Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at dette blir mer enn ren synsing fra min siden, kan det vel ha noe med grunnen til at de er her? Kommer man som flyktning, har man ikke noe nettverk, det er ofte vanskelig å komme inn i samfunnet og man har gjerne dårlig råd, hvilket kan føre til frustrasjon, kontakt med "feil" miljø og kriminalitet, mens kommer man for å arbeide eller for å gifte seg, går man inn i samfunnet på en helt annen måte. (Dette ble ikke veldig godt formulert og selvsagt voldsomt generaliserende, men med litt velviklje er det kanskje mulig å skjønne hva jeg prøver å si?)

Skrevet

Det har jo også vært tatt opp tidligere at blant de som kommer som flyktninger og asylsøkere, så sniker det andre individer med på lasset som er kriminelle og som ser sitt snitt. Det er kanskje dette vi ser.

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet
Det har jo også vært tatt opp tidligere at blant de som kommer som flyktninger og asylsøkere, så sniker det andre individer med på lasset som er kriminelle og som ser sitt snitt. Det er kanskje dette vi ser.

Dette er en av årsakene, helt åpenbart.

Ellers må jeg bare si at vi nordmenn er rare. Her har vi akkurat hatt en stor sak om personer som har mistet jobben fordi de ikke fungerer fysisk, psykisk og sosialt etter å ha overlevd tsunamikatastrofen for et år siden. Det er åpenbart at disse personene har hatt sjokkopplevelser, både egne opplevelser og det å eventuelt miste noen av sine kjære, Det er også åpenbart at man skal ha respekt for det disse har vært gjennom, og at man skal ha respekt for at det tar tid å komme gjennom en slik opplevelse.

Samtidig krever vi at de som kommer hit som flyktninger eller asylsøkere i løpet av kort tid skal lære seg norsk, få seg en jobb eller flere, lære seg mest mulig om vår kultur og generelt være glade og takknemlige for at de har kommet til verdens beste land. Dette er i og for seg kurant, men vi er flinke til å glemme at det er en grunn til at folk flest er flyktninger og asylsøkere. I forhold til det endel av disse har opplevd, blir selv et tsunamitraume dessverre ikke mye å skryte av.

Jeg for min del er veldig glad for at jeg i stor grad slipper å sette meg inn i hvilke traumer som ligger i fortiden til barnesoldater, barn som har opplevd landsbymassakrer, barn som har sett foreldre og familie bli slaktet, barn som rett og slett har vært nødt til å bli "kriminelle" for å overleve. Jeg er også glad for at jeg har bortimot like stor respekt for en gambiers fortid som jeg har for den vanskelige fortiden til de fleste norske kriminelle; omsorgssvikt, foreldre med rusproblemer, dårlige venner etc.

Det er alltid lett å finne forklaringer, selv når den kriminelle viser seg å være neger. Det at h*n er neger, er sjelden en del av forklaringen.

Skrevet

veldig bra innlegg Barne- og familiemedister

Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Takk, jeg er positivt overrasket selv også.

Skrevet
Dette er en av årsakene, helt åpenbart.

Ellers må jeg bare si at vi nordmenn er rare. Her har vi akkurat hatt en stor sak om personer som har mistet jobben fordi de ikke fungerer fysisk, psykisk og sosialt etter å ha overlevd tsunamikatastrofen for et år siden. Det er åpenbart at disse personene har hatt sjokkopplevelser, både egne opplevelser og det å eventuelt miste noen av sine kjære, Det er også åpenbart at man skal ha respekt for det disse har vært gjennom, og at man skal ha respekt for at det tar tid å komme gjennom en slik opplevelse.

Samtidig krever vi at de som kommer hit som flyktninger eller asylsøkere i løpet av kort tid skal lære seg norsk, få seg en jobb eller flere, lære seg mest mulig om vår kultur og generelt være glade og takknemlige for at de har kommet til verdens beste land. Dette er i og for seg kurant, men vi er flinke til å glemme at det er en grunn til at folk flest er flyktninger og asylsøkere. I forhold til det endel av disse har opplevd, blir selv et tsunamitraume dessverre ikke mye å skryte av.

Jeg for min del er veldig glad for at jeg i stor grad slipper å sette meg inn i hvilke traumer som ligger i fortiden til barnesoldater, barn som har opplevd landsbymassakrer, barn som har sett foreldre og familie bli slaktet, barn som rett og slett har vært nødt til å bli "kriminelle" for å overleve. Jeg er også glad for at jeg har bortimot like stor respekt for en gambiers fortid som jeg har for den vanskelige fortiden til de fleste norske kriminelle; omsorgssvikt, foreldre med rusproblemer, dårlige venner etc.

Det er alltid lett å finne forklaringer, selv når den kriminelle viser seg å være neger. Det at h*n er neger, er sjelden en del av forklaringen.

Flott skrevet! :klappe: Endelig en som har skjønt det! :)

Jeg jobber selv med asylsøkere og vet hvilke fordommer de møter. For de som er interessert og vil lese mer om det, finnes det en bok om dette her: http://www.fangeuansett.net

Skrevet
I forhold til det endel av disse har opplevd, blir selv et tsunamitraume dessverre ikke mye å skryte av.

Stakkars lille innvandrer! Komme til Onkel Medister, du. Så skal du få se hvor snill og godhjerta han er.

Men at negeren er innvandrer er åpenbart en del av forlaringen. Hysj! Slikt snakker vi ikke om. Husk at det viktigste er at vi holder fast på ideen om det multikulturelle fellesskap. Bli en frelst, du også!

Skrevet (endret)
Noen som har tanker om hvorfor det er slik? Hvorfor er det flere kriminelle gambiere enn indere?

Jeg skal ikke innlede meg på noen analyser av hvorfor det er slik. Jeg nøyer meg med å konstatere at dette faktum, at noen grupper innvandrere skiller seg klart ut i forhold til andre grupper innvandrere, er et bevis for at kultur er høyst relevant i forhold til hvor godt et samfunn fungerer.

Som vanlig prøver PK’erne seg på sine patetiske unnskyldninger for å forsvare ideen om det multikulturelle fellesskapet. Her unnskyldes disse høyst interessante forskjellene med at kriminelle blander seg med lovlydige asylsøkere, i den hensikt å begå kriminalitet. Men det er bare tåkeleggende nytale. For uansett understreker disse tallene nøyaktig det samme, at det er signifikante forskjeller mellom grupper av innvandrere.

Dessuten er det ganske enkelt ikke rasjonelt å komme hit som asylsøker dersom du har kriminelle hensikter. Som asylsøker er man allerede i politiets søkelys. Så kommer de da også på turistvisum, de fleste utlendinger som kommer til Norge ene og alene i en kriminell hensikt.

Det er selvsagt mulig å analysere årsakene til at enkelte kulturer og etnisiteter skiller seg så klart ut på kriminalitetsstatistikkene. Men hva skal man bruke slike analyser til? Uansett årsak er alle disse tallene et bevis for at innvandringen i høyeste grad er en del av selve problemet. Men så vil jo også formålet med en slik analyse være å opprettholde ideen om det multikulturelle fellesskapet. Det er det eneste en slik analyse kan brukes til.

Endret av Bønna
Skrevet

Bønna, du får det til å høres ut som om flesteparten av innvandrerne her i landet er kriminelle og voldsforbrytere. Sånn er det faktisk ikke, men det er kun disse vi hører om når innvandrere og asylsøkrer blir nevnt.

De aller fleste innvandrere vi har her i landet har jobb, de betaler skatt og de lever på helt normalt vis uten kriminelle tendenser.

Skrevet

Mysan

Du får det til å høres ut som det ikke er sant, at innvandrere og enkelte grupper av innvandrere skiller seg signifikant ut i negativ retning på kriminalitetsstatistikken. Men det er sant. Og det er et problem. Et problem som uansett årsak er direkte knyttet til innvandringen som fenomen.

Da melder det seg naturlig et spørsmål. Hva er det som er så viktig med å opprettholde innvandringen at det er verdt å utsette det norske folk for disse negative konsekvensene?

Skrevet

Og forrige helg ble en innvandrer kåret til århundrets nordmann. :)

Skrevet
Og forrige helg ble en innvandrer kåret til århundrets nordmann. :)

Hva så? Det blir ikke noe mindre dumt å påstå at negeren Mbuto fra Somalia er norsk bare fordi Kong Olav var født i Storbritannia. At næretniske Kong Olav kan oppfattes som norsk betyr ikke at dette at fjernetniske Mbuto kan det samme. Etnisitet er ikke irrelevant, skjønner du.

Skrevet
Etnisitet er ikke irrelevant, skjønner du.

Nei, for rasister er det ikke det, skjønner du.
Skrevet
Nei, for rasister er det ikke det, skjønner du.

Ikke for folk flest heller. Ideen om det multikulturelle og multientiske fellesskapet er bare en ide, skjønner du. En ide som ikke har noe som helst å gjøre med virkeligheten. Lukk opp øya og trekk for gardina. Observer menneskene slik de er. Multifellesskapet finnes ikke.

Mennesker foretrekker å holde seg til sine egne. Tar man de forskjellige innvandreretnisistetene er det enda mindre sosial kontakt dem imellom enn mellom dem og etniske nordmenn. Mennesket er rett og slett skapt til å leve i homogene samfunn. Like barn leker best.

Men å sjikanere framfor å komme med rasjonelle argumenter er kanskje mer din greie? Du gjør tydeligvis ikke noe forsøk på å besvare hva det er som er så viktig med å opprettholde innvandringen at det er verdt å utsette den norske befolkningen for dens negative virkninger?

Skrevet
Multifellesskapet finnes ikke.

