AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Setter jeg oppvaskhansker på hendene svir og klør det etter få sekunder, fingrene blir knall røde og kokende varme. Ingen tvil om at det er latex allergi sier alle jeg kjenner. Vet det finnes latex frie hansker, men det er mye annet med et blandet gummi materiale som jeg reagerer på hvis jeg får det på huden. Legen foreslo blodprøve. Men det viste seg å ikke være noe vits, slo ikke ut på noen ting. Dette må da vel være en ubrukelig test metode for slikt? Noen som har opplevd og kjenner til problemstillingen? Anonymkode: 31222...23f
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Blodprøver er ikke alltid sensitive nok til å fange opp allergi. Diskuterte dere ikke veien videre? Når symptomene dine er såpass klare burde det blitt gjort prikktest. Men da tror jeg du må henvises til spesialisthelsetjenesten? Lateksallergi vil jo gi problemer om du må legges inn på sykehus bl.a, så veldig greit å ha konstatert og ført i journal og den app’en for viktige helseopplysninger i tilfelle behov for akutt hjelp. Anonymkode: bd168...ac6
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Blodprøver er ikke alltid sensitive nok til å fange opp allergi. Diskuterte dere ikke veien videre? Når symptomene dine er såpass klare burde det blitt gjort prikktest. Men da tror jeg du må henvises til spesialisthelsetjenesten? Lateksallergi vil jo gi problemer om du må legges inn på sykehus bl.a, så veldig greit å ha konstatert og ført i journal og den app’en for viktige helseopplysninger i tilfelle behov for akutt hjelp. Anonymkode: bd168...ac6 Takk for tips. Følger opp videre.. Anonymkode: 31222...23f
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #4 Skrevet 21. januar 2023 Jeg tenker hudlege er riktig her. Anonymkode: 11b72...c8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå