Gå til innhold

Blodpannekaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg fikk servert blodpannekaker som liten og jeg likte det. Kunne tenke meg å spise det igjen så jeg googlet oppskriften. 
 

100181CC-CC0E-4844-97DC-E11248060491.thumb.jpeg.861f738a939894a5c6cd7265eb2bb2df.jpeg

 

Som man ser er det ikke komplisert. Men hvor kjøper man blod, det er vel frossent? Det frister ikke så veldig å kjøpe dyreblod som sikkert er gammelt så hadde det funket å bruke eget blod? Det er vel ikke noe som er moralsk galt og heller ikke farlig? Når jeg tenker på dyreblod tenker jeg på et møkkete slakteri hvor kuer dør også tapper de det i rustne containere.

 

Anonymkode: 18996...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Matblod har selvsagt både holdbarhetsdato og hygienekrav i produksjonen som all annen mat. 

Lykke til med å tappe en liter rett fra åra hver gang du har lyst på blodpannekaker, forresten. ;)  Det kan bli både grisete og plagsomt på andre måter. 

Anonymkode: 31d91...63f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Matblod har selvsagt både holdbarhetsdato og hygienekrav i produksjonen som all annen mat. 

Lykke til med å tappe en liter rett fra åra hver gang du har lyst på blodpannekaker, forresten. ;)  Det kan bli både grisete og plagsomt på andre måter. 

Anonymkode: 31d91...63f


Hvis man er fler i husstanden er det vel ikke noe problem? Var forøvrig ikke klar over matblod! 

Anonymkode: 18996...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg husker jeg fikk servert blodpannekaker som liten og jeg likte det. Kunne tenke meg å spise det igjen så jeg googlet oppskriften. 
 

100181CC-CC0E-4844-97DC-E11248060491.thumb.jpeg.861f738a939894a5c6cd7265eb2bb2df.jpeg

 

Som man ser er det ikke komplisert. Men hvor kjøper man blod, det er vel frossent? Det frister ikke så veldig å kjøpe dyreblod som sikkert er gammelt så hadde det funket å bruke eget blod? Det er vel ikke noe som er moralsk galt og heller ikke farlig? Når jeg tenker på dyreblod tenker jeg på et møkkete slakteri hvor kuer dør også tapper de det i rustne containere.

 

Anonymkode: 18996...72d

Not , smakte det hos mine besteforeldre ..og det var godt..jeg var også en liten tass som var med min bestefar og min far når de slaktet sauer i løa.

Faller ikke inn p min meny idag ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):


Hvis man er fler i husstanden er det vel ikke noe problem? Var forøvrig ikke klar over matblod! 

Anonymkode: 18996...72d

Moroklumpen. :P

Anonymkode: 31d91...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Matblod har selvsagt både holdbarhetsdato og hygienekrav i produksjonen som all annen mat. 

Lykke til med å tappe en liter rett fra åra hver gang du har lyst på blodpannekaker, forresten. ;)  Det kan bli både grisete og plagsomt på andre måter. 

Anonymkode: 31d91...63f

Når man gir blod tapper man jo 4 dl. Og man spiser jo ikke pannekaker hver dag.

Men med dette sagt hadde jeg aldri spist noe med mitt eget eller andre sitt blod i.

Anonymkode: 472f0...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/21/2023 at 12:16 PM, AnonymBruker said:

Moroklumpen. :P

Anonymkode: 31d91...63f

Skjønner ikke hvorfor dette skulle være moro. Hvis mannen og barna vil gi blod så blir det jo meget lite per person. 

Anonymkode: 18996...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jeg fikk servert hos svigermor var sorte på fargen, og smakte ellers som vanlige pannekaker.  Men etter at jeg så den blodrøre røren, har jeg aldri hatt appetitt på blodmat i det hele tatt.  Min svigermor fikk dyreblod fra en nærliggende gård.  De ringte når de hadde slaktet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle fall mye mer etisk å bruke eget blod enn et drept dyr. Tappe på sykehuset eller rett og slett vri tampongen tørr. Kjør på ts, men ikke server det til noen😅😅

Anonymkode: ecd93...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2023 den 21.00):


Hvis man er fler i husstanden er det vel ikke noe problem? Var forøvrig ikke klar over matblod! 

Anonymkode: 18996...72d

Ble litt nysgjerrig på hvordan du hadde tenkt dette i praksis? 

Anonymkode: e82ff...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble litt nysgjerrig på hvordan du hadde tenkt dette i praksis? 

Anonymkode: e82ff...3be

TS har tenkt å bli kannibal.

Anonymkode: 29cdb...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner en på 85 år og eneste jeg ikke får  nevne på hans eiendom er blodklubb 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2023 den 21.46):

Skjønner ikke hvorfor dette skulle være moro. Hvis mannen og barna vil gi blod så blir det jo meget lite per person. 

Anonymkode: 18996...72d

Du regner med å bli tatt seriøst når du snakker om å tappe mann og barn for blod for å lage middag? Right. ;) 

Anonymkode: 31d91...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...