Gå til innhold

Ble du mobbet som barn?😔


Rødstrupa

Anbefalte innlegg

Ble du mobbet som barn? Unger kan være jævlige mot hverandre. Det  får av og til store konsekvenser for den som blir mobbet. Der og da og senere i livet.😌♥️

  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, det startet på barneskolen og ble bare verre på ungdomsskolen! Videregående startet bra, fikk kjæreste også. Andre året ble jeg påkjørt og ødelagt for livet - mobbingen har enda ikke gitt seg 🤷🏻‍♀️ Blir 32 neste måned

  • Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en del. Mest holdt utenfor egentlig. Men barn gjør jo sånn. Jeg bærer ikke sånn voldsomt preg av det i dag. Tenker det hører til livet 😊

Anonymkode: 46b3f...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de aller fleste som har vært utsatt for grov mobbing sliter med det i ettertid. Jeg selv har angstlidelse i voksen alder på grunn av mobbing over flere år i barndommen. Fungerer heldigvis stort sett  godt (er i jobb, men har i perioder vært sm pga forverring av psykisk helsetilstand). Takler nok motgang i livet dårligere på grunn av bagasje etc. 

Så veldig mørkt på livet den gang og hadde selvmordstanker som barn. Veldig glad jeg kom meg gjennom de årene for jeg har mye å være takknemlig for (livet mitt nå) i dag. 

Er sykt hvor grusomme barn kan være, men de er faktisk bare barn. Og de fleste har vel sin egen bagasje som gjør at de oppfører seg som de gjør. Hadde politikere lagt mer ressurser i skolen og barnehage tror jeg mye kunne være forhindret. Flere hender og øyner - gjør en stor forskjell. Jeg tror også at på lang sikt ville det ikke kostet samfunnet noe særlig mer, da flere hadde klart seg godt og kommet seg i jobb i voksen alder. De som sliter hadde blitt lettere fanget opp og fått hjelp tidlig. Hadde nok spart noen millioner i trygd og sosialhjelp. 

Anonymkode: 4b196...a46

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CMHuser skrev (4 minutter siden):

Jepp, det startet på barneskolen og ble bare verre på ungdomsskolen! Videregående startet bra, fikk kjæreste også. Andre året ble jeg påkjørt og ødelagt for livet - mobbingen har enda ikke gitt seg 🤷🏻‍♀️ Blir 32 neste måned

Hva?! Av hvem og hvor blir du mobbet nå?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei heldigvis ikke! Synes selv det er ganske overaskende at jeg aldri ble mobbet, alltid hatt veldig dårlig selvtillit og hadde vært et perfekt offer ovenfor mobbere. Glad jeg har sluppet å oppleve det, har vel bare hatt flaks. 

Anonymkode: 584a2...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymousBruker skrev (9 minutter siden):

Hvem ble ikke det?

Mange som ikke ble mobbet. Meg selv inkludert.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ble mobbet  i Barnehagen av ansatt, å hele skolegangen både av elever og lærere. Og ble mobbet da jeg var lærling. 

Har fått mye  problemer som jeg har måttet bearbeidet i voksen alder. 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble mobbet fra barnehagen og helt ut videregående. Er nå over 40, har tatt en lang utdannelse, har mann og barn og en bra jobb. Men jeg er likevel preget av mobbingen jeg gjennomlevde i oppveksten. Jeg er mistenksom ovenfor folk, tror ofte at andre har onde hensikter, tolker ting i verste mening osv. Tar meg også lett nær av ting. Og selv om jeg VET at dette henger sammen med at jeg ble mobbet i årevis, hjelper det liksom. Jeg er like mistenksom og like nærtagende uansett 🥺

Anonymkode: c9249...63f

  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMHuser skrev (22 minutter siden):

Jepp, det startet på barneskolen og ble bare verre på ungdomsskolen! Videregående startet bra, fikk kjæreste også. Andre året ble jeg påkjørt og ødelagt for livet - mobbingen har enda ikke gitt seg 🤷🏻‍♀️ Blir 32 neste måned

Er det innafor å spørre hvordan mobbingen ikke gav seg etter ulykken?

Det høres forferdelig ut 😕

————

Nei, jeg vil ikke si at jeg ble mobbet. Men tildels utestengt og aldri «med», absolutt. 
 

Ble mye bedre med miljøskifte på videregående.
 

Det rare var at den ene barndomsvenninnen min ikke skjønte hvorfor jeg ikke lengre ble med på ting og sendte litt meldinger om det. Jeg hadde jo blitt kjent med mange andre, og skjønte at folk flest igrunnen var normalt hyggelige og hadde mer aksept for ulike type folk. 

Så av høflighet sa jeg ja til en overnatting med henne hos ei annen venninne som bodde alene. De to var fortsatt i den gamle «gjengen», og besøket foregikk sånn her:

Jeg og de to med den ene sin kjæreste hjemme hos ham. En annen fra den gamle gjengen var der og. Så skal liksom bare de to tidligere venninnene innom noen andre i nabolaget, og virker veldig uinteressert i å ta meg med. Så jeg sitter der i høflighet, og kjæresten til venninna slenger bare syrlige kommentarer nonstop.

Venninnene kommer ikke tilbake 🙃 Så jeg drar dit vi skulle overnatte og legger meg. Og det tror altså denne gjengen er normal sosialisering 😅🤷‍♀️

Dette er jo ikke mobbing, men jeg fikk generelt mye «usynlig utestenging» som dette. Var en sann lettelse å oppdage hva en god venn(inne) er, kom i en klasse med mange ulike personlighetstyper og oppdaget at gutter synes jeg var tiltrekkende/søt - og ikke minst satte pris på selvstendige meninger. 

Anonymkode: 5479d...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymousBruker skrev (38 minutter siden):

Hvem ble ikke det?

Jeg ble ikke det, var faktisk en av de "kuleste" i klassen. Og det selv om jeg hadde stomi som prompa og feis i hytt og pine hele dagen! 

På grunn av mitt handicap har jeg aldri mobbet eller vært nedlatende mot noen andre for deres utfordringer, men ene gutten i klassen ble svært mobbet av andre. Han piller seg i nesen. Så det skulle ikke mere til for å bli mobbeoffer. 

Jeg har alltid hatt dårlig samvittighet for ikke å ha stått mer opp for han. Men, men. Man klarer ikke alt som barn.. 

Anonymkode: e2f5c...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobbet og har mobbet. Faktum er at veldig mange som har blitt mobbet selv, også har mobbet selv senere. Gjerne for å unngå å bli mobbet selv. Men akkurat det virker det som at flere mobbeoffere har glemt.

Anonymkode: 842ca...15f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble mobbet og har mobbet. Faktum er at veldig mange som har blitt mobbet selv, også har mobbet selv senere. Gjerne for å unngå å bli mobbet selv. Men akkurat det virker det som at flere mobbeoffere har glemt.

Anonymkode: 842ca...15f

Hva legger du i det siste der? 

Anonymkode: 5479d...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble mobbet av mitt eldre søsken, men ikke på skolen.

Jeg og mitt eldre søsken har pr i dag snakket en del om ting og funnet ut at vi fortsatt hater hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kommunale skoler er svært dårlig system i, og dette smitter selvsagt over på alle, inkludert barna. Vi måtte ta barnet vårt ut av skolen for å "redde" det fra de traumer det hadde opplevd. Tok noen år og bytte til ny privat skole der de faktisk hadde et bra system og fokus på læring (og der det ikke var grobunn for mobbing).

Anonymkode: 79dde...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Badebuksa2.0 said:

Ble mobbet av mitt eldre søsken, men ikke på skolen.

Jeg og mitt eldre søsken har pr i dag snakket en del om ting og funnet ut at vi fortsatt hater hverandre :)

Begge like stolte og ingen som klarer å åpne opp. Utrolig barnslige dere er.

Anonymkode: 79dde...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobba fra barnehagen til ekstrem mobbing på barneskolen til nå (ungdomsskole), enda verre nå. Fake brukere og sosiale medier;( Masse hat bak skjerm og på skolen. 5 dager i uka.

Anonymkode: d175c...b5d

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...