Gå til innhold

Selvhjelpsbok om relasjoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg så mislykket for jeg sliter så med relasjoner som går utover det meste i livet. Jeg har blant annet kpstd. Har gått i behandling i mange år og hadde veldig god effekt, var akkurat som et lys gikk opp, før jeg begynte med emdr, da falt alt sammen igjen og jeg klarer ikke å reise meg. Akkurat som et slør på hjernen, jeg vet hva jeg bør tenke, men klarer ikke å anvende det. 

Jeg blir så mistenksom på andre at jeg skyver de vekk. Når de da tar avstand fra meg eller viser at de tydelig ikke liker meg går jeg rett i offerrollen og tenker over hvor mislykket jeg er og hvor lite andre liker meg og det bli en negativ spiral. Det blir som jeg fremprovosere noe for å bekrefte tankene jeg har om meg selv. 

I og med dps sier de ikke kan hjelpe meg mer så ønsker jeg tips til selvhjelpsbøker rundt dette da jeg må jobbe med dette på egenhånd 🙏

Anonymkode: 212e7...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt mye bra om boka Selvkritisk. Ikke konkret mot kptsd, men det skinner jo litt igjennom her at du kan være ganske streng mot deg selv. 

Anonymkode: 75a5b...b33

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har hørt mye bra om boka Selvkritisk. Ikke konkret mot kptsd, men det skinner jo litt igjennom her at du kan være ganske streng mot deg selv. 

Anonymkode: 75a5b...b33

Takk 🙏 Det skal jeg sjekke ut. 

Jeg er nok ganske streng med meg selv 🙁 

Ts

Skrevet

Hva tenker du om behandling i dps og hvorfor du reagerte på EMDR behandling ? Spør av nysgjerrighet :) 

Anonymkode: a116c...267

Skrevet
Capazitet skrev (9 minutter siden):

0.jpg

Takk 🙏

Hva tenker du om behandling i dps og hvorfor du reagerte på EMDR behandling ? Spør av nysgjerrighet :) 

Anonymkode: a116c...267

Behandlingen på dps var jeg veldig fornøyd med, hadde en dyktig psykolog. Jeg jobbet masse med meg selv, fikk masse venner, var lykkelig, tenkte positivt osv før vi startet med emdr.  Vi måtte avslutte emdr Behandling pga jeg reagerte såpass negativt på det, selv om det hadde stor effekt på flashbacks og mareritt ble depresjonen, selvbildet etc dårligere og dårligere. Jeg klarte aldri å reise meg etter den behandlingen. 

Ts 

Skrevet

Dps er bare et lavterskel tilbud for akutt behandling. For oss med komplekse problemer er det privat psykolog som er løsningen! Der kan du gå så lenge du har behov for, de er mer spesialiserte med fordypning noe dps psykologer ikke er, og du kan finne en med driftsavtale sånn at du ikke betaler mer enn det du gjør hos det offentlige. 

Jeg gikk til dps i to år og har nå gått privat i 1,5 år og fått mer ut av et halvt år privat enn de to årene offentlig! Har samme problematikk som deg 

Anonymkode: c753d...dd7

Skrevet

Dps er bare et lavterskel tilbud for akutt behandling. For oss med komplekse problemer er det privat psykolog som er løsningen! Der kan du gå så lenge du har behov for, de er mer spesialiserte med fordypning noe dps psykologer ikke er, og du kan finne en med driftsavtale sånn at du ikke betaler mer enn det du gjør hos det offentlige. 

Jeg gikk til dps i to år og har nå gått privat i 1,5 år og fått mer ut av et halvt år privat enn de to årene offentlig! Har samme problematikk som deg 

Anonymkode: c753d...dd7

Jeg skal snart starte hos en privat psykolog. Håper jeg får samme erfaring som deg 😊 fungerer du bra sosialt og på andre plan? 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...