Cordellia Skrevet 22. januar 2023 Forfatter #21 Del Skrevet 22. januar 2023 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Ville nok kanskje ikke satset på karriere som utvikler/innen IT hvis man ønsker en jobb med balanse mellom jobb og privatliv. Det er et hardt yrke, og de fleste jeg kjenner jobber 60+ timer i uka som et minimum. Man kan selvsagt tjene mye hvis man blir god, og det kan på mange måte være et interessant yrke der man lager systemer som er svært viktige for kunder, og man føler at man bidrar. Men, det er et hardt yrke med ekstremt lite fritid. Anonymkode: 9400f...80a Hm, dette er ikke helt inntrykket jeg fikk etter jeg jobbet ett år i team hvor de fleste hadde IT bakgrunn og jobbet med It-relaterte ting (uten å bli for spesifikk). Mulig det er stor variasjon, men har inntrykk av at det finnes mange jobber med stort fokus på work life balance og fleksibilitet. Det er jo bare å gjøre et kjapt finn-søk så finner man flere jobber hvor de påstår at de tilbyr disse tingene. Trodde med det store behovet som var innenfor IT at arbeidsgiver i stor grad er på tilbudssiden for å tiltrekke seg kandidater, men mulig jeg tar feil? Jobber du med dette selv? Jeg er usikker på om jeg er teknisk anlagt nok til å bli utvikler så det er jo noe jeg legger med i betraktningen. Her kommer jo tankene om UX/UI og mer frontend inn. Tenker kanskje det likevel er lurt å begynne med litt mer tech heavy utdanning og så heller bygge på/bevege seg mot frontend om man ser interessen er større der. Men vet ikke om disse antakelsene stemmer med virkeligheten. Endret 22. januar 2023 av Cordellia 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 22. januar 2023 #22 Del Skrevet 22. januar 2023 Kjenner to som gikk fra sykepleie til design. Du kan ta en fri bachelor så du bare trenger 90 nye studiepoeng. Kan være vanskelig å få jobb da, men skal gå med god portefølje. Evt kan du ta master oppå de 90 poengene. På HiØ har de master du kan ta på deltid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2023 #23 Del Skrevet 23. januar 2023 Cordellia skrev (11 timer siden): Skjønner. Er du fornøyd med din master hvis jeg kan spørre om det? Føler du at du har valgmuligheter og grei lønn? Akkurat nå er jeg litt usikker på om jeg vil helt bort fra helse eller om det kunne vært aktuelt å jobbe med helse, men bare ikke innen pleie. Jeg gikk jo inn i utdanningen som sykepleier med en genuin interesse for helse, har bare fått det litt i halsen grunnet tung arbeidsbelastning og elendige arbeidsvilkår kombinert med dårlig lønn. Jeg tjener litt dårligere med master. Jeg har jo ikke tillegg for turnus og helligdager lengre da jeg jobber dagtid. Masteren jeg har tatt er en fordypning på det jeg har bachelor i, så valgmulighetene ble litt bedre, men jeg er jo fremdeles spesialist på mitt område, så ikke et hav av muligheter. Masteren var interessant, og det var morsomt å få muligheten til å fordype seg. Skulle jeg ha valgt på nytt ville jeg tatt en ny bachelorgrad, enten innen HR eller øk/adm, for å få bredere nedslagsfelt også utenfor mitt fagfelt. Tror det ville gitt bedre lønn på sikt også. Anonymkode: bf281...ab2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordellia Skrevet 25. januar 2023 Forfatter #24 Del Skrevet 25. januar 2023 On 1/23/2023 at 9:49 AM, AnonymBruker said: Jeg tjener litt dårligere med master. Jeg har jo ikke tillegg for turnus og helligdager lengre da jeg jobber dagtid. Masteren jeg har tatt er en fordypning på det jeg har bachelor i, så valgmulighetene ble litt bedre, men jeg er jo fremdeles spesialist på mitt område, så ikke et hav av muligheter. Masteren var interessant, og det var morsomt å få muligheten til å fordype seg. Skulle jeg ha valgt på nytt ville jeg tatt en ny bachelorgrad, enten innen HR eller øk/adm, for å få bredere nedslagsfelt også utenfor mitt fagfelt. Tror det ville gitt bedre lønn på sikt også. Anonymkode: bf281...ab2 Skjønner. Takk for tilbakemeldingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2023 #25 Del Skrevet 28. januar 2023 Vil bare skyte inn at med en IT-utdannelse er det myye annet enn utvikler man kan jobbe som. Man kan feks bli sikkerhetsrådgiver, sikkerhetsanalytiker, UI/UX-designer, prosjektleder/scrum master, bare for å nevne noe. Jeg har selv en «bred» it-bachelor og skal spisse meg inn mot sikkerhet i masteren, nettopp fordi jeg har innsett at koding ikke er noe for meg og det er mye spennende innen sikkerhet (og det er en bransje som virkelig skriker etter folk, og som blomstrer i krisetiden vi er inne i nå). Skal man utmerke seg og bli god i programmering krever det maaange timer med prøving og feiling, noe jeg er for utålmodig til. Anonymkode: a53e2...c50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Valmue Skrevet 17 timer siden #26 Del Skrevet 17 timer siden Hva ble det til @Cordellia ? Jeg er litt i samme båt som deg... ser det er noen år siden tråden, så spent på hva du endte opp med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå