AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #1 Skrevet 19. januar 2023 Hei, Jeg flyttet til et sted for 16 år siden, ergu ny fastlege. I løpet av disse årene har jeg i snitt byttet fastlege hvert 1, 7 pr år ! Og det er ikke fordi JEG vil, men legene har sluttet osv. Dette har jo medført at jeg ikke har rukket blitt kjent med legen min før ny en er på vei….Nå skal det sies at jeg er lite hos legen, men med Adhd-diagnose i voksen alder og gjentagende utmattelser, så har jeg behov for at en lege kan «passe på meg». Jeg føler hver gang jeg kommer til en lege, så orker jeg ikke starte på ny historie hver gang, slik at jeg fortsetter la det skure og gå. Siste snart to årene har jeg levd med en psykisk syk mann, jeg er i full jobb, to barn på 10 og 13. Jeg føler meg sliten, men heller ikke sliten om en kan si det. Jeg har det ikke bra, rett og slett. Jeg føler jeg ALDRI får hentet meg inn. Spørsmål er; siden fastlegene mine «turnerer» rundt, kan jeg vel like gjerne gå til en lege privat eller hva tenker dere? Rekker jo aldri bli kjent med legen min likevel….og jeg blir frustrert og er kommet dithen at jeg føler ingen glede i livet lenger for jeg er så sliten. Anonymkode: c4f65...a1f
Snok1 Skrevet 19. januar 2023 #2 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Spørsmål er; siden fastlegene mine «turnerer» rundt, kan jeg vel like gjerne gå til en lege privat eller hva tenker dere? Rekker jo aldri bli kjent med legen min likevel…. Fastleger er jo oftest privatpraktiserende leger som jobber på kontrakt for kommunen. Det er svært få fastleger som er ansatt i kommunen.
irevin Skrevet 19. januar 2023 #3 Skrevet 19. januar 2023 Snok1 skrev (20 minutter siden): Fastleger er jo oftest privatpraktiserende leger som jobber på kontrakt for kommunen. Det er svært få fastleger som er ansatt i kommunen. Jeg har liksom tenkt «fastlegeordningen», og en får jo høre «du må ta det opp med fastlegen din» osv. Men jeg tenker jeg ikke snart har behov for å ha en fastlege, men heller gå til privatpraktiserende som ikke er under fastlegeordningen 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #4 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nå skal det sies at jeg er lite hos legen, men med Adhd-diagnose i voksen alder og gjentagende utmattelser, så har jeg behov for at en lege kan «passe på meg». Jeg føler hver gang jeg kommer til en lege, så orker jeg ikke starte på ny historie hver gang, slik at jeg fortsetter la det skure og gå. Men trenger du det da? Du har vel en journalist hos legen du som alle andre? Da kan du bare henvise til journal og så burde legen klare å gjøre jobben sin. Du trenger ikke kjenne fastlegen. Anonymkode: ca2e7...b56 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2023 #5 Skrevet 19. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): journalist Journal* Anonymkode: ca2e7...b56
minister-mio Skrevet 19. januar 2023 #6 Skrevet 19. januar 2023 Hvorfor skal du bli kjent med legen din? 1
irevin Skrevet 20. januar 2023 #7 Skrevet 20. januar 2023 minister-mio skrev (På 19.1.2023 den 16.17): Hvorfor skal du bli kjent med legen din? For meg har jeg føltes det har vært viktig å kjennskap til meg pga at jeg føler jeg trenger hjelp til komplekse ting
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #8 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 19.1.2023 den 13.49): Hei, Jeg flyttet til et sted for 16 år siden, ergu ny fastlege. I løpet av disse årene har jeg i snitt byttet fastlege hvert 1, 7 pr år ! Og det er ikke fordi JEG vil, men legene har sluttet osv. Dette har jo medført at jeg ikke har rukket blitt kjent med legen min før ny en er på vei….Nå skal det sies at jeg er lite hos legen, men med Adhd-diagnose i voksen alder og gjentagende utmattelser, så har jeg behov for at en lege kan «passe på meg». Jeg føler hver gang jeg kommer til en lege, så orker jeg ikke starte på ny historie hver gang, slik at jeg fortsetter la det skure og gå. Siste snart to årene har jeg levd med en psykisk syk mann, jeg er i full jobb, to barn på 10 og 13. Jeg føler meg sliten, men heller ikke sliten om en kan si det. Jeg har det ikke bra, rett og slett. Jeg føler jeg ALDRI får hentet meg inn. Spørsmål er; siden fastlegene mine «turnerer» rundt, kan jeg vel like gjerne gå til en lege privat eller hva tenker dere? Rekker jo aldri bli kjent med legen min likevel….og jeg blir frustrert og er kommet dithen at jeg føler ingen glede i livet lenger for jeg er så sliten. Anonymkode: c4f65...a1f Har samme erfaring som deg.. hvis du bor i nærheten av Oslo, kan jeg varmt anbefale legene på Volvat! Når du bestiller time kan du også velge hvilken lege du vi til, så da møter du samme hver gang, hvis det er det du ønsker! Anonymkode: 2b179...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #9 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har samme erfaring som deg.. hvis du bor i nærheten av Oslo, kan jeg varmt anbefale legene på Volvat! Når du bestiller time kan du også velge hvilken lege du vi til, så da møter du samme hver gang, hvis det er det du ønsker! Anonymkode: 2b179...0fe Jeg går forresten på Storo nå, fordi han jeg gikk til på Majorstuen ble flyttet dit. Anonymkode: 2b179...0fe 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #10 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har samme erfaring som deg.. hvis du bor i nærheten av Oslo, kan jeg varmt anbefale legene på Volvat! Når du bestiller time kan du også velge hvilken lege du vi til, så da møter du samme hver gang, hvis det er det du ønsker! Anonymkode: 2b179...0fe Litt billigere hos fastlegen enn på volvat da… Anonymkode: fdf31...dc5
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #11 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har samme erfaring som deg.. hvis du bor i nærheten av Oslo, kan jeg varmt anbefale legene på Volvat! Når du bestiller time kan du også velge hvilken lege du vi til, så da møter du samme hver gang, hvis det er det du ønsker! Anonymkode: 2b179...0fe Jaja, til 2 tusen kroner…. Anonymkode: 7b360...016
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå