Gå til innhold

syden,spania


Fremhevede innlegg

Skrevet

tenker på å ta en hopp-på-tur,evt til g.canaria eller tenerife.er det solsikkert der?hører jo om folk som kommer hjem misfornøyd pga dårlig vær.vet ikke om de har vært akkurat der da...

og pass eller visum,er det nødvendig?jeg har pass,men ikke lillejenta.

hva mer må jeg tenke på?

takker for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gran Canaria har det beste været :)

Du trenger pass, og det gjør vel ungen din også (har ikke satt meg inn i dette med barn og pass).

Visum trenger du ikke.

Det kan være lurt å betale litt ekstra for beliggenhet. Si i fra dette når du bestiller. Det er dumt å havne midt i "storbyen" med et barn. Reisebyrået kan gi deg noen tips tror jeg.

Skrevet
Gran Canaria har det beste været :)
sant?

Jeg funderer på en tur jeg også, men hvor lenge utpå nyåret bør man vente for å være rimelig sikker på fint vær?

Er GC best av alle kanariøyene? Bør man være på en spesiell side av øya?

Hva med de deler av Afrika som ligger på samme breddegrader (marokko, egypt) hvordan er været der for eksempel i februar?

Sorry at jeg blander meg inn i tråden her, men det ble jo dumt å starte en til om det samme.

Skrevet

Jeg har nylig vært der nede to uker, og vi hadde sol hver dag. En dag var det litt overskyet, men sola var der og det var varmt. På dagen var det opptil 28 grader, men på kvelden ble det litt kaldt (så husk bukse og en varm genser!)

Gran Canaria er det stedet i verden der det er mest stabilt vær. Høysesongen der nede er nå på vinteren.

Du bør bestille tur til sydsiden av øya, der er været best. Regner det i Las Palmas (nord), så er det gjerne fint vær sørpå. Og det er som regel 4-5 grader varmere i sør enn i Las Palmas.

Argunieguin er en fin by. Ikke velg Puerto Rico (bare turister og diskoteker).

Alle må ha pass (også unger), men ikke visum.

Hvis hotellet har oppvarmet basseng, så er det fint å bade (ellers blir det for kaldt, men folk badet u sjøen også!). Så ta med badetøy. :)

Hvordan det er i Marokko og Egypt på denne tiden vet jeg ikke, men det vet sikkert de på reisebyrået.

Jeg har bare vært på GC og Tenerife, men liker GC best. Noen sier at Furteventura er nydelig, men jeg tror det er lettere å finne billigreiser til Gran Canaria.

Skrevet

Takk for svar! :)

Hørtes ut som deilig norsk sommervær!

Skrevet

Jeg var på Tenerife i januar 2001, og da var det kaldt.. Vi gikk nå i shorts på dagtid, men det var mest fordi vi var på "sommerferie"...

Skrevet
Jeg har nylig vært der nede to uker, og vi hadde sol hver dag. En dag var det litt overskyet, men sola var der og det var varmt. På dagen var det opptil 28 grader, men på kvelden ble det litt kaldt (så husk bukse og en varm genser!)

Gran Canaria er det stedet i verden der det er mest stabilt vær. Høysesongen der nede er nå på vinteren.

Du bør bestille tur til sydsiden av øya, der er været best. Regner det i Las Palmas (nord), så er det gjerne fint vær sørpå. Og det er som regel 4-5 grader varmere i sør enn i Las Palmas.

Argunieguin er en fin by. Ikke velg Puerto Rico (bare turister og diskoteker).

Alle må ha pass (også unger), men ikke visum.

Hvis hotellet har oppvarmet basseng, så er det fint å bade (ellers blir det for kaldt, men folk badet u sjøen også!). Så ta med badetøy. :)

Hvordan det er i Marokko og Egypt på denne tiden vet jeg ikke, men det vet sikkert de på reisebyrået.

Jeg har bare vært på GC og Tenerife, men liker GC best. Noen sier at Furteventura er nydelig, men jeg tror det er lettere å finne billigreiser til Gran Canaria.

Jeg liker ikke GC!!! Det er grått og stygt og bare masse nordmenn som vil ha VG, men jeg er enig i at hvis man først skal dra dit bør man dra til Argunieguin eller Mogan. Tenerife er en mer frodig øy, grønt og fint. Ja, det kan regne mer der, men jeg ville heller vært tre uker der enn ei uke på GC.

Jeg jobber i reisebyrå og har vært på studietur til begge øyene og ingen av oss(12 stk) likte GC. Men hvis du vil ha noe trygt og godt (VG og sånn), så for all del.

Skrevet

det er sola som er viktigst da!

men skjønner poenget ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...