Gå til innhold

Tafatte menn

AnonymBruker
 Del

Anbefalte innlegg

Inspirert fra en annen tråd her, og vil gjerne diskutere tema tafatte menn. Jeg datet en sånn en i nesten et år, utad en pålitelig, stødig kar man kunne regne med og fremstod barsk og maskulin. Han tok kontakt først. Likevel var det alltid jeg som måtte drive relasjonen fremover, ta iniativ til alt, og spurte han rett ut flere ganger om han hadde mistet interessen for meg når han var så lite pågående. Han sa han fortsatt var veldig interessert i meg, til syvende og sist avsluttet jeg relasjonen selv om vi kom helt dit at han vurderte å flytte tvers over landet for å bo sammen med meg - men jeg var få forferdelig sliten av å være den som hele tiden drev forholdet fremover. Følte meg overhodet ikke sett som person, og mistet også respekten for han som skulle være mannen i forholdet. 

Jeg sa det rett ut flere ganger at jeg klarer ikke være den som alltid tar iniativ. Han forstod, men det skjedde ingen forandring. Han var tydelig opprørt og lei seg når jeg gjorde det slutt, og ville prøve mer, så jeg tror oppriktig han likte meg og så for seg en fremtid med meg. Noe av det siste han sa til meg er at den mannen som ender opp med meg, er en veldig heldig mann. 

Nå har jeg datet en som er litt likedan, han tar daglig kontakt, men er treig med å foreslå å møtes og legger aldri plan for neste date. Spør meg stadig vekk hva slags planer jeg har for dagen eller dagen etterpå, men følger ikke opp med forslag til å finne på noe. Jeg har gjort det tydelig at jeg er i ferd med å miste interessen, uten at noen forandring skjer. Han tok forøvrig også kontakt først av oss. 

Jeg gidder ikke han heller, og velger å prioritere menn som tør å vise ordentlig interesse hele veien, og at balansen er mer riktig fra begge parter. 

Men jeg forstår meg virkelig ikke på disse? Begge disse jeg datet er jordnære, rolige menn som har gode verdier og er tydelig på at de ønsker et seriøst forhold helt fra første prat. Og de holder relasjonen gående (om enn såvidt), selv uten tilgang på sex. De fremstår selvsikre uten å være cocky, har også ofte hatt lange forhold bak seg. 

Men hvorfor er de så tafatte, er det bare ren latskap? Finnes det en tafatt mann her på KG som kan forklare seg? 

Anonymkode: 94700...321

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøyaktig hva mener du de burde ha gjort?

Anonymkode: 0a0a5...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nøyaktig hva mener du de burde ha gjort?

Ikke være så jævla tafatte, om de faktisk ønsker et forhold med den de dater? 

Ts 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts 

Enig i den, de fremstår som uinteressert når de ikke er litt pågående og da mister jeg og interessen for man tror jo at « he is not into you» 

Anonymkode: cde30...3ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Ts 

Ok.

Veldig ofte blir menn fortalt at de er for pågående. Da blir de stemplet som desperate. Det har kanskje disse mennene også fått høre.

Da blir det sikkert litt forvirrende når de møter deg, som vil bli tafset i skrittet tidlig i forholdet.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som menn, som har en del annet på gang i livet utenom kun deg.

Basert på hva du skriver, så hadde jeg blitt stresset av å date deg. Du fremstår som litt vel «high maintenance». 

Anonymkode: ef1c0...359

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS

1 hour ago, AnonymBruker said:

Også TS:

8 hours ago, AnonymBruker said:

han tar daglig kontakt, men er treig med å foreslå å møtes og legger aldri plan for neste date. Spør meg stadig vekk hva slags planer jeg har for dagen eller dagen etterpå, men følger ikke opp med forslag til å finne på noe.

Den som høres veldig tafatt ut her er jo deg, TS.... 

Du har typer som rett ut sier de liker deg. Han ene beskriver du som en som tar daglig kontakt og spør om planene dine men feiler på at han ikke opptrer som en jækla turistgiude fra Vingreiser for livet ditt? DET er dumpegrunnen?  Du har ikke vurdert muligheten for at disse gutta stusser på at du er tilbakelent og forventer å bli vartet opp hele tiden, da?  Du sier det er du som driver relasjonen. OK, er det det?? Og hvor "sliten" går det an å bli av å respondere på hans spørsmål om planene dine med en respons samtalen kan bygges videre på??  Du sier jo selv om han ene at det var han som tok initiativ først og han andre tar daglig kontakt...  

Som en annen sier over her, er det mer vanlig at menn blir dumpet fordi de er for ivrige. Det kan være en ting. Men en annen ting er at det er ganske typisk at menn er litt mindre "ekstroverte" i forhold enn kvinner når man er forbi sjekkefasen. Sikkert mange grunner til det. Noe er nok biologisk. Menn er som regel roligere. Stort sett. Det er forskjeller.  Men sånn er det bare.

Jeg har vært borti en som klagde over mangel på initiativ og kreativitet. Men for henne var man bare "initiativrik og opptatt av forholdet" når jeg tok initiativ til eller ble med på det hun ville. Hun var veldig opptatt av å bli "sett". Men var aldri interessert i å bli med på ting jeg ville eller spurte hva jeg var interessert i, og "så" aldri meg som person annet enn en som skulle være der for henne. (Det forholdet er over!) Sier ikke at du er sånn, TS, men kaster ut noen tanker man kan reflektere over. Det er ikke lett for to mennesker å finne rett balanse her, og et forhold vil bare kunne fungere hvis man er villig til å akseptere at man er forskjellig. Ingen er kliss like.  

Noen "tafatte" menn kan læres å ta mer aksjon mer på det de egentlig tenker og har lyst til inni seg. Noen er bare tafatte. Noen menn er faktisk helt ok (de har tross alt et liv utover bare forholdet til deg også) men blir ikke akseptert fordi de ikke er underholdende nok for forventningsfulle damer.  Da er det en dårlig match, dessverre, og så kan KG krangle om hvem som har "skylda".  Veldig mange menn blir dumpet fordi de er for ivrige (men mange av dem er mest ivrige i den innledende fasen), selv om de nok ville roet seg ned når de blir mer trygge på forholdet og en liten avklarende prat ville løst det hele. 

Anonymkode: ab8b7...e48

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts.
Jeg har erfaring med tafatte menn slik du beskriver det.

Han ene var jeg sammen med i 15 år, men det tok jaggu lang tid å kapre han. Saken var den at han var ganske så sjenert, bodde alene, vasset ikke i damer og jobbet mye. Han tok kontakt med meg først, og jeg ble med på en kaffe. Videre i relasjonen var det omtrent bare jeg som initierte kontakt. Til og med etter halvannet år, da vi var på ferie sammen og jeg ville manifestere forholdet, presterte han å si at han ikke så på oss som kjærester. (Vi nærmest bodde sammen, tilbrakte all tid, men likevel var han passiv og lite tilstede.) Det var jeg som drev forholdet fremover. Det var først da jeg ble gravid at han så på oss som et par. Dette forholdet tok slutt etter 11 år og to barn, og nå er jeg i gang med en ganske lik personlighet. 

Denne gangen har mannen vært singel i minst ti år. Han har ikke masse damer han heller, er innadvent og veldig rolig. Han sier han savner kjæreste, men likevel er han ekstremt tafatt når det kommer til meg. Jeg har nærmest kastet meg i armene hans, han lyser opp når vi er sammen, koser seg, vil ikke la meg dra, men hvis det er opp til han, går det en uke mellom hver gang vi prates. (Jeg vet, jeg har testet.) Og så han bor på andre siden av landet, men han har sagt han gjerne vil flytte hit etterhvert og skaffe seg jobb og et liv her.
Det at han bor der og jeg her, gjør det vanskelig for oss å treffes, men når vi gjør det er det magi. Jeg er voksen, men har aldri opplevd slik kjemi med noen. Det er disse møtene som gjør at jeg holder ut i en håpløs situasjon, for det er der jeg ser hvor mye jeg betyr for han. Likevel kan det fint gå en uke før han sender en sms og skriver: «Gikk det bra hos tannlegen i går?» 🤦‍♀️

Jeg vet ikke hva jeg gjør videre. Dette har pågått lenge nå, og jeg er sliten. Enten må jeg innfinne meg med dette livet framover tror jeg, eller så må jeg avslutte. Jeg er usikker.

Anonymkode: 80239...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enig i den, de fremstår som uinteressert når de ikke er litt pågående og da mister jeg og interessen for man tror jo at « he is not into you» 

Anonymkode: cde30...3ed

Å, akkurat slik har «vi» det også om man snur litt på flisa;)

Anbefaler deg å prøve å legge vekk de kvinnegreiene der og ta ting som de er, ikke som du tenker deg frem til.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Inspirert fra en annen tråd her, og vil gjerne diskutere tema tafatte menn. Jeg datet en sånn en i nesten et år, utad en pålitelig, stødig kar man kunne regne med og fremstod barsk og maskulin. Han tok kontakt først. Likevel var det alltid jeg som måtte drive relasjonen fremover, ta iniativ til alt, og spurte han rett ut flere ganger om han hadde mistet interessen for meg når han var så lite pågående. Han sa han fortsatt var veldig interessert i meg, til syvende og sist avsluttet jeg relasjonen selv om vi kom helt dit at han vurderte å flytte tvers over landet for å bo sammen med meg - men jeg var få forferdelig sliten av å være den som hele tiden drev forholdet fremover. Følte meg overhodet ikke sett som person, og mistet også respekten for han som skulle være mannen i forholdet. 

Jeg sa det rett ut flere ganger at jeg klarer ikke være den som alltid tar iniativ. Han forstod, men det skjedde ingen forandring. Han var tydelig opprørt og lei seg når jeg gjorde det slutt, og ville prøve mer, så jeg tror oppriktig han likte meg og så for seg en fremtid med meg. Noe av det siste han sa til meg er at den mannen som ender opp med meg, er en veldig heldig mann. 

Nå har jeg datet en som er litt likedan, han tar daglig kontakt, men er treig med å foreslå å møtes og legger aldri plan for neste date. Spør meg stadig vekk hva slags planer jeg har for dagen eller dagen etterpå, men følger ikke opp med forslag til å finne på noe. Jeg har gjort det tydelig at jeg er i ferd med å miste interessen, uten at noen forandring skjer. Han tok forøvrig også kontakt først av oss. 

Jeg gidder ikke han heller, og velger å prioritere menn som tør å vise ordentlig interesse hele veien, og at balansen er mer riktig fra begge parter. 

Men jeg forstår meg virkelig ikke på disse? Begge disse jeg datet er jordnære, rolige menn som har gode verdier og er tydelig på at de ønsker et seriøst forhold helt fra første prat. Og de holder relasjonen gående (om enn såvidt), selv uten tilgang på sex. De fremstår selvsikre uten å være cocky, har også ofte hatt lange forhold bak seg. 

Men hvorfor er de så tafatte, er det bare ren latskap? Finnes det en tafatt mann her på KG som kan forklare seg? 

Han tar daglig kontakt og lurer på dine planer for dagen, hva du skal neste dag osv. Hvordan følger du opp det? Svarer du at du har planer og så er den samtalen over? Eller lar du det være litt åpent at du ikke har noen planer og så er samtalen over fordi han ikke foreslår noe? Eller hvordan går det?

Jeg tenker at han kanskje venter på litt interesse fra deg? Om han spør om dine planer og du har planer så vil han ikke ødelegge planene dine, og hvis du sier at du ikke har noen planer uten å spørre han det samme så stopper det litt opp fordi han er usikker på deg?

Er det lenge siden dere ble kjent? Har dere møttes ofte? Er det du som spør om dere skal møtes eller hvordan går det noe som helst framover i det hele tatt?

Anonymkode: 29b46...565

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler veldig med deg. Har selv datet/hatt kontakt med mange menn som er tafatte og tar altfor lite initiativ. Disse mannfolka tar noe kontakt, men det strekker ikke helt til. Det ender alltid opp med at det ikke blir noe av, fordi jeg føler de ikke er interessert i meg. Dette er fryktelig slitsomt å forholde seg til nettopp fordi det blir så mye mangel på trygghet.

Jeg håper tafatte menn som føler ser truffet kan gi en skikkelig god begrunnelse på hvorfor de er slik

Anonymkode: 6442e...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg føler veldig med deg. Har selv datet/hatt kontakt med mange menn som er tafatte og tar altfor lite initiativ. Disse mannfolka tar noe kontakt, men det strekker ikke helt til. Det ender alltid opp med at det ikke blir noe av, fordi jeg føler de ikke er interessert i meg. Dette er fryktelig slitsomt å forholde seg til nettopp fordi det blir så mye mangel på trygghet.

Jeg håper tafatte menn som føler ser truffet kan gi en skikkelig god begrunnelse på hvorfor de er slik

Anonymkode: 6442e...3fd

Tror dessverre ikke de er her. De er ofte ganske lite analytiske overfor seg selv og hvordan omverdenen oppfatter dem. De aner ikke. De bare er sånn. Jeg var sammen med en sånn i mange år, og han ante ikke at han hadde gjort noe «galt.» Han ante ikke at han hadde frustrert meg i åresvis, da vi var på datern, og at jeg ved flere anledninger var nær ved å gi f. i hele fyren. «Åja,» svarte han og ga faen. Null refleksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle meg tafatt akkurat, men har så mye dårlige erfaringer med passive og tafatte damer at jeg er blitt litt sånn selv for at damen må ta mer iniativ og det fungerer bra :)

Anonymkode: 37461...70f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde en slik tafatt date. Kunne sende snap i hytt og pine , men skulle aldri treffes. Så var han på jobb i 3 uker, når han kom hjem skulle han på båttur i 14 dager. ble så lei hele fyren. 

Anonymkode: c2bca...648

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet 🙄 Jeg er kvinne selv,og synes ofte det virker som at mange kvinner tror at de fortjener å bli bært rundt på en gullstol. Man fortjener det av og til, men ikke uten grunn.

Anonymkode: 4a7b6...7c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi innsikt i hvordan jeg selv er i startfasen av dating: jeg svarer alltid og relativt raskt på meldinger, gjerne også utfyllende. Spør alltid tilbake om jeg får spørsmål om hva jeg skal ila dagen, eller spørsmål om meg selv som person. Jeg føler jeg er flink til å holde samtalen spennende og prater gjerne om litt dypere ting enn bare overfladiske greier. 

Med mann nr 2 svarte jeg i starten at jeg ikke hadde så mye planer, før jeg spurte han tilbake, nettopp for å gi han mulighet til å foreslå å møtes. Jeg har selv foreslått å møtes også, etter den første daten. Han ringer meg ofte, og vil gjerne prate flere timer i telefon, men å planlegge en date til helgen noen dager i forveien, det klarer han ikke. Jeg orker ikke det altså, og synes ikke det er for mye å forvente av en mann. Jeg forventer at balansen for å ta kontakt og foreslå å møtes skal være balansert, dvs like mye fra begge, ikke bare fra meg. 

Han sier han er en følsom type, og jeg tror også han er litt sjenert. Men jeg har jo vist han mange tegn på at jeg er interessert i han, så jeg skjønner ikke hvorfor han er så tafatt da.

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

For å gi innsikt i hvordan jeg selv er i startfasen av dating: jeg svarer alltid og relativt raskt på meldinger, gjerne også utfyllende. Spør alltid tilbake om jeg får spørsmål om hva jeg skal ila dagen, eller spørsmål om meg selv som person. Jeg føler jeg er flink til å holde samtalen spennende og prater gjerne om litt dypere ting enn bare overfladiske greier. 

Med mann nr 2 svarte jeg i starten at jeg ikke hadde så mye planer, før jeg spurte han tilbake, nettopp for å gi han mulighet til å foreslå å møtes. Jeg har selv foreslått å møtes også, etter den første daten. Han ringer meg ofte, og vil gjerne prate flere timer i telefon, men å planlegge en date til helgen noen dager i forveien, det klarer han ikke. Jeg orker ikke det altså, og synes ikke det er for mye å forvente av en mann. Jeg forventer at balansen for å ta kontakt og foreslå å møtes skal være balansert, dvs like mye fra begge, ikke bare fra meg. 

Han sier han er en følsom type, og jeg tror også han er litt sjenert. Men jeg har jo vist han mange tegn på at jeg er interessert i han, så jeg skjønner ikke hvorfor han er så tafatt da.

Ts 

Vet. Har vært borti flere sånn selv, og har også en nå. Kanskje det er de som ender opp som ensomme loners…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ts 

Kan menn si det til kvinner også? 

Anonymkode: b07e0...217

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan menn si det til kvinner også? 

Anonymkode: b07e0...217

Ja.

Anonymkode: 95b36...5ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å se at en som tar kontakt hver dag er "tafatt" annet enn at han er dårlig til å planlegge og kanskje litt tafatt på den fronten. Kan også hende at han har hatt erfaring med damer som ikke liker å blir styrt for mye av menn. Klarer ikke å bestemme meg for om det er han som er tafatt eller TS som er "high maintenance". Kanskje litt begge deler. Da passer de kanskje ikke sammen. -- eller de kan snakke sammen og tilpasse seg hverandre.

Jeg kjenner et par. Der er typen merkelig tafatt. Har ingen meninger og tar ikke initiativ til mye. Riktignok har han en forhistorie som er litt ugrei og har formet han litt som person, men ikke noe som man trenger å bekymre seg for. Fyren er en gromkar. Men dama er sprudlende og liker å sitte bak rattet. De trives kjempegodt sammen. :)

Anonymkode: ab8b7...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

• Opprett ny...