AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #1 Skrevet 21. januar 2023 Er det verdt det? Vurderer å ta ettårig master over to år mens jeg jobber fulltid Anonymkode: 9421d...f03
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #2 Skrevet 21. januar 2023 Master er vel 120 studiepoeng og over 2 år. Finnes det et master som har det over 1 år? Som er på 120 poeng? Jeg tar master på fulltid over 2 år ved siden av jobben. Mange andre som gjør det også. Det er jo ganske tøft og jeg må gjøre prioriteringer hver dag. Men jeg har barn og familie og er det som gjør det ekstra tøft. Men det går greit, jeg får gode resultater og angrer ikke på valget. Anonymkode: 95e1f...206
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #3 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Master er vel 120 studiepoeng og over 2 år. Finnes det et master som har det over 1 år? Som er på 120 poeng? Jeg tar master på fulltid over 2 år ved siden av jobben. Mange andre som gjør det også. Det er jo ganske tøft og jeg må gjøre prioriteringer hver dag. Men jeg har barn og familie og er det som gjør det ekstra tøft. Men det går greit, jeg får gode resultater og angrer ikke på valget. Anonymkode: 95e1f...206 Nesten alt jeg ser har masse oppmøte. Det er umulig å kombinere 70% oppmøte med jobb ☹️ I utlandet har de såkalte masters for working professionals som er på ett år/60 studiepoeng. Det nærmeste vi kommer det u Norge er vel executive master på 90 stp, men de er dyre Anonymkode: 9421d...f03
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Mange arbeidsgivere vil nok ikke regne det som tilsvarende en norsk master, noe det jo ikke er. Men det er nok absolutt bedre enn ingen ting, hvis du konkurrerer mot søkere uten master. Der er dumt at utdanningsinstitusjoner har fått lov til å utvanne masterbegrepet gjennom å tilby utdanninger på mindre enn 120 studiepoeng og kalle det en master. Anonymkode: b147f...3dc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå