AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #1 Skrevet 22. januar 2023 Vi er de første som skal arrangere bursdag, og har bedt alle barna på avdelingen med deres foreldre. Det skal være mellom lunsj og middagstid. Har ikke bestemt hva vi skal lage enda, men ønsker å gi noe til foreldrene også. Hvor mange pølser/pizzastykker/pizzasnurrer skal de få? Utenom det blir det kaffe og kaker såklart. Anonymkode: a027f...5f2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #2 Skrevet 22. januar 2023 Spørsmålet mitt er egentlig, er det greit om de voksne ikke får et fullverdig måltid, kun en smakebit av det som blir servert? Anonymkode: a027f...5f2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #3 Skrevet 22. januar 2023 Vi hadde pølser med tilbehør. Anonymkode: d8f21...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #4 Skrevet 22. januar 2023 Aldri opplevd at foreldrene blir igjen. De levere barnet og henter når bursdagen er skutt. Anonymkode: e8702...e12 6
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #5 Skrevet 22. januar 2023 Serverer kaffe til de voksne Anonymkode: 83526...d2a 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #6 Skrevet 22. januar 2023 Foreldre får det samme som ungene+kaffe Anonymkode: c077c...8fe 8
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #7 Skrevet 22. januar 2023 Hadde det vært i et annet land: et glass musserende vin, litt ost og brød.;-) I Norge tenker jeg kaffe og et kakestykke er nok, om de skulle bli igjen. Anonymkode: 6a805...127 3 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #8 Skrevet 22. januar 2023 Hadde barnebursdag I dag. Foreldrene fikk på lik linje som barna. Pizzasnurrer, boller, sjokoladekake, muffins, saft og kaffe på si. Hadde barnet mitt likt pølser hadde vi nok servert det og alle foreldrene skulle fått da også. Barna er fortsatt små, og vi foreldre bruker tiden på å snakke med hverandre og være sosiale, så alle foreldre er med hver gang. Anonymkode: 684c6...dc9 1 1
Amossa Skrevet 22. januar 2023 #9 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Spørsmålet mitt er egentlig, er det greit om de voksne ikke får et fullverdig måltid, kun en smakebit av det som blir servert? Anonymkode: a027f...5f2 Ja, det synes jeg er greit. Hos oss kommer ofte voksne familiemedlemmer samtidig med barna, og noen foreldre blir også alltid sittende. Tar høyde for det slik at det er nok til alle. Serverer alltid barna først. Så forsyner de voksne seg etterpå. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #10 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aldri opplevd at foreldrene blir igjen. De levere barnet og henter når bursdagen er skutt. Anonymkode: e8702...e12 Jeg kan se for meg at hele selskapet hadde blitt skutt uten foreldre tilstede 🤣 hehe, neida, skjønner skrivefeilen. Disse barna er mellom 3-4 år, så foreldre er også invitert. Blir ekstra mye styr om vi også må styre med bleieskift og slike ting. Anonymkode: a027f...5f2 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #11 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde barnebursdag I dag. Foreldrene fikk på lik linje som barna. Pizzasnurrer, boller, sjokoladekake, muffins, saft og kaffe på si. Hadde barnet mitt likt pølser hadde vi nok servert det og alle foreldrene skulle fått da også. Barna er fortsatt små, og vi foreldre bruker tiden på å snakke med hverandre og være sosiale, så alle foreldre er med hver gang. Anonymkode: 684c6...dc9 Hvor mange barn og hvor mange voksne var dere? Hvor mange pizzasnurrer laget du? Hadde du noen aktiviteter? Anonymkode: a027f...5f2
Drizzt Skrevet 22. januar 2023 #12 Skrevet 22. januar 2023 Ved feiring av 3 år og 4 år inviterer vi også foreldrene å bli med hvis de vil. De færreste vil. De fleste bare leverer barna og drar hjem. 5 år og oppover er det bare barna som er invitert, foreldrene leverer kl.X og henter kl.Y når feiringen er over. De gangene vi har hatt foreldre med har vi bare laget litt ekstra mat og de som ville kunne forsyne seg. Ikke alle ville forsyne seg. Vi lagde også kaffe som noen av foreldrene takket ja til. De fikk også tilbud om å spise kake siden det var en del igjen. Jeg tror ikke det blir noen mammaer og pappaer som blir fornærmet hvis du ikke serverer mat til dem. Feiringen er for barna. Så må du også bestemme deg om du vil ha foreldrene der eller om det er greit at bare barna er der. Når de er 3-4 føler jeg at noen barn har behov å ha med en av foreldrene, så jeg har alltid skrevet i invitasjonen at en forelder kan bli med hvis barnet vil det. Men 5-åringene flest er ganske klare å være alene 2
Honey Dew Skrevet 22. januar 2023 #13 Skrevet 22. januar 2023 Det samme som ungene fikk. Bløtkake og rundstykker med pålegg.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #14 Skrevet 22. januar 2023 Samme som kidsa - pizza og kake Anonymkode: 5abf4...cde
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #15 Skrevet 22. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Aldri opplevd at foreldrene blir igjen. De levere barnet og henter når bursdagen er skutt. Anonymkode: e8702...e12 Høres stas ut med 12 3-4-åringer som til dels ikke er husreine og uansett stort sett ikke kan tørke seg selv bak, mens foreldrene stikker av. Men det har jeg heldigvis aldri vært borti at de gjør. Med større barn er det mer vanlig at foreldrene drar. Anonymkode: 8dd97...ff9 6
Arkana Skrevet 22. januar 2023 #16 Skrevet 22. januar 2023 Her pleier alltid foreldre å bli igjen på bursdager som gjelder barnehagebarn. Fra barneskolen kommer barnet alene. Vi har aldri servert noe spesielt til de voksne, men tilbudt dem pølser/pizza og kake eller hva som enn har blitt servert i bursdagen. Det er ikke nødvendig å lage noe spesielt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #17 Skrevet 22. januar 2023 Kakke kaffe/te Anonymkode: b8ad2...cbd
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2023 #18 Skrevet 22. januar 2023 Vi serverte kaffe og småkaker til foreldrene. Maten er kun til barna for at de skal tåle blodsukkerstigningen ved godteri og kaker. Anonymkode: efcf2...257
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #19 Skrevet 23. januar 2023 I vår bhg-krets er det ingen som har servert noe til foreldrene, annet enn kaffe. Og det synes jeg er helt ok. Besøket varer i to timer, foreldrene klarer seg da utmerket uten mat i den tiden. Her er det vanlig å ha besøk 14-16, typisk, en lørdag eller søndag, og da er det jo hjem til middag etterpå for voksne. Anonymkode: d1fb6...da1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #20 Skrevet 23. januar 2023 Kaffe og ellers det jeg serverte i bursdagen. Anonymkode: dd924...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå