Gå til innhold

Kjøreliste fotball

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp flyttet og gutten har begynt å ny klubb og spiller fotball G16. I forrige klubben kjørte de som kunne til kamper og cup. Var aldri noe problem. Var på foreldremøte i nu klubben og der ville de ordne kjøreliste. At alle ble satt opp og må bytte hvis det ikke passer. Vi har ikke bil. Snakket med 2 andre også som ikke har bil. 

De Snakket også om at de som sitter på kan betale en liten sum til de som kjører. Og det er jo greit 

Hvordan gjør man det i deres klubb?

Anonymkode: 63b22...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, for her har alle bil, men jeg vil tippe betaling(evt. ekstra annen dugnad) hadde vært helt fint.

Anonymkode: f29a2...3b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det vet jeg ikke, for her har alle bil, men jeg vil tippe betaling(evt. ekstra annen dugnad) hadde vært helt fint.

Anonymkode: f29a2...3b6

Men kjører alle som har bil? Noen kjører aldri selv om de har bil 

Skrevet

Kjørelyset høres helt supert ut så slipper man at de samme må stille opp

Anonymkode: 2027b...1fc

• Liker 3
Skrevet

Så du har snyltet i mange år på kjøring og er nå irritert for at det er slutt? Da må du enten leie en bil og kjøre, eller så får du ringe en av foreldrene som har bil og si at du kan ta deres andel av annen dugnad (kiosk, sekretariat, dorullsalg) mot at de tar din kjøring.

Anonymkode: 07c27...b4c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du har snyltet i mange år på kjøring og er nå irritert for at det er slutt? Da må du enten leie en bil og kjøre, eller så får du ringe en av foreldrene som har bil og si at du kan ta deres andel av annen dugnad (kiosk, sekretariat, dorullsalg) mot at de tar din kjøring.

Det bare løste seg i den gamle klubben ja… snyltedyr, helt enig med det du skriver.

Anonymkode: c0612...d7d

Skrevet

Vi har kjørelister, dersom folk ikke kan bytter de eller ordner med at besteforeldre/tanter/onkler kjører. 

Har du sertifikat? Kanskje du kan låne en bil den aktuelle dagen. 

Anonymkode: b3e03...e99

• Liker 1
Skrevet

Lån deg bil eller tilby å ta andre sin tur i kiosk eller noe. Veldig irriterende med de som tenker at barna skal være med på alt, men aldri er med på kjøring osv.

Anonymkode: 11f36...198

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De Snakket også om at de som sitter på kan betale en liten sum til de som kjører. Og det er jo greit 

Si meg, hvordan følger du opp barnet ditt når de spiller bortekamp, eller de skal være med på cuper som Gothia-, Dana-, Norwaycup?

Anonymkode: 935ed...775

• Nyttig 1
Skrevet

Kjørelister fungerer best om det er kortere avstander mellom hvor spillerne bor og avstandene til kampene ikke er for lange. 

Vi har kjørt til 90% av kampene og vil gjerne dra hele gjengen og er det langt kombinerer vi det med litt shopping så jeg misliker kjørelister sterkt.  Jeg liker å kunne tilby meg noen å sitte på når det passer oss, og det er nesten alltid.

Hadde en som dere uten bil bodd nærme og alltid kunne blitt med på alt ekstra vi skal rundt kamper ville jeg lett alltid kjørt uten problem, men blir det krav og omveier så er viljen min mindre.

Jeg hadde tilbudt meg å bake mer og ta flere dugnader som f.eks kioskvakt som kompensasjon for manglende kjøring. 

Anonymkode: c38a0...ae6

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det forventet at alle kjører selv. Men vi bedriver en annen idrett med betydelig med utstyr som skal med. Nå er de store og kamper med kjørevei på over en time blir kjørt med buss. Om noen trenger å sitte på så avtales det direkte med andre foreldre. 

Kjørelister hadde ikke fungert! Hvis det er cup feks så ser vi på det som en tur og drar hele familien. Vil jo gjerne oppleve litt nye steder, shoppe litt om det er i Sverige feks. Da hadde ikke jeg hatt plass til flere unger i bilen. Ikke hadde jeg giddet å ordne barnevakt for det andre barnet mitt hver gang heller fordi noen andre ikke har bil. 

Anonymkode: 1d800...d2b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg stiller opp på annet. Tok flere vakter i kiosken sist da flere var syke. Stiller opp når vi lager kveldsmat etter trening av og til. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg stiller opp på annet. Tok flere vakter i kiosken sist da flere var syke. Stiller opp når vi lager kveldsmat etter trening av og til. 

Er ikke guttene 16 år? Hvorfor i alle dager står de ikke i kiosk og lager kveldsmat selv?

Anonymkode: dbea9...669

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Lån deg bil eller tilby å ta andre sin tur i kiosk eller noe. Veldig irriterende med de som tenker at barna skal være med på alt, men aldri er med på kjøring osv.

Anonymkode: 11f36...198

Gutter på 16 kan faktisk ta buss eller sykle og gå til trening og kamper 

Skal ikke barn med foreldre uten lappen og bil få delta på fotball??

Anonymkode: 5330c...91f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er du morsom? Eller vet du ingenting om fotball i 16 års alderen? Med kamper inntil 2.5 unna som da blir 5 t tilsammen så kan man ikke drive å ta buss.

og det er heller ikke sånn at alle har et godt kollektivtilbud 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke ta buss til kamper her, det hadde tatt halve dagen- har for store avstander. Nærmeste lag er en halvtime unna og bussen stopper langt fra kamparena. 

Her kan man heller ikke sykle eller gå til trening store deler av året og buss går annen hver time på kvelden og vi bor 8-10 min gange i oppoverbakke fra der bussen stopper… Så her MÅ de som ikke bor ved treningsanlegget enten bruke mye ekstra tid eller bli kjørt.   

• Nyttig 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har nettopp flyttet og gutten har begynt å ny klubb og spiller fotball G16. I forrige klubben kjørte de som kunne til kamper og cup. Var aldri noe problem. Var på foreldremøte i nu klubben og der ville de ordne kjøreliste. At alle ble satt opp og må bytte hvis det ikke passer. Vi har ikke bil. Snakket med 2 andre også som ikke har bil. 

Hvordan gjør man det i deres klubb?

Kjøreliste er en strålende idé👍 Vi har heller ikke bil og de gangene har vi tatt med ungene på kollektivtransport. Går helt fint☺️

Anonymkode: ddb5d...3aa

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Er du morsom? Eller vet du ingenting om fotball i 16 års alderen? Med kamper inntil 2.5 unna som da blir 5 t tilsammen så kan man ikke drive å ta buss.

og det er heller ikke sånn at alle har et godt kollektivtilbud 

Hvorfor kan man ikke «drive å ta buss» i 2,5 time hvis man har tid til å sitte 2,5 time i bil? Just saying. Vi gjør det. Har ikke bil, men busser. Går helt fint.

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Kan ikke ta buss til kamper her, det hadde tatt halve dagen- har for store avstander. Nærmeste lag er en halvtime unna og bussen stopper langt fra kamparena. 

Her kan man heller ikke sykle eller gå til trening store deler av året og buss går annen hver time på kvelden og vi bor 8-10 min gange i oppoverbakke fra der bussen stopper… Så her MÅ de som ikke bor ved treningsanlegget enten bruke mye ekstra tid eller bli kjørt.   

8-10 minutter i oppoverbakke! Oh no! 16-åringen kan bli sliten🫣😂

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke «drive å ta buss» i 2,5 time hvis man har tid til å sitte 2,5 time i bil? Just saying. Vi gjør det. Har ikke bil, men busser. Går helt fint.

Dette er jo helt avhengig av hvor en bor, for eks her går bybussen best case en gang i timen her og ikke synkronisert med noen trening så da tar en trening som ellers hadde tatt en time 2-3 timer for å få det til å gå opp. 

Anonymkode: 34992...780

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...