AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #21 Skrevet 25. januar 2023 Jeg har hatt noen anfall to dager etter hverandre, eller at et anfall har noen timers "pause" før det starter opp igjen. Disse anfallene er som hovedregel mildere enn hvis jeg får ett (som vanligvis varer 12-16 timer). Triggere: Vaeret. Veldig høy luftfuktighet kombinert med sterk vind. Legg på torden på toppen, så våger ikke jeg meg ut av huset, for anfall er omtrent garantert. Sterk parfymelukt over tid og mangel på søvn kan også trigge. Hvis jeg ikke er flink til å tøye/massere skuldre og nakke, kan stramme skuldre og spenningshodepine gå over til et migreneanfall. Behandling: Zomig nesespray hjelper enten umiddelbart eller overhodet ikke. Jeg holder meg som regel til maks en dose i uka. Hvis jeg gjør det tidlig nok, kan søvn stoppe et anfall, så hvis jeg har tilgang på innsovningstabletter kan det hjelpe. Jeg tar maksdose magnesium og tror det hjalp en periode, før det ble som vanlig igjen. Kiropraktorbehandling gjorde det først litt bedre, så mye verre og så stabiliserte det seg som før (altså, jeg kan jo ikke se det som 100% sikkert at det var behandlingen som gjorde utslaget, verken den ene eller den andre veien). Vanlige smertestillende (reseptfritt og på resept) har ingen virkning (og jeg har god effekt til vanlig). Anonymkode: bc4be...089
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2023 #22 Skrevet 25. januar 2023 On 1/24/2023 at 9:56 PM, AnonymBruker said: Hvorfor er ikke magnesium et tema blant folk som plages av migrene? https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22426836/ Anonymkode: 83513...1ed Det er det. På meg har det ingen effekt uansett hvor mange hundre gram jeg har tatt (dvs. at jeg tar så mye jeg tåler før jeg får problemer med magen). Jeg bruker CGRP-hemmer, tar Botox og triptaner pluss går på Topimax og får fysikalsk behandling. Men om noen uker skal jeg ta migreneoperasjon. Det ser jeg veldig frem til! Da håper jeg at jeg kan slutte med de fleste medisinene. Anonymkode: 495bd...979
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå