AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #1 Skrevet 24. januar 2023 https://www.bt.no/familieogoppvekst/i/5Bj0RK/kan-gjester-kreve-at-jeg-lager-vegansk-mat?referer=https%3A%2F%2Fwww.bt.no&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1674551036 Hva tenker dere? Jeg tenker at som vert så har man invitert. Velger man å invitere en vegetarianer så serverer man noe egnet. Jeg tror ikke vegetarianere krever så stort. Det fungerer helt fint med samme tilbehør slik som potet, ris, grønnsaker, pasta. I dag er det så mange alternativer til vegetarisk "kjøtt", som burgere, snitzel, bønne/kikertbasert. Anonymkode: ec758...861
Brunhilde Skrevet 24. januar 2023 #2 Skrevet 24. januar 2023 Hvis jeg velger å invitere en vegetarianer på middag, så serverer jeg mat vedkommene kan spise, men det kan godt være at jeg velger å servere kjøtt eller fisk i tillegg til de gjestene som ikke er vegetarianere. Jeg syns pizza er veldig greit å lage hvis jeg har "blandet" selskap og det er litt uformelt, det er så lett å lage vegetarisk. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Skrevet 24. januar 2023 Litt av problemsstillingen i artikkelen var at verten ikke visste om at gjesten var vegetarianer på forhånd. Som vert hadde jeg blitt litt fortvilet da. Selv serverer jeg vegetarisk til gjester som bare spiser det. Enten lager jeg hele måltidet vegetarisk, eventuelt med noe kjøtt/fisk som tilbehør til dem som spiser det, eller jeg lager en egen vegetarrett. Jeg synes erstatningsprodukter er litt stusselig, så det bruker jeg bare unntaksvis hvis resten av måltidet er typisk kjøttstykke, karbo, grønnsaker, noe jeg sjelden serverer gjester bortsett fra til jul. Anonymkode: 01445...647
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #4 Skrevet 25. januar 2023 Hvis du inviterer noen på middag og vet at de har et spesielt kosthold, så forventer man jo at du tar hensyn. Uansett om det er vegetarisk, carnivore, lavkarbo, paleo, glutenfritt, melkefritt osv. Det er jo normal høflighet som vert. Men det er også normal høflighet og ikke være kravstor som gjest med et spesielt kosthold og være takknemlig for det du får. Anonymkode: 61bee...aac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå