Gå til innhold

vikarer /julegaver

Gjest non

Anbefalte innlegg

Der jeg jobber, så gir man ikke vikarer julegaver. Nå er det mest sesongbetont hos oss, så vikarer er der fra mars til okt. jeg mener bedriften burde i til de også.

Andre bedrifter gir til vikarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet som vikar og alltid fått julegave, både fra vikarbyrået og der jeg har jobbet.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir helleri kke gave til kortidsvikarene, men de som går i årsvikariat og lenger, de får gave. Alle som er der fast i minimum ett år, de får gave av sjefen til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vår bedrift gir ikke julegaver til vikarer heller. Utrolig flaut synes jeg.

Enig, det er flaut! Sånn er det hos oss også.

En som var ute i permisjon fikk julegave, men den som vikarierte for henne fikk ikke.

Jeg har vært fast ansatt og ikke fått julegave. Det er lite å syte for syns jeg.

Og de andre fikk...? Da er det forskjellsbehandling.

Og poenget her er jo "forskjellsbehandlingen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i mange år (og jobber)som vikar gjennom vikarbyrå, og det er variert veldig fra firma til firma.

Jeg blir ikke snurt hvis jeg ikke får gave, men får jeg -er det hyggelig! :)

Endret av magolia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er der fra mars til oktober, da er de jo ikke der i julen engang..............

Det er jeg faktisk enig i, jobber de ikke om vinteren, er det ikke naturlig å gi julegave til vikarer. Sannsynlig at de jobber et annet sted i november-februar, kanskje de får gave derfra?

Vi gir julegave til vikarer i bedriften jeg er med og styrer. Men ikke så stor som til fast ansatte, litt forskjell skal det være lov til å gjøre syns jeg. Og ikke til korttidsvikarer som har vært i jobben under 1 måned og ikke forventes å bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er der fra mars til oktober, da er de jo ikke der i julen engang..............

Det var det første som slo meg også. En driver da vel ikke å ettersender gaver til folk som sluttet for to mnd. siden?

Men om det er så at noen av disse vikarene som jobbet mars-oktober fortsatt jobber der så bør de helt klart få gave. Jeg synes ikke noe om å gjøre forskjell på folk på den måten - og hvertfall ikke hvis det er snakk om noen som har jobbet der i flere måneder. Hadde de tilfeldigvis vært innom som vikar siste uken før jul så hadde kanskje en gave vært for mye å forvente, men har en jobbet der i mange måneder bør en i slike sammenhenger likestilles med de faste ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått som vikar hos et firma i mange år. Får ikke noe jeg heller. Dette er snakk om en av Norges rikeste firma. Pengene fosser inn,men de gjør forskjell ja..

Om en er vikar til ca midt i desember, så får man. Er man ferdig i November og skal på igjen i januar, får man ingenting.

Kjipt, da de faste får veldig dyre / flotte presanger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...