Gå til innhold

Ikke spist på 2 dager- hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Har omgangssyken og ikke spist noe på 2 dager utenom knekkebrød , riskjeks og potetgull å brus. Trener hver dag, så dette er ett problem. Begynner å bli bedre nå, men går dette utover treningen? 

Anonymkode: 0fa50...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du har omgangssyken så bør du ikke trene. Det sier seg selv at null inntak av næring og trening ikke går hånd i hånd. Håper du trener hjemme og ikke har dratt bakteriene med på et senter..

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo spist noe…

Og vent med å trene til du er helt frisk igjen!

Anonymkode: 08912...f0a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (1 minutt siden):

Når du har omgangssyken så bør du ikke trene. Det sier seg selv at null inntak av næring og trening ikke går hånd i hånd. Håper du trener hjemme og ikke har dratt bakteriene med på et senter..

Trener ikke nå da, men mener når jeg blir frisk. Om det har noe å si for treningen at jeg ikke har spist nok på noen få dager? Ts

Anonymkode: 0fa50...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trener ikke nå da, men mener når jeg blir frisk. Om det har noe å si for treningen at jeg ikke har spist nok på noen få dager? Ts

Anonymkode: 0fa50...35d

Ok. Beklager at jeg først var så krass i svaret!

Du bør nok ta det litt med ro de første dagene så kroppen kommer tilbake i form igjen og får nok næring gående. Etter noen dager så kan du mest sannsynlig trene helt som før.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireflies skrev (1 minutt siden):

Ok. Beklager at jeg først var så krass i svaret!

Du bør nok ta det litt med ro de første dagene så kroppen kommer tilbake i form igjen og får nok næring gående. Etter noen dager så kan du mest sannsynlig trene helt som før.

Takk for svar😊 men kan jeg løfte like tungt de første dagene? Ts

Anonymkode: 0fa50...35d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar😊 men kan jeg løfte like tungt de første dagene? Ts

Anonymkode: 0fa50...35d

Det er vanskelig å svare på. Du må nesten kjenne det an på kroppen din selv når du står der. Du kan jo prøve, men skulle det ikke gå, reduser vektene og øk igjen noen dager senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2023 den 0.01):

Hei. Har omgangssyken og ikke spist noe på 2 dager utenom knekkebrød , riskjeks og potetgull å brus. Trener hver dag, så dette er ett problem. Begynner å bli bedre nå, men går dette utover treningen? 

Anonymkode: 0fa50...35d

Man skal hvile når man er syk. Og nei - et par dagers pause fra treningen er ikke farlig - det kan tvert imot være bra! Så hvil med god samvittighet og dundre på når du er frisk igjen. 🙂
Ernæringsmessig ville jeg ha forsøkt å få i meg mer næringsrik mat men matlysten kommer nok etterhvert. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...