Gjest utrolig Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 Uff, dette er ikke lett. Jeg har gått opp 20 kilo på et år, og jeg prøver å stoppe vektoppgangen. Jeg tror at jeg gikk opp pga. bivirkninger av antideppressiva. Prøvde to stykker tolvon, og remeron dette året. Og begge har vektøkning, og økt appetitt som bivirkning. Jeg slutta derimot på tolvon for to månedeer siden. Gikk på remeron fra januar til mai, og med tolvon fra august til november. Og fra november til desember ingenting. Slutta på de pga. vektøkning. Problemet er at jeg fortsetter å gå opp. Har lagt på meg tre kilo siden jeg slutta på de begynnelsen av november. To måneder siden. Tar det så lang tid før det er ute av kroppen? Eller er det bare jeg som har fått økt matlyst så lenge etterpå. Jeg har altfor mye matlyst. Har lyst på mat hele tida, og mattanken svirrer i tankene hele tiden. Noen som også har sånn? Jeg har lyst på mat selv om jeg er mett. Og da prøver jeg å gjøre noe, men tenker på mat allikevell. Når jeg ser på tv, tenker på mat, når jeg leser bok, tenker på mat, når jeg dusjer, tenker på mat ol. Plagsomt og sinnsykt slitsomt. Hva skal jeg gjøre? Hvor lang tid tar det før antideppressiva er ute av kroppen. Jeg skulle tro at de er borte for lengst, to måneder siden. Men jeg har jo økt matlyst ennå. Hva skal jeg gjøre? Hvordan kan jeg få tilbake normal matlyst igjen? Utrolig plagsomt.
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #2 Skrevet 18. desember 2005 Hvor mange innlegg skal du ha om samme tema?? Går du på noen piller i dag da ? Du sier at du har sluttet pga av vektøkning. Har du kuttet de ut gradvis eller "over natta" ? Psykoformaka skal nemlig trappes gradvis ned. Selv om du har sluttet med de pillene så vil jo ikke kilone renne av deg når de først er kommet. Da må du skryu opp aktivitetsnivået ditt, samt kutte ned på kaloriinntaket. Er du sulten får du knaske på en gulrot eller noe annet sunt ellers så vil du bare fortsette å øke i vekt. Og bare for å ha det sagt. Jeg har aldri gått på no slags anitdeprissiva men jeg er også konstant sulten. Det er ikke sikkert det har noe med pillene å gjøre, men at du rett og slett har lagt til deg dårlige matvaner.
Gjest utrolig Skrevet 18. desember 2005 #3 Skrevet 18. desember 2005 Jeg har bare skrevet dette innlegget...
hecuba Skrevet 19. desember 2005 #5 Skrevet 19. desember 2005 Det var veldig få saklige svar her, må jeg si. Høres nesten ut som im du triver med en form for trøstespising/tvangsspising. Er dessverre mange som sliter med det når de er deperimerte. Har nok mere med det å gjøre enn pillene. Og som nevn her. Du må trappe ned. Det er ikke bra å kutte ut den typen medikamenter så brått. Det kan faktisk hende at dersom du finner den rette typen antideprissiva, så vil du ikke ha et så stort behov for å dempe følelsene dine med mat. Uansett burde du snakke med legen din. Er neppe mange her inne som er kompetente til å gi råd om medikamenter på resept.
Ladyen Skrevet 19. desember 2005 #6 Skrevet 19. desember 2005 (endret) Endret 19. desember 2005 av Elmaand
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå