Gå til innhold

Hvordan vasker du treningstøy?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 gr med flytende vaskemiddel. Vasker treningstøy/annet syntetisk som turbukser o.l. alene, men trener en del, så har nesten alltid 3/4 maskin når det må vaskes treningsklær. Når maskinen ikke er helt full så føler jeg klærne blir renere enn om den er helt full. Ikke noe skyllemiddel, er det noe som har fått en ekstra sur lukt så bløtlegges det i eddikvann før det får en runde sammen med undertøy/håndklær på 60 gr. 

Henger alltid opp tøyet til tørk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker på dedikert program, 40 grader og med flytende vaskemiddel. Trener 5-7 ganger i uka og med flere andre i familien som også er aktive er et ikke noe problem å få fylt opp maskinen. Bruker aldri tøymykner, det er et fullstendig unødvendig produkt. 

Anonymkode: a8b98...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger vaskeanvisningen på plagget, som regel bruker jeg programmet for treningstøy/syntetisk. Flytende vaskemiddel, ikke tøymykner. Blander aldri bomull og syntetisk når jeg vasker klær.

Anonymkode: f5e9a...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstøy i stretch vaskes på 40 grader uten tøymykner. Med vaskepulver, som regel med forvask. Men bruker mindre vaskepulver enn ved annen vask.

Har nettopp lest at eddik kan brukes som skyllemiddel for å fjerne sur lukt / svettelukt, har ikke rukket å teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 40 grader på klær, vaskes sammen med hettegensere, t-skjorter etc. Bruker skyllemiddel noen ganger, andre ganger ikke. Sliter ikke spesielt mye på klær. 

Anonymkode: 0e8fb...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (På 27.1.2023 den 12.21):

Treningstøy i stretch vaskes på 40 grader uten tøymykner. Med vaskepulver, som regel med forvask. Men bruker mindre vaskepulver enn ved annen vask.

Har nettopp lest at eddik kan brukes som skyllemiddel for å fjerne sur lukt / svettelukt, har ikke rukket å teste. 

Dette har jeg testet med varierende hell! Men så har jeg også lest at det ikke får virke like lenge som det burde om det puttes i skyllemiddelbeholderen (av mangel på bedre ord), at det kan lønne seg å legge tøyet i eddikvann før det vaskes.

Anonymkode: e0c78...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker på 60 grader. Føler det bør vaskes på 60 for å få ut lukta 

Anonymkode: 51e32...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det på 40 grader eller legger det i fryseren over natten. Lukter det veldig vondt legger jeg det i eddik og vann noen timer. 

Anonymkode: d17ba...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...