Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er greit å spise lutefisk som gravid?

Den er jo varmebehandlet!!!

Hvor finner jeg info om mat og graviditet..... mattilsynet?.... fant ikke noe dær....

Takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ligger rådene fra mattilsynet.

Det ser ikke ut til at det er noen restriksjoner på lutefisk, så da kan det mest sannsynlig spises.

For som du sier er det kokt, og da dør evt listeria ;)

Skrevet

Om det viser seg å gå an å spise lutefisk, så hadde jeg ikke gjort det. Det er veldig godt, altså, men akk så basisk.. Sikkert helt greit å spise, men jeg vil ikke spise det når jeg blir gravid.

Skrevet

Om det viser seg å gå an å spise lutefisk, så hadde jeg ikke gjort det. Det er veldig godt, altså, men akk så basisk.. Sikkert helt greit å spise, men jeg vil ikke spise det når jeg blir gravid.

Selv om det heter lutefisk, så inneholder det ikke lut når du spiser det, bare så du vet det!!

Skrevet

Jeg bare leste et sted at det var en ekstremt basisk matvare. Men man kan jo ta feil. :)

Skrevet

Jeg bare leste et sted at det var en ekstremt basisk matvare. Men man kan jo ta feil. :)

Jo da det stemmer sikkert at det er en basisk matvare, men melk er også basisk..... synes syre høres verre ut....... halsbrann osv!!!!

Skrevet

Jeg spiste littegrann på julebordet forleden og storkoste meg med det! Men følte jeg måtte begrense meg litt da jeg var usikker på om det er "lov".

Skrevet
Jeg bare leste et sted at det var en ekstremt basisk matvare. Men man kan jo ta feil.  :)

Hva innebærer det at en matvare er basisk? Og hvorfor skal man ikke spise det under graviditeten?

• 2 uker senere...
Skrevet
Hva innebærer det at en matvare er basisk? Og hvorfor skal man ikke spise det under graviditeten?

At den har høy pH. Såpe har høy pH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...