Gå til innhold

Hvor lang reisevei til/fra jobb har du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang reisevei til/fra jobb har du? Og hvor lang reisevei syns du er innafor?

Har nylig fått et jobbtilbud, men er ca. 1 times kjøretid per vei… Det er aldri kø, med mindre det er ulykker på veiene. Er ca 5-6 mil pr vei. Er usikker på om jeg skal takke ja.

Anonymkode: 2b493...266

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor lang reisevei til/fra jobb har du? Og hvor lang reisevei syns du er innafor?

Har nylig fått et jobbtilbud, men er ca. 1 times kjøretid per vei… Det er aldri kø, med mindre det er ulykker på veiene. Er ca 5-6 mil pr vei. Er usikker på om jeg skal takke ja.

Tiden hadde jeg ikke brydd meg særlig om, men kostnadene på reisevei må veies opp mot lønn.

Anonymkode: 5cc26...3be

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har 500 meter til jobb og går på fem minutter. Har hatt reisevei på en time før, og aldri mer for å si det slik.

Anonymkode: 8985b...40a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har litt over 1 time hver vei, men jeg har delvis hjemmekontor der jeg er hjemme tre dager, og to dager fysisk på jobb. Pendlingen er greit for meg pga mulighet for hjemmekontor, ellers ville jeg ikke hatt jobben. Jeg tar buss så det er lave kosnader med busskort. 

Anonymkode: fdeb6...a42

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes synd på folk som må kjøre i 1 time for å komme på jobb, med bil eller tog.

• Liker 2
Skrevet

Bruker 6 min fra min garasje og frem til parkering på jobb. Kunne ikke tenkt meg lengre reisevei fordi fritiden min er viktig for meg.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har litt over 1 time hver vei, men jeg har delvis hjemmekontor der jeg er hjemme tre dager, og to dager fysisk på jobb. Pendlingen er greit for meg pga mulighet for hjemmekontor, ellers ville jeg ikke hatt jobben. Jeg tar buss så det er lave kosnader med busskort. 

Anonymkode: fdeb6...a42

Takk for svar. Jeg vil også ha mulighet for hjemmekontor ca 40-50%. Men ikke 60 slik som du. Skal jeg ta kollektiv vil det ta 1 time og 15 min ca. Kjører jeg tar det 1 time.

TS

Skrevet

Til kontoret med bil, 15 minutter. Til kontoret med kollektivt, 1 time. Til hjemmekontoret fra soverommet, 30 sekunder. Vet hva jeg foretrekker. 😁

Anonymkode: 21661...efd

Skrevet

22km én vei. Tar meg vel 30min inkludert barnehagelevering.

Anonymkode: 1aaf1...aec

Skrevet

Nå, ca 45 minutter i bil, det går ikke kollektiv. Flytter og bytter jobb og vil få under halvparten. Ser frem til det.

Skrevet

Ca 45 minutter dør til dør

Gåtur til stasjonen ca 15 minutter

Toget 15 minutter

Gåtur til jobb ca 15 minutter

Sykkel; Ca 50 minutter

Ski (kan nesten gå dør til dør) ca 1 t og 15 minutter (raskeste rute, har flere å velge mellom). Hender jeg går hjem etter jobb, greit å få trent litt på veien hjem.

Anonymkode: 4dd5c...730

Skrevet

Det tar 12 minutter å gå til jobb.

Reiseruten går gjennom en flott park og noen behagelige gågater, men skulle ønske jeg slapp unna de gatene som er forsøplet med biler. Det er deilig å høre fuglekvitter og oppleve endringene i årstidene. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med pendleveien.

Tidligere pendlet jeg 30 minutter fra dør til dør og måtte betale mye for å i det hele tatt komme meg på jobb. I en  sommerjobb pendlet jeg 1 time hver veg med bil, og det skjer aldri igjen. Livet er for kort til å pendle.

Anonymkode: 2004f...529

• Hjerte 1
Skrevet

Endelig fått lappen, så nå tar det ca 5 minutter å kjøre. 10 min med sykkel og ca 30 min å gå. En vei. Har alltid hatt kort vei til jobb og studier. Det  er vel denne jobben som har lengst avstand. Har måtte gå noen ganger, og 30 min føler jeg er max det jeg hadde orket hver dag. 

Anonymkode: 6bcfe...9e0

Skrevet

7 min fra jeg kjører ut av gårdsplassen til jeg står på parkeringa.

Anonymkode: 9cb77...0fd

Skrevet

En time hver vei. Synes det er helt flott. Det er de eneste to timene i døgnet det er helt stille og ingen maser :)

• Liker 3
Skrevet

Hadde reisevei på 30 min uten kø, oppimot en time i rushet. Byttet jobb og har nå 10 min reisetid. Slipper unna kø. Med 3 små barn hadde ikke hverdagen gått opp med lengre reisevei. Vil aldri tilbake til lang reisevei til jobb. Er ikke verdt å bruke fritiden sin på å kjøre bil eller buss. 

Anonymkode: b897e...94d

Skrevet

Har hatt alt fra 5 min til en times reisevei. Lengst i Oslo, faktisk, med bytte av offentlig kommunikasjon pluss gåing. Syns lang reisevei er slitsomt og bortkastet tid. Her på landet uten kø syns jeg 15 min er ok 🙂. Og har man barn, er en time hver vei uaktuelt.

Anonymkode: ebf99...ba8

Skrevet

1.5 timer dør til dør. Gå til tog, vente, tog, gå til jobb. Bruker lenger tid hvis toget er forsinket selvfølgelig. Litt for langt. Hvis jeg hadde hatt 1 time i bil hadde jeg nok syntes det var for langt. 1 time med tog går greit, for man kan se serier og lese på toget. 

Anonymkode: 4ba72...240

Skrevet

22 minutter på sykkel, underkant av 10 minutter med bil. Finnes ikke kollektivtilbud som passer med arbeidstida. Takket nei til et jobbtilbud der reisetiden var 25 minutter kjøring og 35 minutter med ferge, ingen mulighet for å jobbe hjemmefra.

Anonymkode: 50c5e...c6b

Skrevet

5 mil på 45 min. Jeg har også mulighet til noen dager hjemme. Jeg synes det går greit. Varierer med podkast, lydbok, musikk eller radio. Og så kan jeg kjøre innom et senter på veien når jeg trenger.

Anonymkode: 14b5a...6ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...