Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2005 #1 Skrevet 18. desember 2005 Lurer på om det er greit å spise lutefisk som gravid? Den er jo varmebehandlet!!! Hvor finner jeg info om mat og graviditet..... mattilsynet?.... fant ikke noe dær.... Takk!!
Vimsevips Skrevet 18. desember 2005 #2 Skrevet 18. desember 2005 Her ligger rådene fra mattilsynet. Det ser ikke ut til at det er noen restriksjoner på lutefisk, så da kan det mest sannsynlig spises. For som du sier er det kokt, og da dør evt listeria
Kakao Skrevet 18. desember 2005 #3 Skrevet 18. desember 2005 Om det viser seg å gå an å spise lutefisk, så hadde jeg ikke gjort det. Det er veldig godt, altså, men akk så basisk.. Sikkert helt greit å spise, men jeg vil ikke spise det når jeg blir gravid.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #4 Skrevet 19. desember 2005 Om det viser seg å gå an å spise lutefisk, så hadde jeg ikke gjort det. Det er veldig godt, altså, men akk så basisk.. Sikkert helt greit å spise, men jeg vil ikke spise det når jeg blir gravid. Selv om det heter lutefisk, så inneholder det ikke lut når du spiser det, bare så du vet det!!
Kakao Skrevet 19. desember 2005 #5 Skrevet 19. desember 2005 Jeg bare leste et sted at det var en ekstremt basisk matvare. Men man kan jo ta feil.
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2005 #6 Skrevet 19. desember 2005 Jeg bare leste et sted at det var en ekstremt basisk matvare. Men man kan jo ta feil. Jo da det stemmer sikkert at det er en basisk matvare, men melk er også basisk..... synes syre høres verre ut....... halsbrann osv!!!!
Gjest Wasabi Skrevet 20. desember 2005 #7 Skrevet 20. desember 2005 Jeg spiste littegrann på julebordet forleden og storkoste meg med det! Men følte jeg måtte begrense meg litt da jeg var usikker på om det er "lov".
Lillesøster Skrevet 22. desember 2005 #8 Skrevet 22. desember 2005 Jeg bare leste et sted at det var en ekstremt basisk matvare. Men man kan jo ta feil. ← Hva innebærer det at en matvare er basisk? Og hvorfor skal man ikke spise det under graviditeten?
Kakao Skrevet 1. januar 2006 #9 Skrevet 1. januar 2006 Hva innebærer det at en matvare er basisk? Og hvorfor skal man ikke spise det under graviditeten? ←At den har høy pH. Såpe har høy pH.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå