er for at de kommende foreldrene kanskje klarer å karre til seg en barnevogn i gave for å slippe å kjøpe selv? Trodde de fleste ønsket å kjøpe ustyr selv etter behov. Altså gavepress. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Da må jo venninnene være litt barnslige ellers og da?

Er det drikkeleker på nyttårsaften også? Kjøpe kondomer og banan på butikken i utdrikningslag? 

Jeg skrev jo at jeg ikke var vant med slike leker. Vi samles og skravler med mat og kaker, ikke leker. 

Skrevet

Jeg mener det er teit, men jeg hadde ikke latt deg sitte der mer eller mindre alene slik dine venner og familie gjorde.

Skrevet
pia mater skrev (17 minutter siden):

Er det en nær venninne/familie støtter man jo den gravide hele svangerskapet uavhengig av en klein formiddag med cupcakes og leker. 

Så det du sier er at en babyshower er for at de kommende foreldrene kanskje klarer å karre til seg en barnevogn i gave for å slippe å kjøpe selv? Trodde de fleste ønsket å kjøpe ustyr selv etter behov. Altså gavepress. 

Jeg gjenga hva definisjonen av babyshower var.

Om du er nær venninne/familie kan du jo også støtte hele barselsperioden. Uten et kleint besøk med en babyting i gave de sannsynligvis har kjøpt selv for lenge siden, på et tidspunkt der de er så slitne at de egentlig ikke ønsker besøk. 

Skrevet

Om du er nær venninne/familie kan du jo også støtte hele barselsperioden. Uten et kleint besøk med en babyting i gave de sannsynligvis har kjøpt selv for lenge siden, på et tidspunkt der de er så slitne at de egentlig ikke ønsker besøk. 

Kleint besøk? Vi er jo gode venner og storkoser oss sammen😅 Besøket er jo også hos den som arrangerer, ikke hos den gravide. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og derfor lager jeg ofte en gave selv til de som setter pris på håndarbeid, så slipper de noe de har "kjøpt for lenge siden". Og det besøket er når de er klare for det, og varer kort tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kleint besøk? Vi er jo gode venner og storkoser oss sammen😅 Besøket er jo også hos den som arrangerer, ikke hos den gravide. 

Nå tror jeg du blander innlegg her.

Babyshower er hos den som arrangerer. Barselsbesøk er hos den som har født. I flere omganger... 

Derfor de fleste foretrekker det første. 

Skrevet
pia mater skrev (3 minutter siden):

Og derfor lager jeg ofte en gave selv til de som setter pris på håndarbeid, så slipper de noe de har "kjøpt for lenge siden". Og det besøket er når de er klare for det, og varer kort tid. 

Du misforstår;

babyshower; man får ting i god tid, kan bytte. Og kjøpe selv om det ikke passer.

Barselgave; man har allerede kjøpt selv, gaven er overflødig.

Skrevet

Nå tror jeg du blander innlegg her.

Babyshower er hos den som arrangerer. Barselsbesøk er hos den som har født. I flere omganger... 

Derfor de fleste foretrekker det første. 

Uff, ja. Barselsbesøk var utrolig slitsomt, ble rent ned dørene da jeg fikk første, folk bare kom uten å spørre og uten å ringe på døra engang.. 🙈

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk en babyshower uansett om de ikke trengte :) 

synes var koselig så klart ville ikke virke utakknemlig. 
ellers syne jeg det ikke det er så stor vits for jeg vil ikke virke som jeg krever å få gaver av folk😅 og press så klart.

Anonymkode: e82c7...b15

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man ber jo de som bryr seg på ekte… så den skjønte jeg ikke helt.. Da det ble arrangert for meg ble jeg spurt av svigerinnen min hvem jeg ville be. 

Nei det var litt teit skrevet. Mente bare at jeg synes det er hyggeligere med "oppmerksomhet" i etterkant😊. Opplever babyshower som litt klein og rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...