Jeg lurer på hvorfor du finnes jeg.
Skrevet

Gjengkriminaliteten består for det meste av invandrere.

Vi hører stadig om utlendiger.....stikker ned en annen med kniv, går ammok med kniv på buss/trikk, skytedrama,vold,ran,overfall,drap o.l.

vi hører også om det de gangene det ikke er invandrere, men sannheten er at den meste kriminaliteten her i landet er invandrere

Skrevet
Mennesker foretrekker å holde seg til sine egne. Tar man de forskjellige innvandreretnisistetene er det enda mindre sosial kontakt dem imellom enn mellom dem og etniske nordmenn. Mennesket er rett og slett skapt til å leve i homogene samfunn. Like barn leker best.

Men å sjikanere framfor å komme med rasjonelle argumenter er kanskje mer din greie? Du gjør tydeligvis ikke noe forsøk på å besvare hva det er som er så viktig med å opprettholde innvandringen at det er verdt å utsette den norske befolkningen for dens negative virkninger?

Jeg foretrekker å holde meg til mine egne, ja. Dvs. mennesker som ikke er så trangsynte at de mistenkeliggjør alle som ikke ser ut som dem.

Min familie og slekt, og faktisk en del av vennene mine, er i mange tilfeller resultat av "blandingsekteskap", og ingen av disse familiene er skilt eller har problemer i ekteskapet. At like barn leker best er tydeligvis ikke helt vanntett.

En av de viktigste grunnene til å opprettholde innvandring er medmenneskelighet. Vi som har det så godt bør hjelpe andre som ikke har det så greit. Hvordan hadde det gått hvis ingen hadde hjulpet hverandre? Bare tenk på hvor mange som utvandret fra Norge til Amerika.

Dessuten liker jeg å tenke på alt det positive innvandring bringer med seg! Det er mer positivt enn negativt, spør du meg.

Det at gjengkriminalitet for det meste består av innvandrere forklares i et tidligere innlegg. Hva med forebyggingstiltak i stedenfor å dømme så fort?

Jeg spør:

- Synes du blandingsekteskap burde være forbudt?

- Hvis ikke, hvor skal de bosette seg, hvis innvandring burde være forbudt?

- Har du noen grunner, som ikke er egoistiske, til at innvandring bør forbys?

Skrevet (endret)
Jeg foretrekker å holde meg til mine egne, ja. Dvs. mennesker som ikke er så trangsynte at de mistenkeliggjør alle som ikke ser ut som dem.

Jeg vil si det underbygger mine argumenter mer enn de tilbakeviser dem.

At like barn leker best er tydeligvis ikke helt vanntett.

Nei, men den er vanntett nok til at den holder vann.

En av de viktigste grunnene til å opprettholde innvandring er medmenneskelighet.

Noen virkelighetsoppfatninger er tydeligvis mer dekorative enn andre. :roll: Det der er rett og slett feil! De pengene Norge bruker på innvandring, og den kostnaden innvandringen påfører Norge, kunne vært brukt til å hjelpe mange ganger flere trengende flyktninger i deres nærområder. Hvis Norge var med å finansiere høystandard flyktningleire så nær opprinnelsesstedet som mulig, kunne vi hjulpet langt flere med de samme midlene.

Ja, jeg vet det. Carl I. Hagen sa dette for ti år siden. Men det patetiske er ikke at Hagen og Frp har sagt dette, men at PK’erne ti år etter fortsatt later som om dette ikke er riktig.

Dessuten liker jeg å tenke på alt det positive innvandring bringer med seg! Det er mer positivt enn negativt, spør du meg.

Noen virkelighetsbilder er som sagt mer dekorative enn andre. Jeg synes ikke det er godt nok å mene innvandring er positivt fordi det støtter opp om den utopiske multi-multi-ideen.

Det at gjengkriminalitet for det meste består av innvandrere forklares i et tidligere innlegg. Hva med forebyggingstiltak i stedenfor å dømme så fort?

Nå har jeg ikke sett det innlegget, men jeg regner med at du forklarer det med relativ fattigdom. Men hvis det er tilfellet, at relativ fattigdom er problemet, er innvandringen likevel en faktor i kriminalitetsbildet, da innvandringen har opprettholdt en fattigdom som ellers ikke ville vært der.

- Synes du blandingsekteskap burde være forbudt?

Nei, ekteskap mellom etniske nordmenn og utlendinger har aldri vært og vil aldri være et problem. Derimot er det et stort problem at de aller fleste fjernetniske/fjernkulturelle innvandrere henter sine ektefeller fra hjemlandet.

- Har du noen grunner, som ikke er egoistiske, til at innvandring bør forbys?

Akkurat som om du er en altruist. :roll: Selv om det ikke er så voldsomt altruistisk er det iallfall rasjonelt å argumentere for det homogene samfunnet, da dette fungerer bedre enn det heterogene samfunnet.

Endret av Bønna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...