Gå til innhold

Date en som har mister foreldreomsorg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde ikke vært skeptisk om det var en sak med barnevernet for det kan skje uskyldige, men å faktisk miste omsorgsretten skal mye til. Kjenner to menn dømt for vold, da mot damene sine og ikke barna, og de virket begge veldig troverdig i deres uskyld, han ene som viste stor anger og sa det var en tabbe og han andre som mente eksen var psykopat og fant det opp. Jeg tok ikke sjansen med noen, heller ikke han siste selv om vi ble gode venner og godt kjent, så klarte jeg ikke stole fullstendig på at han ikke ville blitt voldelig med tiden. Spesielt siden jeg ønsker barn.

Kanskje har han skjerpet seg. Det er mulig og at han burde fått en sjanse. Men tar du den sjansen? Tenk den angeren om han blir voldelig mot deg eller felles barn også

Anonymkode: de1fd...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kunne jeg ikke. Og det er ikke sant at det er vanlig at mødre lyver om partnervold for å utnytte systemet og "makse barnebidraget". Man får ikke mer i barnebidrag og å miste omsorgsretten krever rettsak og for å dømmes i retten kreves sterke bevis. Du blir løyet til og er naiv 

Anonymkode: e9e3e...242

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Så man skal automatisk tro at en far ER voldelig, men ikke at mor er hevngjerrig og løgnaktig? Her er det selvfølgelig to sider av saken og TS bør forsøke å finne ut mest mulig. Hun bør ikke være naiv, men ærlig talt folkens. Jeg kjenner til flere tilfeller hvor mor har løyet og gått rettens vei for å skubbe far ut av banen bare på pur f. Han har da fått omsorgsretten tilbake. Det må være en grunn til det. Alle kan gjøre feil, og hadde denne mannen vært farlig, så hadde vel noe blitt meldt igjen i løpet av 7 år...? Sier ikke at man skal tro 100% på ham automatisk, men det er lov å bruke huet. 

Anonymkode: b7021...6b3

• Liker 1
Gjest Spritzx
Skrevet
On 1/24/2023 at 9:11 PM, AnonymBruker said:

Du aner ikke hva en hevngjerrig bitter X er i stand til og gjøre. De bruker gjerne barna til å få hevn, eller til å hole til seg mest mulig penger. 

Anonymkode: 3c32a...c03

Exen til broren min gjorde det, kom med helt syke påstander og brukte hans stedatter (som hun hadde med seg inn i forholdet) til å prøve å gjøre så han mistet omsorgen for deres felles datter. Ville ha med seg mest mulig, selv om hun flyttet inn til ham som hadde "alt" fra før. Ble ikke noe sak ut av det en gang fordi det var så tåpelig

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 20.59):

han for 7 år siden mistet foreldreretten til sønnen sin fordi moren mente han var voldelig. Han mistet retten i ett år før barnevernet sa at de så ikke noe grunn til det, han var en god far. Han innrømme samtidig at han var nok ganske streng og kunne på den tiden heve stemmen, og han har jobbet mye med seg selv for å bli den pappaen han er for sønnen sin i dag. Dette er veldig sårt for ham da han mener eksen var urettferdig og utnyttet systemet og han sørger fortsatt for å ha mistet et år med barnet.

Man mister ikke foreldreretten (hva nå det enn han mener med det, da det er ikke noe som heter det i norsk juss nå) fordi ene foreldren 'mener den andre er voldelig'. Å miste foreldreansvar er omtrent umulig i norge i dag. Å blir fratatt samvær skal det også sinnsykt mye til for. Det må man gjennom retten for. Men, det er jo hennes feil.. eller??

Dette har jeg forøvrig hørt mange tilfeller av, der mor kommer med beskyldninger for å utnytte systemet og makes barnebidrag..

Enda ett rødt flagg, Typisk å bringe inn barnebidraget, som oftest er det faktisk bidragsbetaleren som setter seg på bakbeina og nekter å ta sitt ansvar. Det er svært lite å tjene på det via bidrag når barna er små.

hva hadde dere tenkt? Jeg merker jeg ble skeptisk men har lyst til å gi ham en sjanse. han var tross alt åpen og ærlig og jeg merker han har «gjort jobben» med seg selv på måten han kommuniserer..

Hadde holdt meg unna. Han holder seg kanskje i skinnet nå, men hvor lenge har du kjent han??

Anonymkode: fc116...e36

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så man skal automatisk tro at en far ER voldelig, men ikke at mor er hevngjerrig og løgnaktig? Her er det selvfølgelig to sider av saken og TS bør forsøke å finne ut mest mulig.  

Tenker det er greit jeg. Jeg har bare ett liv, og jeg har allerede blitt forsøkt drept av en ustabil mann en gang, jeg gidder ikke ta sjansen på at jeg overlever neste gang. Rettferdig kan jeg være andre steder enn i datinglivet mitt. 

Anonymkode: 7ea46...e91

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Man mister ikke foreldreretten (hva nå det enn han mener med det, da det er ikke noe som heter det i norsk juss nå) fordi ene foreldren 'mener den andre er voldelig'. Å miste foreldreansvar er omtrent umulig i norge i dag. Å blir fratatt samvær skal det også sinnsykt mye til for. Det må man gjennom retten for. Men, det er jo hennes feil.. eller??

Å? Så da er tilfellet jeg kjenner til fantasi? Mor står mye sterkere enn far i sånne saker. Tilogmed når mor selv mister foreldreretten. Men hun løy i retten og sørget for at far mistet den også. Og hvem taper på dette? Barna. Mange som mister fokus på barna i sånne tilfeller og fokuserer mer på seg selv. Det er mange egoister der ute.

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Så man skal automatisk tro at en far ER voldelig, men ikke at mor er hevngjerrig og løgnaktig? Her er det selvfølgelig to sider av saken og TS bør forsøke å finne ut mest mulig. Hun bør ikke være naiv, men ærlig talt folkens. Jeg kjenner til flere tilfeller hvor mor har løyet og gått rettens vei for å skubbe far ut av banen bare på pur f. Han har da fått omsorgsretten tilbake. Det må være en grunn til det. Alle kan gjøre feil, og hadde denne mannen vært farlig, så hadde vel noe blitt meldt igjen i løpet av 7 år...? Sier ikke at man skal tro 100% på ham automatisk, men det er lov å bruke huet. 

Ja når retten har bevist det som i dette tilfellet er det jo ingen tvil. 

Selv når det ikke er bevist av retten er det mye større sannsynlighet for at han er voldelig enn at hun lyver om det. Partnervold er vanlig, å lyve om det er ikke det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja når retten har bevist det som i dette tilfellet er det jo ingen tvil. 

Selv når det ikke er bevist av retten er det mye større sannsynlighet for at han er voldelig enn at hun lyver om det. Partnervold er vanlig, å lyve om det er ikke det. 

Hvorfor har de gått tilbake på det da? Da må jo det også være riktig. 

• Liker 1
Skrevet
Spritzx skrev (44 minutter siden):

Exen til broren min gjorde det, kom med helt syke påstander og brukte hans stedatter (som hun hadde med seg inn i forholdet) til å prøve å gjøre så han mistet omsorgen for deres felles datter. Ville ha med seg mest mulig, selv om hun flyttet inn til ham som hadde "alt" fra før. Ble ikke noe sak ut av det en gang fordi det var så tåpelig

Så er det nå sånn at hverken familie eller venner vet at sin bror eller kompis er voldelig mot partneren sin. Det fins ingen "type" som er det eller ikke er det, ingen trodde eksen min i lederstilling, omsorgsfull mot andre og en stor sjarmør med karisma grisebanka meg hver gang han drakk heller. Hans egen familie nektet å tro på det helt til jeg ble hentet av ambulanse fordi naboen ringte politiet når jeg holdt på å bli slått ihjel 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er bare det han forteller deg for å bagatellisere det. Retten går ikke tilbake på konklusjon om bevist partnervold. Men fars rettigheter er sterke og det er desverre ikke uvanlig at voldelig far etter litt tid får samvær med barna igjen så lenge det ikke er barna han var voldelig mot. Mange tusen voldsutsatte mødre i norge tvinges dermed til å fortsette å ha kontakt med voldsmannen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er bare det han forteller deg for å bagatellisere det. Retten går ikke tilbake på konklusjon om bevist partnervold. Men fars rettigheter er sterke og det er desverre ikke uvanlig at voldelig far etter litt tid får samvær med barna igjen så lenge det ikke er barna han var voldelig mot. Mange tusen voldsutsatte mødre i norge tvinges dermed til å fortsette å ha kontakt med voldsmannen.

Begge deler er dessverre mulig. Og du kjenner ikke denne mannen. Ei heller ekskona. 

Bør man være forsiktig? Ja. Bør man være åpen for at det er to sider av denne saken? Også ja. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begge deler er dessverre mulig. Og du kjenner ikke denne mannen. Ei heller ekskona. 

Bør man være forsiktig? Ja. Bør man være åpen for at det er to sider av denne saken? Også ja. 

Det er mange som har vært involvert når dette har gått til retten. Det kan være leger, politi, barnevern osv. Ikke vær så godtroende og naiv at du tror dette kun har vært påstand mot påstand.

Anonymkode: 7d058...c3f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Å? Så da er tilfellet jeg kjenner til fantasi? Mor står mye sterkere enn far i sånne saker. Tilogmed når mor selv mister foreldreretten. Men hun løy i retten og sørget for at far mistet den også. Og hvem taper på dette? Barna. Mange som mister fokus på barna i sånne tilfeller og fokuserer mer på seg selv. Det er mange egoister der ute.

Bare at du snakker om ‘foreldrerett’ gjør at jeg ikke tar deg seriøst. Det er ikke noe som heter det. 

Du vet om et tilfelle av hva? Prøv på nytt. Kan du bevise at mor løy? Kan du bevise at far ikke løy? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er omsorgsretten? 

Å gå rettens vei er en lang vei å gå. Men siden vi er inne på ‘jeg kjenner til flere tilfeller’: jeg vet om utallige tilfeller hvor det har vært vold mot både mor og barn, men det stopper ikke retten fra å dømme samvær til far. Jeg vet om tilfeller hvor far DØMT og har sonet for overgrep mot egne barn. Selv disse får samvær med barna sine. De mister heller ikke foreldreansvaret. Så å påstå at det er så sinnsykt lett for mor å stenge far ute, faller på sin egen urimelighet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2023 den 21.24):

Folk kan jo jobbe med seg selv og endre seg. Jeg ville ikke gitt Han opp med det første pga dette. Men jeg ville vært obs og absolutt ikke fått barn med han før jeg hadde vært sammen med han i årevis (typ minst 5 år) og også sett hvordan han var som far til sin sønn og også hvordan han behandlet meg. Antydning til røde flagg hadde blitt notert, og dersom det ble mange av dem hadde jeg gått videre.

Anonymkode: 508b4...8ed

støtter! 🙂👍🏻

Skrevet

Som offer for vold fra både omsorgsperson og partner hadde jeg aldri tatt den risikoen. Hvorfor skal du det? 

Anonymkode: dc9a9...a1f

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke mange dagene siden jeg leste om en pedofil far som slapp ut av fengsel og fikk samvær med barna igjen 

Anonymkode: de1fd...9c4

Skrevet

Må ikke dette ha gått via en domstol? Altså at han ble fratatt foreldreretten i en rettsak? Kanskje han kan vise deg papirene fra rettsaken?

Anonymkode: a62e1...680

• Liker 1
Skrevet

Eller mistet han bare samværsretten? For å miste foreldreansvaret skal det vanvittig mye til. De fleste mister jo bare samværsrett, eller får begrenset samvær, dersom de er skadelige for barnet.

Anonymkode: a62e1...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...