Gå til innhold

Date en som har mister foreldreomsorg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har truffet en kjempefin mann. Ganske tidlig ble vi enige om å være ærlig med hva vi har i bagasjen. Han fortalte at han for 7 år siden mistet foreldreretten til sønnen sin fordi moren mente han var voldelig. Han mistet retten i ett år før barnevernet sa at de så ikke noe grunn til det, han var en god far. Han innrømme samtidig at han var nok ganske streng og kunne på den tiden heve stemmen, og han har jobbet mye med seg selv for å bli den pappaen han er for sønnen sin i dag. Dette er veldig sårt for ham da han mener eksen var urettferdig og utnyttet systemet og han sørger fortsatt for å ha mistet et år med barnet.

Dette har jeg forøvrig hørt mange tilfeller av, der mor kommer med beskyldninger for å utnytte systemet og makes barnebidrag..

hva hadde dere tenkt? Jeg merker jeg ble skeptisk men har lyst til å gi ham en sjanse. han var tross alt åpen og ærlig og jeg merker han har «gjort jobben» med seg selv på måten han kommuniserer..

Anonymkode: da236...d15

Skrevet

Vær så snill å ikke tro på ham.

Å miste foreldreomsorg er ikke bare-bare. Det skal mye til, og bevisbyrden er ting. Barneverntjenesten har ingenting med omsorg å gjøre. Bvtj fordeler ikke samvær mellom to foreldre. De kan så vidt ha en mening om det dersom saken går til retten. Bvtj mandat omfatter ikke foreldreomsorg. Dersom saken er  meldt til barneverntjenesten har det godt langt. 

og du? Hvilken mann tror du innrømmer at han er voldelig? Min eksmann og far til mitt barn ble dømt for grov familievold. Han fikk mange år i fengsel. Selv ikke etter det ble han fratatt all foreldreomsorg. Han fikk, gjennom retten, fremdeles samvær med barna til tross for bvtj anbefaling om å ikke ha det.

har han mistet omsorgen, så er det gode grunner for det

Anonymkode: b2109...3ea

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er nok ikke så fantastisk som du tror, er ikke for ingenting man mister foreldreomsorgen. 

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde vært meget skeptisk til en mann som hadde mistet foreldreomsorgen for barnet sitt. Og på grunn av vold? Vold mot mor til barnet da? 
Dette hadde vært fullstendig dealbreaker for meg. 

Anonymkode: 0c89d...eca

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vær så snill å ikke tro på ham.

Å miste foreldreomsorg er ikke bare-bare. Det skal mye til, og bevisbyrden er ting. Barneverntjenesten har ingenting med omsorg å gjøre. Bvtj fordeler ikke samvær mellom to foreldre. De kan så vidt ha en mening om det dersom saken går til retten. Bvtj mandat omfatter ikke foreldreomsorg. Dersom saken er  meldt til barneverntjenesten har det godt langt. 

og du? Hvilken mann tror du innrømmer at han er voldelig? Min eksmann og far til mitt barn ble dømt for grov familievold. Han fikk mange år i fengsel. Selv ikke etter det ble han fratatt all foreldreomsorg. Han fikk, gjennom retten, fremdeles samvær med barna til tross for bvtj anbefaling om å ikke ha det.

har han mistet omsorgen, så er det gode grunner for det

Anonymkode: b2109...3ea

Du aner ikke hva en hevngjerrig bitter X er i stand til og gjøre. De bruker gjerne barna til å få hevn, eller til å hole til seg mest mulig penger. 

Anonymkode: 3c32a...c03

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Vist han fikk til bake foreldreretten hadde jeg ikke vært redd😊 bv har tydelig gjort en feil vudering når han fikk den så fort tilbake😊

Anonymkode: 0baf9...2fb

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Øøh. Det kan dreie seg om verre ting enn hva han sier. 

Finner du ikke noen andre tror du?

Anonymkode: 0c9a8...2d0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har truffet en kjempefin mann. Ganske tidlig ble vi enige om å være ærlig med hva vi har i bagasjen. Han fortalte at han for 7 år siden mistet foreldreretten til sønnen sin fordi moren mente han var voldelig. Han mistet retten i ett år før barnevernet sa at de så ikke noe grunn til det, han var en god far. Han innrømme samtidig at han var nok ganske streng og kunne på den tiden heve stemmen, og han har jobbet mye med seg selv for å bli den pappaen han er for sønnen sin i dag. Dette er veldig sårt for ham da han mener eksen var urettferdig og utnyttet systemet og han sørger fortsatt for å ha mistet et år med barnet.

Dette har jeg forøvrig hørt mange tilfeller av, der mor kommer med beskyldninger for å utnytte systemet og makes barnebidrag..

hva hadde dere tenkt? Jeg merker jeg ble skeptisk men har lyst til å gi ham en sjanse. han var tross alt åpen og ærlig og jeg merker han har «gjort jobben» med seg selv på måten han kommuniserer..

Tror du virkelig han sier sannheten? Det tror ikke jeg

Anonymkode: 6b02f...65c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han mistet retten i ett år før barnevernet sa at de så ikke noe grunn til det, han var en god far.

Det er akkurat sånne ting barnevernet IKKE sier eller konkluderer med... Så hvor kommer påstanden fra? Far selv?

Anonymkode: cec69...d33

• Liker 7
Skrevet

Versågod, bare sats på hannen du ønsker å være naiv…bare ikke få barn med han.

Anonymkode: f72da...37a

• Liker 3
Skrevet

Det ville jeg ikke gamblet på. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk kan jo jobbe med seg selv og endre seg. Jeg ville ikke gitt Han opp med det første pga dette. Men jeg ville vært obs og absolutt ikke fått barn med han før jeg hadde vært sammen med han i årevis (typ minst 5 år) og også sett hvordan han var som far til sin sønn og også hvordan han behandlet meg. Antydning til røde flagg hadde blitt notert, og dersom det ble mange av dem hadde jeg gått videre.

Anonymkode: 508b4...8ed

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Gi det en sjanse og se 

Skrevet

Det ville lyst noen røde varsellamper hos meg.

Selvsagt presenterer han det på den mest fordelaktige måten for ham selv. Det kan man ganske enkelt ikke stole på uten mer pålitelig informasjon.

Du har en mulighet til å kontakte eksen hans, og be om en samtale før du tar avgjørelsen din. Hun vil naturligvis være farget av sine opplevelser, men da vil du få bedre innsikt i hva som skjedde.

Anonymkode: 7d058...c3f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Men han fikk omsorgen tilbake og har nå jevnlig samvær med sønnen?

Litt rødt flagg ja - men - det går også an å skjerpe seg.

Hvor gammel var han da gutten ble født? Er dette lenge siden?

Anonymkode: 3029f...91d

• Nyttig 1
Skrevet

Vel, jeg kjenner en som har vært voldelig mot sin samboer. Jeg har sett alle bevisene og det er vitner til det. Men han mener selv at det er exen som er gal. 

Anonymkode: 2d984...c98

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Rødt flagg 🚩 Skal en god del til å miste omsorg selv for en periode og det skjer ikke bare med bakgrunn i en ex som "mener han var voldelig". Generelt også et rødt flagg når noen skylder på exen som unnskyldning for ens egen stygge oppførelse. 
Hvordan har han jobbet med problemene sine? Har han faktisk vært i terapi eller lignende. Eller anser han bare seg selv for å være ferdig med saken?

Mulig han har forbedret seg og aldri vil gjøre noe slikt igjen men jeg hadde _ikke_ tatt sjansen. Jeg har bare ett liv. 

Anonymkode: 3e059...a46

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du aner ikke hva en hevngjerrig bitter X er i stand til og gjøre. De bruker gjerne barna til å få hevn, eller til å hole til seg mest mulig penger. 

Anonymkode: 3c32a...c03

Enten eller, uansett hvilken part som har rett her så roter TS seg inn i et virrvarr av konflikt, krangling og beskyldninger hvor den ene skylder på den andre og omvendt. Og med et skadelidende barn i midten. Hvem pokker vil det??

Anonymkode: 02953...c88

• Liker 3
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er kanskje en del menn som går rundt og hevder at dette skjer men jeg tror ikke det er veldig vanlig at kvinner går rundt og lyver til retten/politi/barnevern om at menn har vært voldelige for å få mer bidrag sånn at det er mange tilfeller av dette.

Anonymkode: 873fb...44a

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

At han tilsynelatende har vært ærlig betyr ikke at han har forandret seg. Antagelig har du ikke hørt hele sannheten heller. 

Jeg fikk deler av sannheten da jeg møtte min eks. Han visste hvordan han skulle kommunisere og gjorde meg trygg på at han hadde endret seg. Det stemte ikke. Utover i forholdet ble han voldelig mot meg også, og det viste seg at det ikke var helt som han hadde sagt om tidligere forhold heller. 

Anonymkode: 5623a...4ba

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...