Gå til innhold

Olivenolje..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg ta det på samme måte som tran? Ser det blir annbefalt som en god fettkilde. Ell må det blandes ut i noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke tatt det til erstatning for tran; hvis du vil ha omega-fettsyrer er tran best (for omega 3), eventuelt kaldpresset linfrøolje. Olivenoljen kan du heller bruke i maten.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Jeg tar omega 3 kapsler daglig.. Tenkte jeg kanskje kunne spe på med litt olivenolje? Men ikke i stedet for tran..

Skrevet

Å ta olivenolje som tilskudd har vel ikke så mye for seg såfremt du ikke har et ekstremt fettfattig kosthold ellers. Greit nok er det en sunn olje, men ikke på den måten at den kan fungere som kosttilskudd.

Skrevet

Jeg tenker på huden.. Har problem hud, og noen anbefaler faktisk olivenilje fremfor annen olje når det gjelder problemhud!

Skrevet

Til huden er i hvertfall tilskudd av omega 6 bra. Det finnes i linfrøolje; om det finnes i olivenolje vet jeg ikke.

Skrevet

Omega 6 skal man ikke ta som tilskudd siden man får nok igjennom kosten. Men omega 3 derimot for vi ikke nok av.. De fleste av oss spiser faktisk for mye omega 6 i forhold til omega 3 og det kan gjøre ting vondt verre! Det kan skape betennelsesreaksjoner i kroppen når forholdene mellom disse fettsyrene blir feil.

Derfor tenkte jeg kanskje olivenolje som ekstra omega 3 kilde..

Skrevet

Olivenolje i fornuftige doser har en gunstig effekt på kolesterolet, så hvis du tar litt hver dag vil det ikke være til skade.

Det beste er om du bytter ut annet fett med olivenolje i så stor grad som mulig. :)

Skrevet

Jeg ville vel heller tatt oljen utvendig på problemhuden enn å drikke den. Men det er kanskje bare meg. Bare tanken på å svelge en skje olje, eller en skje smør for den saks skyld, får det til å velte seg i magen min.

Skrevet

Man trenger ikke ta en skje olivenolje. Lag heller en liten salat, og ha litt olivenolje med pepper, sitron, evt salt som dressing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...