AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #1 Del Skrevet 23. januar 2023 Jeg vurderer å teste ut dermapen behandling, men klarer ikke å bli helt klok på hvilke produkter man skal bruke før eller etter. Jeg bruker disse produktene til vanlig: The ordinary arigaline solution på panne og under øyner morgen og kveld Elixir niactil morgen Ole Henriksen C-Rush brightening gel cream på morgen Estee Lauder Advanced Skin Repair på kvelden Ole Henriksen Dewtopia 5 % Acid firming night creme på kvelden Om jeg har forstått det riktig kan jeg ikke bruke noen av disse produktene rett etter en behandling? Hvilke produkter burde jeg gå til innkjøp av? Kom gjerne med produkttips om produktene jeg bruker er en dårlig kombinasjon, jeg kan svært lite om hudpleie... Anonymkode: ca279...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 24. januar 2023 #2 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ang. behandling etter Dermapen, selv om jeg vet at man skal unngå bl.a. syrer og retinol en tid etter behandling. Når det gjelder hudpleierutinen din er det vanskelig å si noe konkret uten at jeg vet hudtypen din, om du har noen problemer og hva du ønsker å oppnå. Føler du at produktkombinasjonen du har valgt, gjør det du ønsker for huden? Når det gjelder Argireline Solutions, så er det i utgangspunktet ikke anbefalt å bruke syrer eller visse former for c-vitamin sammen med denne, fordi det kan føre til irritasjon. Kremen fra OH inneholder en av de formene, men dersom du ikke opplever irritasjon eller rødhet, er det bare å fortsette. Det samme gjelder kombinasjonen av niacinamide (niactil) og vitamin C. Hos noen gir dette irritasjon, hos andre ikke. Estee Lauder Advanced Skin Repair går fint sammen med både syrer og retinol. Jeg går ut fra at du er nøye med å rense huden morgen og kveld, og så vil jeg anbefale - dersom du ikke allerede gjør det - p gi huden en "frikveld" der du kutter ut aktive ingredienser og pøser på med ekstra fukt og barrierestyrkende ingredienser (Skin Repair inneholder mange slike). Ettersom du bruker såpass mye aktive ingredienser i hudpleien din, håper jeg du er nøye med å bruke solfaktor på dagtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #3 Del Skrevet 24. januar 2023 Roci skrev (10 timer siden): Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg ang. behandling etter Dermapen, selv om jeg vet at man skal unngå bl.a. syrer og retinol en tid etter behandling. Når det gjelder hudpleierutinen din er det vanskelig å si noe konkret uten at jeg vet hudtypen din, om du har noen problemer og hva du ønsker å oppnå. Føler du at produktkombinasjonen du har valgt, gjør det du ønsker for huden? Når det gjelder Argireline Solutions, så er det i utgangspunktet ikke anbefalt å bruke syrer eller visse former for c-vitamin sammen med denne, fordi det kan føre til irritasjon. Kremen fra OH inneholder en av de formene, men dersom du ikke opplever irritasjon eller rødhet, er det bare å fortsette. Det samme gjelder kombinasjonen av niacinamide (niactil) og vitamin C. Hos noen gir dette irritasjon, hos andre ikke. Estee Lauder Advanced Skin Repair går fint sammen med både syrer og retinol. Jeg går ut fra at du er nøye med å rense huden morgen og kveld, og så vil jeg anbefale - dersom du ikke allerede gjør det - p gi huden en "frikveld" der du kutter ut aktive ingredienser og pøser på med ekstra fukt og barrierestyrkende ingredienser (Skin Repair inneholder mange slike). Ettersom du bruker såpass mye aktive ingredienser i hudpleien din, håper jeg du er nøye med å bruke solfaktor på dagtid Takk for svar. 🙂 Jeg kan ingenting om hudpleie og kjøper kun de mest populære produktene.... Er i slutten av 20 årene og ønsker å stramme opp huden og få mindre porer. Er det noen produkter du kan anbefale meg å bytte ut? Anonymkode: ca279...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #4 Del Skrevet 24. januar 2023 Du kan bruke the ordinary serumet du har men også the ordinary sitt matrixyl og HA serum. Et EGF serum eller peptide serum er best med de er dyre Anonymkode: 0829e...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silkedyne Skrevet 24. januar 2023 #5 Del Skrevet 24. januar 2023 Tar du dermapen på salong er det vanlig å få med seg noen små ampuller med egnet serum for de neste dagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2023 #6 Del Skrevet 24. januar 2023 Jeg har en egen roller til hjemmebruk. Hvilken ampuller passer best til hjemmebruk? Anonymkode: b2f03...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. januar 2023 #7 Del Skrevet 26. januar 2023 (endret) Jeg fikk beskjed om å bruke ingenting aktivt, men kunne påføre Elixir Niactil fom dag 2. Ellers vente 1 uke med aktive ingredienser. Ja, og huske solkrem. Endret 26. januar 2023 av AprilLudgate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå