AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #1 Skrevet 20. januar 2023 Hei, er det noen som vet? Vi kjøpte en kattunge for et halvt års tid siden. Huskatt. I løpet av denne tiden har barnet mitt reagert kraftigere på katten (aldri reagert på dyr før) og til slutt måtte vi finne nytt hjem. Han vi kjøpte kattungen av sender nå melding og sier han tenker mye på katten. Svarte med hva som har skjedd. Han svarer med at han vil ha katten tilbake da han angrer seg. Det ble ikke skrevet kontrakt, ei heller opplyst noe muntlig når jeg hentet katten hos han. Bare vippset, småprata litt om katteforeldrene og dro. Vi har i løpet av den fine tiden med pus vaksinert hu to ganger og blitt id-merket. Gamle «eier» ordnet ikke noe sånt på kattungene sine før salg. Jeg får jo vondt i hele meg, men har han egentlig noe han skulle ha sagt? Katten har det veldig fint og kommet til rette i nytt hjem. Anonymkode: 9b3ca...8b2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #2 Skrevet 20. januar 2023 Du sier barnet ditt er hyperalergisk mot katten. Tidligere eier ønsker katten tilbake. Hmm høres ut som problemet er løst for deg. Anonymkode: 22d4e...255 14
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #3 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Bare vippset, Muntlig avtale og du har betalt. I tillegg har du chippet, vaksinert og funnet et fint hjem til katten. Ikke tenk på han som angrer seg. Anonymkode: 2ad13...df8 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #4 Skrevet 20. januar 2023 Si det som det er, katten fikk et nytt hjem. Og nei han har ikke noe å si på det. Han får kjøpe seg en katt av noen som ønsker å selge. Anonymkode: ab3d1...546 4 2
Sofie Maria Skrevet 20. januar 2023 #5 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du sier barnet ditt er hyperalergisk mot katten. Tidligere eier ønsker katten tilbake. Hmm høres ut som problemet er løst for deg. Anonymkode: 22d4e...255 du leste åpenbart ikke innlegget - katten er allerede gitt bort til nytt hjem. Ts - nei jeg ville gitt blaffen. Spist er spist og det er selvsagt dumt han angrer seg, men viktigste er at pus har et trygt hjem 👍🏻👍🏻 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #6 Skrevet 20. januar 2023 Sofie Maria skrev (2 minutter siden): du leste åpenbart ikke innlegget - katten er allerede gitt bort til nytt hjem. Ts - nei jeg ville gitt blaffen. Spist er spist og det er selvsagt dumt han angrer seg, men viktigste er at pus har et trygt hjem 👍🏻👍🏻 Du har rett leste litt fort. Anonymkode: 22d4e...255
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 TS her. Takk for svar. Jeg vil overhodet ikke lage bråk eller virke frekk på noen måte - hvordan svarer jeg - igjen - på at han sier han vil ha katten tilbake, selvom han vet hu bor i nytt hjem? 🤯 Jeg vil holde de nye eierne utenfor da de ikke har noe med dette å gjøre, og han lurer i tillegg på hvem de er 😳 Anonymkode: 9b3ca...8b2 3
Motelvibes Skrevet 20. januar 2023 #8 Skrevet 20. januar 2023 Du skulle ha snakket med forrige eier først… 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #9 Skrevet 20. januar 2023 Du kan si at du ikke tenker å ta katten ut av hjemmet den er i nå den har det bra og dey er forvirrende for dyret å bli flyttet mer på. Du stod fritt til å gjøre som du gjorde, i og med at du kjøpte katten uten forbehold. Den var din. Jeg var borte i det samme en gang for lenge siden, når jeg hadde vaksinert og chippet, så ombestemte tidligere eier seg plutselig. Jeg følte at det var for å unngå dyrlegekostnader. Du må bare vise deg hard, og si at det var dumt, men sånn er det med den saken. Anonymkode: 2f847...78b 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #10 Skrevet 20. januar 2023 Katten blir der den er. Du eide katten, sørget for den, og ga den et godt hjem hos noen andre når dere ikke lengre kunne ha katten. Og skulle flytte katten på nytt fordi første eier, etter 6 måneder, har ombestemt seg og får et innfall om at han/hun vil ha katten tilbake er ustabilt tull og ikke god dyrevelferd. Anonymkode: daee3...1bf 5 1 3
Sofie Maria Skrevet 20. januar 2023 #11 Skrevet 20. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her. Takk for svar. Jeg vil overhodet ikke lage bråk eller virke frekk på noen måte - hvordan svarer jeg - igjen - på at han sier han vil ha katten tilbake, selvom han vet hu bor i nytt hjem? 🤯 Jeg vil holde de nye eierne utenfor da de ikke har noe med dette å gjøre, og han lurer i tillegg på hvem de er 😳 Anonymkode: 9b3ca...8b2 Du bør overhodet ikke utgi noe kontaktinfo på de nye eierne !! Jg brente meg veldig hardt på en lignende situasjon🥺 skulle adoptere en hund, en «venn « av meg visste dette siden jg hadde sagt det til a- hu fikk så tak i kontaktinfo til eier via felles bekjente av oss, sa videre masse tull og usannheter om meg til eier med følgende resultat at jeg aldri fikk noe hund.😔🥺 Jg var så klart knust av hele situasjonen i lang tid! (Det ble en avsporing, men poenget i saken er at du ikke vet hva han sier eller gjør ovenfor de nye eierne så han burde absolutt ikke få den infoen ) Jeg ville skrevet en kort og konsis melding « Pusur» er dessverre gitt bort pga allergi som jeg allerede har fortalt deg, men forsikrer han er i trygge hender og blir tatt godt vare på av gode folk.. « kan eventuelt legge ved et bilde eller en videosnutt Fortsetter han etter dette så ville jg valgt å bare ignorere det, eventuelt bare svare veldig korte svar/pjatte. Endret 20. januar 2023 av Sofie Maria 5 1
Sofie Maria Skrevet 20. januar 2023 #12 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Katten blir der den er. Du eide katten, sørget for den, og ga den et godt hjem hos noen andre når dere ikke lengre kunne ha katten. Og skulle flytte katten på nytt fordi første eier, etter 6 måneder, har ombestemt seg og får et innfall om at han/hun vil ha katten tilbake er ustabilt tull og ikke god dyrevelferd. Anonymkode: daee3...1bf hundre prosent 👍🏻👍🏻❤️❤️ 1
Sofie Maria Skrevet 20. januar 2023 #13 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du kan si at du ikke tenker å ta katten ut av hjemmet den er i nå den har det bra og dey er forvirrende for dyret å bli flyttet mer på. Du stod fritt til å gjøre som du gjorde, i og med at du kjøpte katten uten forbehold. Den var din. Jeg var borte i det samme en gang for lenge siden, når jeg hadde vaksinert og chippet, så ombestemte tidligere eier seg plutselig. Jeg følte at det var for å unngå dyrlegekostnader. Du må bare vise deg hard, og si at det var dumt, men sånn er det med den saken. Anonymkode: 2f847...78b åssen gikk det? ble han levert tilbake?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #14 Skrevet 20. januar 2023 Sofie Maria skrev (2 minutter siden): åssen gikk det? ble han levert tilbake? Nei, jeg beholdt katten. Men det var veldig ubehagelig å føle på en måte at jeg stjal den, siden det ble vinklet sånn da. Jeg er snill, men ikke dum, mange misforstår akkurat det ved meg, blir veldig stridig om jeg føler meg utnyttet. Anonymkode: 2f847...78b 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #15 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, er det noen som vet? Vi kjøpte en kattunge for et halvt års tid siden. Huskatt. I løpet av denne tiden har barnet mitt reagert kraftigere på katten (aldri reagert på dyr før) og til slutt måtte vi finne nytt hjem. Han vi kjøpte kattungen av sender nå melding og sier han tenker mye på katten. Svarte med hva som har skjedd. Han svarer med at han vil ha katten tilbake da han angrer seg. Det ble ikke skrevet kontrakt, ei heller opplyst noe muntlig når jeg hentet katten hos han. Bare vippset, småprata litt om katteforeldrene og dro. Vi har i løpet av den fine tiden med pus vaksinert hu to ganger og blitt id-merket. Gamle «eier» ordnet ikke noe sånt på kattungene sine før salg. Jeg får jo vondt i hele meg, men har han egentlig noe han skulle ha sagt? Katten har det veldig fint og kommet til rette i nytt hjem. Anonymkode: 9b3ca...8b2 Nei, solgt er solgt. Anonymkode: b62be...d0b 1
Sofie Maria Skrevet 20. januar 2023 #16 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg beholdt katten. Men det var veldig ubehagelig å føle på en måte at jeg stjal den, siden det ble vinklet sånn da. Jeg er snill, men ikke dum, mange misforstår akkurat det ved meg, blir veldig stridig om jeg føler meg utnyttet. Anonymkode: 2f847...78b ❤️👍🏻 virker som det var bare for å slippe unna dyrlegen ja, hva ellers grunn skulle det vært liksom til at den plutselig skulle tilbake.. noen folk altså .. 🥺😏 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #17 Skrevet 20. januar 2023 Gylden regel er å altid snakke med eiere først. Å faktisk finne ut om noen i familien er allergiske. Ut i fra min mening er du en av de som sier bruk og kast med katter. Så stå til ansvar for det lille livet du kastet bort. Blir helt matt av sånne foreldre som deg. Anonymkode: c6459...6cb 1
Sofie Maria Skrevet 20. januar 2023 #18 Skrevet 20. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Gylden regel er å altid snakke med eiere først. Å faktisk finne ut om noen i familien er allergiske. Ut i fra min mening er du en av de som sier bruk og kast med katter. Så stå til ansvar for det lille livet du kastet bort. Blir helt matt av sånne foreldre som deg. Anonymkode: c6459...6cb 😩😡😡☹️☹️ ! HALLO! hvis man ikke vet at man er allergisk så vet man det ikke. TS gjorde sitt beste - altså pus fikk et nytt og trygt hjem. Du må virkelig skjerpe deg , eventuelt ta trollingen din et annet sted !! Endret 20. januar 2023 av Sofie Maria 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2023 #19 Skrevet 20. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gylden regel er å altid snakke med eiere først. Å faktisk finne ut om noen i familien er allergiske. Ut i fra min mening er du en av de som sier bruk og kast med katter. Så stå til ansvar for det lille livet du kastet bort. Blir helt matt av sånne foreldre som deg. Anonymkode: c6459...6cb TS. Jeg blir matt av sånne trollere som deg. Jeg ville det beste for katten, og det var å ikke sette den tilbake dit den kom ifra. Huset så ut som en serie i sinnsyke samlere, utenfor var det rot og bodde rett ved hovedvei. Dro ikke til dyrlege med de andre kattene sine heller, og kastrering/sterilisering var tull å gjøre de første årene i livet til katten, og ellers masse rare tips - f.eks. om at butikkmaten var bra nok. Trengte ikke kattunge mat osv. Fulgte selvfølgelig ingen av rådene. Barnet mitt har aldri reagert på dyr før, dette kom plutselig litt etter litt etter vi hadde fått katten. Barnet mitt vil selvfølgelig alltid komme først. Det skjønner tydeligvis ikke alle. Anonymkode: 9b3ca...8b2 5 1 1
Snublefot62 Skrevet 20. januar 2023 #20 Skrevet 20. januar 2023 Sofie Maria skrev (15 minutter siden): 😩😡😡☹️☹️ ! HALLO! hvis man ikke vet at man er allergisk så vet man det ikke. TS gjorde sitt beste - altså pus fikk et nytt og trygt hjem. Du må virkelig skjerpe deg , eventuelt ta trollingen din et annet sted !! Nei det vet man ikke. Men det er faktisk helt normalt at når dette oppdages i ettertid så snakker man med selger/oppdretter først. Men nå er det gjort og en må gå videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå