Labella Skrevet 27. oktober 2002 #1 Skrevet 27. oktober 2002 Hårbørsten blir fullere og fullere av hår, og jeg synes jeg mister hår hele tiden resten av døgnet også! Jeg har aldri før mistet så mange hår som jeg gjør nå. Foreløpig synes det ikke, men plutselig en dag sitter jeg der vel helt hårløs :o Er det noen som har erfaringer? Råd/tips til hvordan jeg kan beholde håret mitt? :-?
Kosejente Skrevet 27. oktober 2002 #2 Skrevet 27. oktober 2002 Har også d problemet i perioder...men nå har d stagnert...vet ikke hvorfor... Prøv å ta B-vitamin...d foreslo frisøren for meg. Jeg tok d ikke fordi man kan få økt appetitt som en "bivirkning"......og jeg har lett for å legge på meg. B-vitamin skal styrke hår og negler...verdt et forsøk....
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2002 #3 Skrevet 27. oktober 2002 Mamma fikk og dette problemet. Det som da skjedde, var at frisøen ga henne noen tabletter hun skulle spise. Tror det var vitaminer. Og det hjalp. Hører mange sier øl er bra for håret
ragnalina Skrevet 27. oktober 2002 #4 Skrevet 27. oktober 2002 stress, sykdom (betennelser i kroppen) og graviditet kan före til hårtap. Ellers kan det være lurt å gå til legen for å sjekke om du mangler noe (jern eller annet), og de kan vise deg videre til en hudlege som kan skrive ut medisiner hvis nödvendig. Hudlegen sjekker også om det er alopesi eller psoriasis feks.. Jeg har det sånn at jeg mister hår etter stressperioder, feks eksamen og sånn. (dette skjer ca 2 mnd etter stresset). Så kommer perioder hvor det stabiliserer seg igjen. Ellers skal det jo være godt å ikke röyke, få nok mosjon og sövn og spise sunt (det gjelder vel nesten for alt..)
Gjest timoteia Skrevet 27. oktober 2002 #5 Skrevet 27. oktober 2002 Hei. limer inn dette innlegget fra en tidligere topic om hår. Det er mange årsaker til hårtap. De vanligste er arvelig (genetisk) betinget og hormonellt betinget hårtap. Det er nå kommet en ny kur som kan hjelpe både kvinner og menn til å stoppe hårtap som heter Thymuskin. Denne har jeg selv brukt i nærmere et år, og utrolig nok funker det. Det er ikke lenger hår i sluket etter en dusj, og det kommet mer nye hår. Jeg er sikker på at dette går rette veien. Jeg ser at de som selger denne kuren i Norge gir garanti om penger igjen om du ikke får effekt. Det er også masse dokumentasjon fra sykehus som beviser effekten . Det er lett å bruke og man skal ikke spise noen piller og det er ingen bivirkninger. hilsen timotei
Gjest Anonymous Skrevet 28. oktober 2002 #6 Skrevet 28. oktober 2002 Hei! Jeg mister oxo MYE hår:( Jeg tar vitamin hverdag ( likevel mister jeg MASSE hår ), som innholder vitamin A,B,C,D,E. Jeg lurer på om skal jeg da ta kun vitamin B vedsiden av? Jeg lurer oxo på hva er Thymuskin? Virker den/det bra? PLZ hjelp meg!!! Jeg har unngått venner i 2 år pga hårtap:(
ragnalina Skrevet 28. oktober 2002 #7 Skrevet 28. oktober 2002 [vet noen hvor man får tak i denne kuren? er dette legemiddel eller helsekost? (hvis den virker, er det jo fantastiske nyheter!!) :D
Gjest timoteia Skrevet 28. oktober 2002 #8 Skrevet 28. oktober 2002 I Norge kan man få mer informasjon på www.thymuskin.no. Jeg vet egentlig ikke hva man definerer dette som. Det er ikke reseptbelagt og er ikke definert som medisin. Så forresten på nyhetene i dag at man prøver å opphever skillet mellom skole- og naturmedisin. Man har sikkert erfart at det er uheldig med det kraftige skillet og at man "mister" mange effektive behandlingsformer som følge av det. I Tyskland hvor kuren har sin opprinnelse fra kreftforskningsmiljøet selges det på apoteker. I USA, England og nå i Norge selges det på internett. Dokumentasjonen viser at det er mer effektivt på kvinner enn menn, men at effekten allikevel er god også på menn. Siden hårtapet er kraftigere på menn skal det vel mer til å snu utviklingen på dem. Jeg hadde ganske kraftig hårtap og har prøvd de mest vanlige kjerringrådene, men ingenting skjedde. Etter thymuskin ble det forandring, for meg ivertfall. timoteia
Labella Skrevet 2. november 2002 Forfatter #9 Skrevet 2. november 2002 Tusen takk for råd og tips! Tror jeg prøver med B-vitaminer i første omgang. Thymuskin hørtes interessant ut, men jeg fikk inntrykk av at det først og fremst bruker hvis man har helt hårløse områder eller er skallet, eller har jeg misforstått?
Gjest Anonymous Skrevet 2. november 2002 #10 Skrevet 2. november 2002 Jeg vil anbefale deg å prøve Hair&Skingain fra Gaia Pharma, de kan du lese om på http://www.med-eq.com. I tillegg til at de skal være bra for håret er det jo en bonus at de er bra for huden også.
starie Skrevet 3. november 2002 #11 Skrevet 3. november 2002 Jeg var slapp skikkelig slapp og sliten en stund og da gav legen meg B12 injeksjoner. Jeg tok en skikkelig hestekur, en sprøyte i uka i 5 uker. Slappheten forsvant og den herlige bivirkningen var et tykkere, mer glansfullt hår, penere hud og sterkere negler. Kanskje dette er noe for deg?
Gjest Anonymous Skrevet 3. november 2002 #12 Skrevet 3. november 2002 Men kjære dere, vitamin B12 utløser kviser jo! Dette er ikke noe jeg sier selv. Lommelegen har sagt det, samtidig har noen sagt at de får kviser når de begynner å ta vitaminer ( som er inkludert B12 ). Hva skal jeg gjøre??!!! Velge mellom hårtap eller kviser? Er livet så urettferdig?
orakel Skrevet 3. november 2002 #13 Skrevet 3. november 2002 Vi mennesker "røyter" på samme måte som hunder og katter, men ikke så markant som dem, så at man i enkelte perioder mister mer hår enn ellers er forsåvidt normalt. Men det er også andre faktorer som kan påvirke håravfall som stress, psyke, dårlig kosthold etc. F. eks. ble min mor nesten "grå over natten" da min stefar døde, det var ikke håravfall da, men det viser at psyken og stress innvirker på resten av kroppen. Når det gjelder B-vitaminer så kan en bivirkning ved å ta det være økt appetitt, det fikk ihvertfall jeg da jeg spiste B-vitaminpiller jevnlig, måtte bare slutte for jeg ble totalt matvrak
Gjest timoteia Skrevet 5. november 2002 #14 Skrevet 5. november 2002 Uansett hva du velger Labella, så bruk litt tid på å lese om den kliniske dokumentasjonen om det du velger å bruke. Om du ikke er så veldig inne i hvordan man skal tolke slike resultater, så se om du kan få litt hjelp, det kan være en kjempelønnsom investering. Medikamenter som virker bør ha all slik dokumentasjon lett tilgjengelig for alle som ønsker å undersøke. Kvinnelig hårtap viser seg svært sjelden med hårløse områder, viker eller måner. Kvinnelig hårtap skjer ved jevnt spredd eller diffust hårtap på toppen av hodet. På kvinner går dette senere og mindre markert enn på menn. Det sier seg selv at hadde det vært så enkelt som å spise vitaminer, mineraler eller andre alminnelig tilgjengelige stoffer, så hadde ikke hårtap vært noe problem verken for menn eller kvinner. Men så enkelt er det ikke. Har du hårtap som følge av b-vitaminmangel, er det klart at opprettelsen av b-vitaminbalansen i kroppen kan hjelpe. Om vitamin B-12 (cobalamin) som gjelder disse sprøytene sier statens erneringsråd følgende : Det er omdiskutert om B- vitamin - sprøyter, som mange har fått satt hos lege, har noen reell effekt. Statens ernæringsråd mener i hvert fall at friske mennesker sjelden trenger tilskudd av B- vitamin. Gjennom et vanlig variert kosthold vil vi få nok B- vitaminer. Ikke minst er det viktig å sørge for rikelig med grovbrød i kosten. Husk at B vitamin fåes i brød og kornvarer, melk, ost, kjøtt, innmat, egg, fisk. Noe av dette skulle det ikke være noe problem å få fatt i, eller hva ? Jeg har heller ikke markert hårtap på noen spesielle steder, men har fått sakte tynnere hår. Etter jeg startet med thymuskin blir det nå bedre. Thymuskin er visst ganske nytt å Norge, men jeg er sikker på at noe som er så effektivt kommer til å bli ønsket velkommen av mange. Uansett er det kun det som virker som har livets rett. timoteia
ragnalina Skrevet 5. november 2002 #15 Skrevet 5. november 2002 Hei Timoteia! Jeg får ikke til å åpne linken til thymuskin.no - höres veldig bra ut! Tror jeg skal pröve det (for nå er nesten alt annet prövd..) :o
Labella Skrevet 5. november 2002 Forfatter #16 Skrevet 5. november 2002 Hei Timoteia! Jeg får ikke til å åpne linken til thymuskin.no - höres veldig bra ut! Tror jeg skal pröve det (for nå er nesten alt annet prövd..) Fikk det ikke til først, jeg heller. Det hadde sneket seg inn et punktum for mye i linken. Her er den uten punktum: http://www.thymuskin.no Hvilke av produktene har du brukt timoteia? Må man kjøpe alle de forskjellige (da blir det jo dyrt...) eller holder det med ett eller to produkter?
Gjest timoteia Skrevet 5. november 2002 #17 Skrevet 5. november 2002 Jeg ser at når man trykker på linken over, så skjer det ingenting. Du må sikkert skrive inn adressen selv i adressefeltet. timoteia :blunke:
Gjest timoteia Skrevet 5. november 2002 #18 Skrevet 5. november 2002 Så ikke siste svaret fra labella. Ser ut som hun har fikset det bedre enn meg. :-)
Gjest timoteia Skrevet 5. november 2002 #19 Skrevet 5. november 2002 Glemte å svare deg labella (litt sliten i dag..) Det står at de viktigste er shampoen og hair treatment, det valgte jeg. Disse virker gjensidig og gir tilstrekkelig effekt. Menn velger sikkert noen av de andre mer omfattende kombinasjonene. Testene viser at det er mer effektivt på kvinner så det er sikkert tilstrekkelig med den rimeligste løsningen. timoteia
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #20 Skrevet 6. november 2002 Kjære Timoteia, Jeg har tenkt å bruke Thymusklin også, men gjelder det for alle hår type? jeg mener, folk mister hår av forskjellige grunner, vil det virke for alle? Er det farlig å bruke hvis man ikke mister hår f.eks. pga kreft? Bør jeg spørre min lege først? Får jeg lov å spørre hvor gammel du var da du begynnte med dette? Hvor lenge tok det før du så resultatet? Og hvordan var ditt håtap? ( mye? lite over lengre tid? Av stress? Vitamin mangel? Hormoner? Arvelig? ) Uff, jeg vet at jeg spør mye. Men jeg er SVÆRT nervøs med å bruke noe nytt. Tenk om jeg ender med å miste enda mer hår??! Jeg håper du kan hjelpe meg:) Og beklager for sååååååååå mye spm.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå