Gå til innhold

Madrasser fra jysk eller ikea


*Heidi*

Anbefalte innlegg

Vi MÅ ha ny madrass nå, men har ikke råd til dyre greier som svane osv! Derfor må vi kjøpe et "billig" merke, enten fra ikea eller jysk! Derfor lurer jeg på om noen av dere har noen erfaring med disse madrassene? Vi skal ha en dobbel madrass 180*200! Vil ha en hel, ikke to på 90. Da faller vi alltid i mellom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi MÅ ha ny madrass nå, men har ikke råd til dyre greier som svane osv! Derfor må vi kjøpe et "billig" merke, enten fra ikea eller jysk! Derfor lurer jeg på om noen av dere har noen erfaring med disse madrassene? Vi skal ha en dobbel madrass 180*200! Vil ha en hel, ikke to på 90. Da faller vi alltid i mellom ;)

Glem det. Du får hva du betaler for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes å huske at jeg så en madrasstest for ikke lenge siden der IKEA kom veldig bra ut! Jeg ville nok satset på IKEA fordi jeg tror de har et bedre utvalg i madrasser og hardhetsgrader etc. så det er kanskje lettere å finne noe som passer for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noen av dem, men mener å huske at IKEA har rare størrelser som ikke passer vanlige senger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har en Ikea-rammemadrass og den er super! Har holdt i mange år.

Har også sovet på andre Ikea-madrasser som er gode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte kontinental-madrass fra Jysk for 3,5 år siden, og den er så sinnsykt nedligget allerede. Uansett hvordan jeg legger meg i den, havner jeg nedi "søkket" mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikea sin madrass på 180x200 er to 90-madrasser inni et 180-trekk. Det var den i alle fall for omtrent tre år siden, da vi kjøpte vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noen av dem, men mener å huske at IKEA har rare størrelser som ikke passer vanlige senger.

Det er sengetøyet/putene/dynene som har andre mål enn vi er vant til. (Litt artig er det at målene vi er vant til egentlig er det som er uvanlig. tror det er kun 2 land eller noe som har disse målene, Norge og Romania (?) De fleste andre land bruker de "rare størrelsene" IKEA har.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus

Vi har kontinental-madrass fra Jysk kjøpt på salg. Den er både bedre å ligge på og mer holdbar enn den dyre svanemadrassen vi hadde før. Den måtte kasseres etter under tre år; da var den flat som ei padde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKEA sine madrasser er helt OK (og det stemmer nok at de vant en test for litt siden). Madrassene finnes i forskjellige kvaliteter da, så det lønner seg nok å velge en av de dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippopotamus
Det er sengetøyet/putene/dynene som har andre mål enn vi er vant til. (Litt artig er det at målene vi er vant til egentlig er det som er uvanlig. tror det er kun 2 land eller noe som har disse målene, Norge og Romania (?) De fleste andre land bruker de "rare størrelsene" IKEA har.)

Vet ikke om så mange andre enn IKEA som opererer med 110cm bredde på madrasser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste måten å finne det ut på, er å ta med deg typen din og teste ut madrassene i full offentlighet... Ingen vet hvor tunge dere er, hvilken effekt fra fjæringa dere ønsker osv.

Egentlig burde dere ha to madrasser, for han veier sikkert mer enn deg...

Hvis du/dere ikke har type, så ta med en kamerat og test senga. Eller en tyngre venninne.

Jeg er ikke redd for å legge meg ned i en utstillingseng og teste kvaliteten i alle fall. Det er jo dette utstillingsengene er laget for.

Selv kjøpte jeg Ikea sist, fikk med meg en kamerat, så madrassen ble dobbeltesta.

Morsomt er det og... faktisk...

Etterpå kom han og fortalte at den hadde vunnet "best i test" på ett eller annet forbrukerprogram.

(nei, jeg husker ikke hva navnet på madrassen var, men det er en enkel rammemadrass, tror den fins i 1,80 også.)

Helst ikke en madrass hvor rompa synker ned, men husk at overmadrass er viktig, i alle fall sier de det i reklamen...

Endret av Olga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, det var ikke den dyreste, men ikke den aller aller billigste...

(måtte bare tilføye det, siden en her skrev at Ikea har vunnet best i test, men det var ikke den dyreste, tvert i mot...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en rammemadrass fra Ikea som jeg syns er veldig god. 2.5 år gammel nå, og jeg merker ingen antydning til nedligging overhodet. (madrassen er Sultan Skymning fast, og overmadrassen er Sultan skyar overmadrass. Betalte rundt 1700 for det (120 cm bred)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Tips: Kjøpt heller to 90 madrasser og en skikkelig hel overmadrass på 180. Bedre liggekomfort for begge to og ingen sprekk å falle nedi.

Dessuten er det mye lettere å flytte/lufte to enkeltmadresser enn en diger en.

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil tipse om Brekke madrasser. Vi kjøpte det på Skanmøbler for 2 år siden. Pris 7000 for 150 kontinentalseng, med det beste fjæringssystemet (husker ikke hva de heter - men det var 3 ulike fjæringssystemer hvis jeg ikke husker feil).Er godt fornøyd. Dette er norskprodusert madrass.

http://www.brekkeind.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøllefrøet

Jeg har to madrasser fra Jysk som jeg kjøpte for 3 (?) år siden ca, og jeg er fornøyd :) Om de blir ødelagt etter noen år er det uansett ikke SÅ farlig, for de er ikke så dyre uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...